2023-02-21, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
En siffra som inte säger något alls.
Vart fanns Ukraina på den listan och vart fanns Ryssland?
Fast nu påstod ju vederbörande att Sveriges försvar var kasst. Plats 9 och 31 kan inte betraktas som kasst för ett land med en bråkdel av de stora ländernas befolkning.
Citera
2023-02-21, 13:19
Avslutad
Citat:
Är det dags för veckans "newspeak" igen?
Du vet vad en "expat" är hoppas jag.
Bidragsturisterna är inte såna.
Jag tror han menar att elstödet inte var på plats före jul som utlovat när han klagar på landets förstörda ekonomi.
Citera
2023-02-21, 13:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast nu påstod ju vederbörande att Sveriges försvar var kasst. Plats 9 och 31 kan inte betraktas som kasst för ett land med en bråkdel av de stora ländernas befolkning.
Sveriges försvar är kasst. Det var inte ens Reinfeldt som började hojta om att försvaret är ett "särintresse". Sossarna före honom kallade det onödiga utgifter i tron att vi har "evig fred".

Kulturkriget fördes förr ganska högljutt om försvarets anslag och nu när biståndet är högre håller åtminstone svenska freds-vänstern käften.
Citera
2023-02-21, 13:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag tror han menar att elstödet inte var på plats före jul som utlovat när han klagar på landets förstörda ekonomi.
Vad han tror får han uttala sig om på egen hand.
Citera
2023-02-21, 13:22
Avslutad
Citat:
Sveriges försvar är kasst. Det var inte ens Reinfeldt som började hojta om att försvaret är ett "särintresse". Sossarna före honom kallade det onödiga utgifter i tron att vi har "evig fred".

Kulturkriget fördes förr ganska högljutt om försvarets anslag och nu när biståndet är högre håller åtminstone svenska freds-vänstern käften.
Ja om man tycker att plats 9 i Europa och 31 i världen för ett land med liten befolkning är kasst.
Citera
2023-02-21, 13:23
Avslutad
Citat:
Vad han tror får han uttala sig om på egen hand.
Ja det var dumt att du la dig i.
Citera
2023-02-21, 13:27
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Hade västerländska män under andra världskriget gått i döden, för kvinnor som horat runt med babbar, negrer, all tänkbart slödder, 25-100tals bodycount, piercade, wt tatueringar, fillers här och där, allmänt ofeminina, kan knappt laga man, vill knappt bli mammor.. etc etc

Varför skulle de ha gjort det? verkar helt verklighetsfrämmande...

tror de allihop hade gjort samma som mig, åkt iväg på roadtrip..

Tack för ett bra svar som faktiskt var on topic, i motsats till allt off topic dravel från kvinnor här i tråden som tjänar som bevis på att svenska kvinnor inte är värda att försvara varken i vardagen än mindre i krig...
Citera
2023-02-21, 13:50
Medlem
Citat:

Jag skiter väl i elstödet, det är inte Sveriges stora problem och berör inte mig alls, jag betalar 1 kr/kWh.
Men som jag sa har vänstern förstört allt, därmed givetvis också el-försörjningen.
Citera
2023-02-21, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Jag skiter väl i elstödet, det är inte Sveriges stora problem och berör inte mig alls, jag betalar 1 kr/kWh.
Men som jag sa har vänstern förstört allt, därmed givetvis också el-försörjningen.
Vad menar du med att Sveriges ekonomi är förstörd då? Att inflationen just nu är hög?
Citera
2023-02-21, 14:07
Medlem
Citat:
Vad menar du med att Sveriges ekonomi är förstörd då? Att inflationen just nu är hög?

Om du inte förstår de ekonomiska problem som Sverige har är du ett hopplöst fall. Passera.
Citera
2023-02-21, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Om du inte förstår de ekonomiska problem som Sverige har är du ett hopplöst fall. Passera.
Jo elpris och inflation.
Citera
2023-02-21, 14:28
Medlem
Citat:
Jo elpris och inflation.

Jösses
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto