2022-10-06, 12:47
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thejewmuslim
Står till och med world economic forum uppe i höger ruta. WEF möte. Men ja, dom jobbar med EU och FN absolut!

Haha ok, ville inte bli illamående precis efter frukost så jag avstod att titta på videon och litade på din sammanfattning bläckfisken har många armar ja.
Citera
2022-10-06, 17:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thejewmuslim
Står till och med world economic forum uppe i höger ruta. WEF möte. Men ja, dom jobbar med EU och FN absolut!

Ja givetvis, samtalet skedde i WEFs regi, det var en del av en diskussion om desinformation på nätet. Lyssnar man bara lite till på det hon sa precis innan det korta klippet som länkats i trådstarten blir det omöjligt att inte förstå att hon uttalar sig å FNs vägnar, inte för WEF.
https://m.youtube.com/watch?v=LIJ37jQsgpE
Citera
2022-10-07, 22:35
Medlem
JustZlatans avatar
Ändå går "klimatskeptikerna" aka högern framåt i många utvecklade länder. Hur förklaras det? Google och WEF kanske inte är en så stor maktfaktor som de tror att de är.
Citera
2022-10-07, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja givetvis, samtalet skedde i WEFs regi, det var en del av en diskussion om desinformation på nätet. Lyssnar man bara lite till på det hon sa precis innan det korta klippet som länkats i trådstarten blir det omöjligt att inte förstå att hon uttalar sig å FNs vägnar, inte för WEF.
https://m.youtube.com/watch?v=LIJ37jQsgpE
Ergo; ts ljuger. Som vanligt.
Citera
2022-10-08, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
WEF är enbart en diskussionsklubb som inte styr ett skit. Bara galna foliehattar tror något annat. Jäkla trams.
Du menar att det är en slump att Young Global Leaders får fram så många statsministrar/presidenter?
Citera
2022-10-08, 08:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Du menar att det är en slump att Young Global Leaders får fram så många statsministrar/presidenter?

Hur menar du att de ”får fram” ledare?
Det YGLs gör är ju att samla redan framgångsrika ledare under 40 år (så ”Young” är ju ofta lite överdrivet). Du blir ju inte en YGL om du inte redan visat att du är en ytterst driven ledare…

De som får fram ledare är väl i sådant fall snarare de stora universiteten som utbildar en mycket stor del av dem - dvs Oxford, Harvard, Stanford, Cambridge, Yale och några till?
Citera
2022-10-08, 08:35
Medlem
Citat:
Hur menar du att de ”får fram” ledare?
Det YGLs gör är ju att samla redan framgångsrika ledare under 40 år (så ”Young” är ju ofta lite överdrivet). Du blir ju inte en YGL om du inte redan visat att du är en ytterst driven ledare…

De som får fram ledare är väl i sådant fall snarare de stora universiteten som utbildar en mycket stor del av dem - dvs Oxford, Harvard, Stanford, Cambridge, Yale och några till?
Jag menar vad jag skriver.
Att Finland, Frankrike, Kanada, England m fl leds av en person som gått deras "program" tyder på ett visst inflytande.
Citera
2022-10-08, 08:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Att Finland, Frankrike, Kanada, England m fl leds av en person som gått deras "program" tyder på ett visst inflytande.

Inflytande över vad? Menar du att WEF har makt att tillsätta statsministrar och presidenter? Eller menar du att de har makt att samla redan framgångsrika personer och vidareutveckla dem med utbildning, kontakter och inspiration?
Citera
2022-10-08, 08:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Sanna Marin blev statsminister redan året innan hon blev en Young Global Leader…
Citera
2022-10-08, 09:01
Medlem
Citat:
Inflytande över vad? Menar du att WEF har makt att tillsätta statsministrar och presidenter? Eller menar du att de har makt att samla redan framgångsrika personer och vidareutveckla dem med utbildning, kontakter och inspiration?
Jag menar att dom har inflytande.
Ganska stort inflytande.
Citera
2022-10-08, 09:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag menar att dom har inflytande.
Ganska stort inflytande.

Men vad menar du att det inflytandet gör? Du skrev att de ”får fram” ledare - och exemplifierade med bland annat Sanna Marin som redan var statsminister när hon blev en YGL - så vad exakt menar du att deras inflytande innebär och hur gör det att folk blir statsministrar, presidenter etc?
Menar du att WEF styr valen?
Citera
2022-10-08, 09:08
Medlem
Citat:
Men vad menar du att det inflytandet gör? Du skrev att de ”får fram” ledare - och exemplifierade med bland annat Sanna Marin som redan var statsminister när hon blev en YGL - så vad exakt menar du att deras inflytande innebär och hur gör det att folk blir statsministrar, presidenter etc?
Menar du att WEF styr valen?
Jag menar att dom har inflytande över dom som styr världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in