Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-21, 16:18
  #1789
Medlem
Djupfryss avatar
Det är exakt så många män med möjlighet gör. De sticker redan nu. Är du välutbildad och har chansen att söka lyckan i ett land där kvinnor inte hatar dig för din vita hud men framförallt inte för att du är född av manligt kön, klart som satan unga välutbildade pojkar söker sig dit istället.
Ingen av mina manliga vänner är beredd att försvara några törnrosor som skall ha allt gratis. Känslostyrda feminister kan sitta och rotera på sitt eget långfinger.

Låt feminister ha sina illusioner. Jag bryr mig inte
__________________
Senast redigerad av Djupfrys 2022-10-21 kl. 16:20.
Citera
2022-10-22, 10:41
  #1790
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Det är exakt så många män med möjlighet gör. De sticker redan nu. Är du välutbildad och har chansen att söka lyckan i ett land där kvinnor inte hatar dig för din vita hud men framförallt inte för att du är född av manligt kön, klart som satan unga välutbildade pojkar söker sig dit istället.
Ingen av mina manliga vänner är beredd att försvara några törnrosor som skall ha allt gratis. Känslostyrda feminister kan sitta och rotera på sitt eget långfinger.

Låt feminister ha sina illusioner. Jag bryr mig inte

Vart då nånstans menar du att folk flyttar?? Har inte sett några sådana tendenser. Medelålders med mycket pengar flyttar. Sen flyttar ju även Thailand trashet. Men dom är också gammla.

Denna episka uppgörelse mellan vita män och woke fallangen. Är bara en fantasi. Tyvärr!
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2022-10-22 kl. 10:44.
Citera
2022-10-22, 10:50
  #1791
Medlem
Jag och min man har pratat om detta. min man vägrar låta mig kriga, men han kan inte sikta så bra så jag tränar honom med luftgevär nu. Jag kan skjuta!
Citera
2022-10-22, 10:54
  #1792
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Vart då nånstans menar du att folk flyttar?? Har inte sett några sådana tendenser. Medelålders med mycket pengar flyttar. Sen flyttar ju även Thailand trashet. Men dom är också gammla.

Denna episka uppgörelse mellan vita män och woke fallangen. Är bara en fantasi. Tyvärr!

Det är nog lätt att underskatta detta och det kan bli en ketchup-effekt. Många irriteras alltmer och till slut efter lång tid drar alltfler inom kort tid. Själv flyttade jag i år och har träffat många svenskar som har samma tänk som mig.

Givetvis är det lättare att dra om man har jobb/utbildning som är gångbar internationellt eller för jobb on line, alternativt om man nått åldern att man kan ta ut pension.
Citera
2022-10-22, 13:52
  #1793
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Vart då nånstans menar du att folk flyttar?? Har inte sett några sådana tendenser. Medelålders med mycket pengar flyttar. Sen flyttar ju även Thailand trashet. Men dom är också gammla.

Denna episka uppgörelse mellan vita män och woke fallangen. Är bara en fantasi. Tyvärr!
Lite ketchupeffekt i den frågan. När andra ser att en flyttat och beskriver att det funkar bra så tar många fler modet till sig.
Och det har ingenting med jämställdhet att göra vilket jag tror de allra flesta etniska svenskar är för, mer en känsla av att inte måsta pröjsa för rena galenskaper.
Och märk väl, det är inte trashet som rör på sig utan välutbildade med kompetens och en fungerande hjärna
Citera
2022-11-05, 18:41
  #1794
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Försök inte, du hävdade att mitt konto är ett trollkonto eftersom jag har åsikter och inte bor på en plats som du godkänner. Du klarar inte av den yttrandefrihet som Flashback står för så det är märkligt att du håller till här. Varför inte fundera på att flytta till Nordkorea?

Löjligt enkelt.
En utlandssvensk som skriver skit om Sverige= utländskt trollkonto + fosterlandssvek.
Jag hoppas SÄPO har sina ögon på dig.
Om trollande ska gå under yttrandefriheten är egentligen inte relevant, för det ändrar ingenting i sak.
Du är fortfarande ett utländskt troll som agerar nyttig idiot åt Ryssland och det är sådana som dig som befolkar tråden med att "inte vilja försvara svenska kvinnor".


Citat:
Med tanke på att jag skrivit att jag har flyttat till ett land där jag inte behöver betala skatt, hur rimlig tycker du då din värdelösa gissning var? Har du ingen som helst koll på vilka länder där det är möjligt jävla WT.

Om du bor i ett land där du inte behöver betala skatt hoppas jag ännu mer att man tar ifrån dig ditt svenska medborgarskap och dina privilegier med detta.



Citat:
Att argumentera emot yttrandefrihet är ett yttrande ja men du står inte bakom yttrandefrihet när du inte klarar av att andra yttrar åsikter som du inte gillar. Du är en antidemokrat och kan knappast trivas på en site som Flashback som står för yttrandefrihet. Fundera på Nordkorea, det är nog ett land för dig!

Som sagt.
Du känner dig retoriskt kränkt och vill inte erkänna att det även ingår i yttrandefriheten att kritisera såna som dig.
Så vem vill tysta ner vem egentligen?

Citat:
Jag ser bara ditt hyckleri men detta är extremt vanligt hos svenskar och det blir ännu tydligare när man lämnat Sverige och ser på det från distans. Världens mest hycklande folk.

Läs mitt svar ovan.
Det är för övrigt skönt att inte ha sådana som dig här, även om jag vill att Sverige tar till hårdare åtgärder.


Citat:
Försök inte din giriga vänsterextremist. Att få den pension och sjukvård man har betalat hela sitt liv för att få när man blir gammal är inte att överutnyttja något.

Jag hade kunnat hålla med dig om pensionen och sjukvården i Sverige var privat finansierad (förslagsvis via försäkringar) av den enskilde.
Nu är den inte detta utan skattefinansierad och då bör man sätta in restriktioner och villkor så att den inte överutnyttjas.


Citat:
När de som flyttar ut inte tar del av sjukvården eller annat i Sverige borde de heller inte behöva betala någon skatt alls, inte ens på pension.

Löjligt enkelt.
Drar man in eran pension så behöver ni givetvis inte betala skatt på den heller.
Annars är det ett finansiellt problem att pensionspengar försvinner ut från landet (Sverige i detta fall) och konsumeras i ett annat.
Pengarna behålls således inte kvar inom landet.

Citat:
Döm inte andra efter dig själv, bara för att du aldrig har jobbat gäller inte det för dem som flyttar ut från Sverige. Såg det tydligt på att du fokuserade på garantipensionen som just är till för sådana som dig som aldrig har arbetat ihop någon pension.


Till skillnad från dig så både bor och jobbar jag i Sverige och betalar skatt här.
Med en kandidatexamen (på sikt kanske även magister eller master) så är jag inte rätt person att kallas för WT (WT är förövrigt inget klassbegrepp per se).
Dock är jag ingen höginkomsttagare.

Citat:
Tvärtom så blir i regel bidragstagare som du fast i Sverige då ni är helt beroende av bidrag. De som lämnar är i regel istället dem som är framgångsrika och har tjänat tillräckligt mycket för att bli oberoende. Förhoppningsvis får vi i alla fall en liten förbättring genom en sänkning av SINK-skatten nu med en mer rättvis regering. Men den skatten borde förstås helt tas bort.


Folk som har flytt från Sverige är i regel lurendrejare inom näringslivet alternativt kvinnor som arbetat utomlands och sedan gift bort sig.
Om man ska generalisera grovt.
Citera
2022-11-05, 20:51
  #1795
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Löjligt enkelt.
En utlandssvensk som skriver skit om Sverige= utländskt trollkonto + fosterlandssvek.
Jag hoppas SÄPO har sina ögon på dig.
Om trollande ska gå under yttrandefriheten är egentligen inte relevant, för det ändrar ingenting i sak.
Du är fortfarande ett utländskt troll som agerar nyttig idiot åt Ryssland och det är sådana som dig som befolkar tråden med att "inte vilja försvara svenska kvinnor".

Oj så rädd jag blir om SÄPO håller koll på mig för att jag är kritisk till korkade svenskar som dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Om du bor i ett land där du inte behöver betala skatt hoppas jag ännu mer att man tar ifrån dig ditt svenska medborgarskap och dina privilegier med detta.

Du kan ju hoppas hur mycket du vill men din önskan betyder noll.

Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Som sagt.
Du känner dig retoriskt kränkt och vill inte erkänna att det även ingår i yttrandefriheten att kritisera såna som dig.
Så vem vill tysta ner vem egentligen?

Nej jag reagerar på ditt hyckleri, du använder din yttrandefrihet för att argumentera mot yttrandefrihet. Varför lever du inte som du lär och slutar yttra dig din hycklare.

Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Läs mitt svar ovan.
Det är för övrigt skönt att inte ha sådana som dig här, även om jag vill att Sverige tar till hårdare åtgärder.

Ha det så skönt där då med alla dina nya negerkompisar.

Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Jag hade kunnat hålla med dig om pensionen och sjukvården i Sverige var privat finansierad (förslagsvis via försäkringar) av den enskilde.
Nu är den inte detta utan skattefinansierad och då bör man sätta in restriktioner och villkor så att den inte överutnyttjas.

Precis den har finansierats med mina skattepengar, dock inte mycket av dina då du är en låginkomstagare och säkert en nettobelastning.

Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Löjligt enkelt.
Drar man in eran pension så behöver ni givetvis inte betala skatt på den heller.
Annars är det ett finansiellt problem att pensionspengar försvinner ut från landet (Sverige i detta fall) och konsumeras i ett annat.
Pengarna behålls således inte kvar inom landet.

Retroaktiv återbetalning av all som jag har betalat för att få pension och sjukvård när jag blir äldre så är det fint!

Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Till skillnad från dig så både bor och jobbar jag i Sverige och betalar skatt här.
Med en kandidatexamen (på sikt kanske även magister eller master) så är jag inte rätt person att kallas för WT (WT är förövrigt inget klassbegrepp per se).
Dock är jag ingen höginkomsttagare.

Oh wow kandidatexamen hahahaha
Men ingen höginkomsttagare, nej självklart inte ditt WT.

Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Folk som har flytt från Sverige är i regel lurendrejare inom näringslivet alternativt kvinnor som arbetat utomlands och sedan gift bort sig.
Om man ska generalisera grovt.

Du är för korkad för att kunna dra vettiga slutsatser om något alls men de som blir kvar är förstås WT som dig och negrer och araber som importeras. Konvertera till Islam om du vill slippa avrättas.
Citera
2022-11-08, 18:29
  #1796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Lite ketchupeffekt i den frågan. När andra ser att en flyttat och beskriver att det funkar bra så tar många fler modet till sig.
Och det har ingenting med jämställdhet att göra vilket jag tror de allra flesta etniska svenskar är för, mer en känsla av att inte måsta pröjsa för rena galenskaper.
Och märk väl, det är inte trashet som rör på sig utan välutbildade med kompetens och en fungerande hjärna


Ja är det runt 49% av befolkningen som försörjer resten va. Majoriteten naturligtvis vita män, då kvinnorna bevisligen dränerar de offentliga resurserna mer än män enligt statistik som klargjorts i trådar på Flashback tidigare. Det måste räcka med en 5% för att korthuset ska rasa? Speciellt nu när vi ska upp till 2% av BNP pga NATO. Shit vad ska de pengarna komma ifrån egentligen? Hur många miljarder är det? Kul då att FK straffknullar alla män när de hävdar de inte kan arbeta pga typ diskbråck o skit, max sjukskrivningstid: 6 veckor sen är det slut. Gå tillbaka och lyft arbeit macht frei.
https://roi.socialstyrelsen.se/fmb/l...-diskbrack/317

Och kvinnorna vill inte ens suga av sina män längre. Eller ta satsen i nyllet. För de älskar inte sina män egentligen utan måste hitta sig själva nu bland alla deras privata känslor. Som är ett livslångt projekt egentligen och är fullt möjligt att bli sjukskriven i år för.
Citera
2022-12-10, 10:01
  #1797
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

En menlös fråga ställd av en ynkrygg som själv endast krigar vid sitt tangentbord. Uppenbarligen incel. Har du ens en mamma? 😄
Citera
2022-12-10, 12:57
  #1798
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
Idioter här verkar tro att män som inte vill kriga för svenska kvinnor på något sätt är bittra för att dom inte får knulla eller inte får svenska tjejer och blir nobbade.

Det handlar verkligen inte om det. Alla vet vid det här laget hur svenska kvinnor är. Alla vet hur dom beter sig på firmafester. Trots att de är i förhållanden, är gifta och har barn så kladdar dom och tittar på andra män helt öppet. Svenska män gör väl säkert likadant men kvinnor är mer otrogna än män, det har vi statistik på. Och svenska tjejer spelar i en helt annan jävla liga.

Svenskar har sån äcklig kultur.
Citera
2022-12-10, 12:59
  #1799
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Du menar det skulle finnas något av vikt att svara på? Försök gärna igen.... lille vän. 😄

Dina främsta argument som är "ynkrygg" och "incel", är så svaga och kvinnliga att du härmed förklaras som förlorare i diskussionen.

Verkar således som att kvinnor inte är värda att försvara i krig. Således inte heller värda att försvara i samhället, då det saknas ömsesidighet. Det enda kvinnor har att erbjuda män är förakt, naturligtvis dolt bakom flin och tomt prat om "allas lika värde"....
Citera
2022-12-10, 13:05
  #1800
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Dina främsta argument som är "ynkrygg" och "incel", är så svaga och kvinnliga att du härmed förklaras som förlorare i diskussionen.

Verkar således som att kvinnor inte är värda att försvara i krig. Således inte heller värda att försvara i samhället, då det saknas ömsesidighet. Det enda kvinnor har att erbjuda män är förakt, naturligtvis dolt bakom flin och tomt prat om "allas lika värde"....
Det beror på vilka kvinnor. Finns kvinnor i väst som är värda att försvara. Problemet är att svenska kvinnor spelar i en helt annan liga. Maken till mer otroget, lösaktigt och horigt släkte finns nog inte att hitta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback