2023-12-28, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Sverige har inte varit i krig på 200 år så jag tvivlar på att du talar av egen erfarenhet.

Odla odören för bövelen. Förbered dig! Ladda Permobil en!

Till fält tantan! Till fält!
Citera
2023-12-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Nationalism är att försvara nationen oavsett vad ty nationen kan aldrig ha fel.

Sverige, just, nu står för bra saker värda att försvara. Ett SvP- eller NMR-styrt Sverige hade inte förtjänatatt bli försvarat.

Ni natiinalister tror att Sverige bara en landmassa. Ni hatar egentligen Sverige.

Nationen är det svenska folket. Försvarar man staten Sverige så försvarar man inte endast svenska folket utan i allt högre grad muslimer och andra invandrargrupper som är fientliga till svenska nationen.
Citera
2023-12-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Nej man får ingen PLACERING i civilförsvaret om man inte är leg ssk läkare brandman etc och är du det har du redan fått en.

Fy fan vad ni är IQ befriade. Inte konstigt ni inte ens klarar av att debattera.

Nej, vi på min arbetsplats har inte fått våra ännu. Du vet att det är cirka 1.4 miljoner som ska få sina placeringar inom civilförsvaret. Men i regel kommer det ju handla om att vi ska vara kvar och utföra det arbete vi redan gör. Vilket verkligen kommer behövas i krig. Ännu mer i krig rentav.
Citera
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Sverige har inte varit i krig på 200 år så jag tvivlar på att du talar av egen erfarenhet.

Nu var det inte krig du sa utan tjänsteplikt och jag antar att bli tvångsinkallad av försvarsmakten till mönstring ingår i den kategorin.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Odla odören för bövelen. Förbered dig! Ladda Permobil en!

Till fält tantan! Till fält!
Precis. Här blir det ingen ärtsoppa inte.
Citera
2023-12-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Nationen är det svenska folket. Försvarar man staten Sverige så försvarar man inte endast svenska folket utan i allt högre grad muslimer och andra invandrargrupper som är fientliga till svenska nationen.
Ni vill att Sverige ska bli som Saudiarabien, så jag fattar inte vad ni har emot den sk "islamiseringen".
Citera
2023-12-28, 19:45
Avslutad
Fö kommer vi inte tilldelas uppdrag.

För miljonte gången det är bara ssk etc som får det.

Vi anses bidra med att städa släpa lik osv efter förmåga.

Ledsen stridstanten med demens, du blir inte placerad någonstans, för miljonte gången.

Det är det du skulle fixat genom att göra något för ditt land som vpl eller hemvärn.

Men du verkar öl ju inte ens vilja koka ärtsoppa
Citera
2023-12-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Ni vill att Sverige ska bli som Saudiarabien, så jag fattar inte vad ni har emot den sk "islamiseringen".

Falsk och tröttsam retorik. Du gör en falsk dikotomi mellan islam och egalitarianistiska, mångkulturella Sverige. Det finns fler alternativ än så, t.ex. det alternativet som dina egna farföräldrar och morföräldrar levde enligt. Då hade man bättre hälsa, i synnerhet psykisk hälsa, än vad man har idag.

Här är distinktionen mellan nation och stat:

Citat:
A nation is a group of people with a common language, history, culture, and (usually) geographic territory. A state is an association of people characterized by formal institutions of government, including laws; permanent territorial boundaries; and sovereignty (political independence). A state may comprise one or more nations (as did the Roman Empire and Austria-Hungary), and a nation may be represented in (or ruled by) one or more (usually contiguous) states, as in the early modern principalities of Germany. A state comprising or dominated by a single nation is often called a nation-state.

https://www.britannica.com/question/What-is-the-difference-between-a-nation-and-a-state
Citera
2023-12-28, 19:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Nu var det inte krig du sa utan tjänsteplikt och jag antar att bli tvångsinkallad av försvarsmakten till mönstring ingår i den kategorin.
Ja tjänsteplikt i krigstid. Upp till fyra års fängelse.
Citera
2023-12-28, 19:48
Avslutad
Jag fattar inte

Att svenska kvinnor inte kan acceptera att vi inte gillar det här landet och det ni gjort med det.

Kan ni inte bara vara nöjda med det ni fixat till då?
Citera
2023-12-28, 19:48
Avslutad
Citat:
Ja tjänsteplikt i krigstid. Upp till fyra års fängelse.
Skitsnack lögner som vanligt
Citera
2023-12-28, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Falsk och tröttsam retorik. Du gör en falsk dikotomi mellan islam och egalitarianistiska, mångkulturella Sverige. Det finns fler alternativ än så, t.ex. det alternativet som dina egna farföräldrar och morföräldrar levde enligt. Då hade man bättre hälsa, i synnerhet psykisk hälsa, än vad man har idag.

Här är distinktionen mellan nation och stat:

https://www.britannica.com/question/What-is-the-difference-between-a-nation-and-a-state
Vad fan svarar du på egentligen?

Detta har ingenting med någonting att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in