2023-12-28, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Fö kommer vi inte tilldelas uppdrag.

För miljonte gången det är bara ssk etc som får det.

Vi anses bidra med att städa släpa lik osv efter förmåga.

Ledsen stridstanten med demens, du blir inte placerad någonstans, för miljonte gången.

Det är det du skulle fixat genom att göra något för ditt land som vpl eller hemvärn.

Men du verkar öl ju inte ens vilja koka ärtsoppa
Jodå, alla mellan 16 och 70 år är tjänstepliktiga och förväntas bidra till att hålla landet och krigsekonomin igång.
Citera
2023-12-28, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Vad fan svarar du på egentligen?

Detta har ingenting med någonting att göra.

Jodå det är bara avsaknaden av intelligens hos dig som ställer till det
Citera
Medlem
Citat:
Vad fan svarar du på egentligen?

Detta har ingenting med någonting att göra.

Du sa att jag ville ha saudiarabien. Jag svarade, nej du ljuger. Så jag anser att det har mycket med ditt svar att göra. Dessutom förklarade jag att bara för att man strider för STATEN Sverige så innebär det inte att man strider för NATIONEN Sverige, eftersom nation =!= stat.

Du sa "Nationalism är att försvara nationen oavsett vad ty nationen kan aldrig ha fel." och sa sedan att man därför bör försvara staten Sverige som nationalist. Jag förklarade då att nation =!= stat och att man därför INTE nödvändigtvis bör försvara staten Sverige som nationalist.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jodå, alla mellan 16 och 70 år är tjänstepliktiga och förväntas bidra till att hålla landet och krigsekonomin igång.

Som vi skrev för tusentals inlägg sedan:

Vi bryr oss inte.spärra in oss!

Haha
Citera
2023-12-28, 19:53
Medlem
Citat:
Jag fattar inte

Att svenska kvinnor inte kan acceptera att vi inte gillar det här landet och det ni gjort med det.

Kan ni inte bara vara nöjda med det ni fixat till då?
Sverige är ett fantastiskt land.

Här kan du leva ditt eget liv så som du själv vill utan att någon lägger sig i, du behandlas som människa oavsett kön och bakgrund och folk är öppensinnade och trevliga.
Citera
2023-12-28, 19:55
Medlem
Ingen kommer dömas för att ha flytt sin försvarsplikt.

Sverige förlora säkert ett krig och då finns inte längre något Sverige som lagför detta.

Men även om vi antar att Sverige vinner kommer det knappast gå att samla bevis mot en person som hållit sig undan efter ett krig. Att ens försöka styrka att personen har tagit emot sin kallelse och sedan dessutom bevisa att han hade möjlighet att inställa sig kommer inte gå.

Försvarsplikten är därför i praktiken frivillig.

Sverige är dessutom positivt inställd till personer som flyr.
Citera
2023-12-28, 19:56
Avslutad
Citat:
Sverige är ett fantastiskt land.

Här kan du leva ditt eget liv så som du själv vill utan att någon lägger sig i, du behandlas som människa oavsett kön och bakgrund och folk är öppensinnade och trevliga.
Nope swedistan är en arabstat och vi pissar på den och er feministidioter.
Citera
2023-12-28, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Du sa att jag ville ha saudiarabien. Jag svarade, nej du ljuger. Så jag anser att det har mycket med ditt svar att göra. Dessutom förklarade jag att bara för att man strider för STATEN Sverige så innebär det inte att man strider för NATIONEN Sverige, eftersom nation =!= stat.

Du sa "Nationalism är att försvara nationen oavsett vad ty nationen kan aldrig ha fel." och sa sedan att man därför bör försvara staten Sverige som nationalist. Jag förklarade då att nation =!= stat och att man därför INTE nödvändigtvis bör försvara staten Sverige som nationalist.
Du vill ha Saudiarabien.

Auktoritärt styre, check.
Stängda gränser, check.
Hatar Västvärlden, check
Kvuinnoförtryck, check
Konservatism, check

Du älskar Saudiarabien och islamsk teokrati.
Citera
2023-12-28, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021

Sverige förlora säkert ett krig och då finns inte längre något Sverige som lagför detta.

Men även om vi antar att Sverige vinner kommer det knappast gå att samla bevis mot en person som hållit sig undan efter ett krig. Att ens försöka styrka att personen har tagit emot sin kallelse och sedan dessutom bevisa att han hade möjlighet att inställa sig kommer inte gå.

Dem fattar inte. Det är tragiskt. Inte konstigt det ser ut som det gör i swedistan. Dessutom har de noll ansvar eller självinsikt. Sorgligt
Citera
2023-12-28, 19:58
Medlem
Citat:
Nope swedistan är en arabstat och vi pissar på den och er feministidioter.
Klart ni gör, ni vill ju bo i KSA.
Citera
2023-12-28, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021

Du vet att t ex många amerikaner som inte ville åka till Vietnam sökte och fick asyl i Europa och inte kunde åka tillbaka till usa förrän det var preskriberat?
Citera
2023-12-28, 20:00
Medlem
Citat:
Jag fattar inte

Att svenska kvinnor inte kan acceptera att vi inte gillar det här landet och det ni gjort med det.

Kan ni inte bara vara nöjda med det ni fixat till då?

Jaså du, hur länge har Sverige haft kvinnlig statsminister? Eller kvinnor i högt ledande positioner överhuvudtaget?

Ska du skylla på någon för rådande situation, så får du ju skylla på de manliga makthavare som Sverige har haft. Men nej, du väljer istället att skylla på kvinnor...

Det kvinnor/feminister har kämpat för är att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män: socialt, ekonomiskt och politiskt. Jämställdhet med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in