2022-10-06, 09:42
Medlem
Om man hyr ut ett rum som man vet används till att våldta barn så är man ett monster. Att du behöver pengar är ingen ursäkt. Man hjälper ju indirekt och är därför minst lycka skyldig. Om det inte är så att barnet våldtas på ett respektabelt vis. Som att idka handel med något land som tillåter barngifte. Vi behöver oljan och ska inte blanda in oss i andra länder utan tänka på oss själva.

Någonstans finns det en gräns. När blir man själv skyldig och när ska man sluta bry sig om främmande och istället tänka på sig själv? Finns det kriterier till detta?
Citera
2022-10-06, 09:45
Medlem
Det är nog ens egen moral som sätter stopp. Ditt första argument med barnet hoppas jag ingen tillåter. Helt annan sak med ett land och olja.
Citera
2022-10-06, 09:50
Medlem
Ghastens avatar
Finns inga respektabla sätt att barn blir våldtagna. Finns inga pengar i gela världen som skulle kunna köpa min tystnad för något sånt.

Andra saker beror på om man vill sätta dit person eller inte. Ser en väns partner strula. Sånt måste komma fram snabbt.

Du ser någon fuska med bostadsbidrag. Sätt dit dem.
Citera
2022-10-06, 09:53
Citat:
Ursprungligen postat av Aiissano
Om det inte är så att barnet våldtas på ett respektabelt vis.
Vad i helvete ska det betyda?
Citera
2022-10-06, 09:55
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aiissano
Om man hyr ut ett rum som man vet används till att våldta barn så är man ett monster. Att du behöver pengar är ingen ursäkt. Man hjälper ju indirekt och är därför minst lycka skyldig. Om det inte är så att barnet våldtas på ett respektabelt vis. Som att idka handel med något land som tillåter barngifte. Vi behöver oljan och ska inte blanda in oss i andra länder utan tänka på oss själva.

Någonstans finns det en gräns. När blir man själv skyldig och när ska man sluta bry sig om främmande och istället tänka på sig själv? Finns det kriterier till detta?

Det är vi själva som bestämmer vad vi anser är rätt eller fel. Rätt och fel är subjektivt. Universum i det stora hela klarar sig oavsett.
Citera
2022-10-06, 13:43
Medlem
6stringlevins avatar
Det är alltid en balansgång och finns inga riktilnjer.

Jag är inte agreable och går in tidigare än gemene man oavsett vad andra tycker. Det är helt enkelt min personlighet.
Jag tror det är viktigt att man lever efter just sin personlighetstyp.

Om en full alkis tex vill ligga i en snödriva, har han rätt till det? Den åsikten verkar ha många anhängare nu mer. Folk skall få göra vad de vill oavsett hur destruktivt det är.
Tex, klart att autisten kalle skall få skära av sig snoppen om han känner sig som kvinna.

Motsatsen till kärlek är inte hat, utan att inte bry sig alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in