• 2
  • 3
2022-10-06, 09:43
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Vad var poängen med den kriminella historien? Varför inte bara fråga vad man hade gjort för 50k om man var fattig? Eller missförstår jag frågan?
Sant, hade varit mycket bättre om TS nämnt att man vunnit pengarna på lotto eftersom det s.a.s var en engångshändelse.

Eller den mer intressanta frågan - om man fått 50 000:- genom någon kriminell handling som tog någon dag, skulle man då göra det igen om man fick chansen? Säg köra en väska med kontanter från Stockholm till Malmö. Enkelt jobb, men det kan ju vara så att polisen har span på en och då riskerar man ett långt fängelsestraff.
Citera
2022-10-06, 10:00
Medlem
Ghastens avatar
50.000 betalat mina räkningar och mat med dem så tvättas pengarna snyggt som kommer in på lönekontot.

Annars gå in på någon guldfirma och lägg det på guld.
Citera
2022-10-06, 13:05
Medlem
För ca tio år sedan så gjorde jag nästan något i den stilen.
Hade 180k helt plötsligt.

Började pynta för att ta helikoptercert tills jag ångrade mig och åkte till NZ med en polare och fiskade för att sen bränna resten av pengarna i Thailand.
Citera
2022-10-06, 16:35
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Begrep inte heller in i och ut ur den kriminella världen som resulterat i 50 papp på fickan.
Att hävda att 50 papp inte är några pengar ter sig dock en smula efterblivet.
Det får du väl tycka men jag kan inte svara på frågan. 50k är inte mycket för mig.
Citera
2022-10-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceStick
Vi säger hypotetiskt att några kriminella håller på att syssla med sin kriminella verksamhet. Samtidigt så sköter du dig själv och går till jobbet och har runt 1000:- över varje månad efter räkningar är betalda. Du håller dig flytande så att säga men du har verkligen inte mycket pengar. Men sen en dag så blir du inblandad i någon kriminell operation, och innan du vet ordet av så är du helt ute ur det kriminella livet, och du har nu 50,000:- som är helt dina. Det var din förtjänst och alla är överens och nu har alla gått skilda vägar.

Du har aldrig sett 50 TUSEN mitt framför ögonen förut, du kan liksom köpa en bil med dessa pengar, spara dom, ja extremt många möjligheter som lockar, för oss som i vanliga fall aldrig har något till övers!

Vad gör du med dina 50,000:-?

Skulle nog ge bort pengarna till någon välgörenhet och sen ställa mig framför tåget, har man det knapert i slutet av varje månad är man antingen korkad,lat eller en kombination av bägge då vi i Sverige har något få länder har, snudd på gratis utbildning.
Citera
2022-10-06, 16:51
Medlem
TonyMeltdowns avatar
Citat:
Först skulle vi pynta av kreditkortsskulden vi dragits med i flera år.

Näe, bara skojade, tar ledigt i morgon, chefen kan dra åt helvete.
Här ska firas ordentligt.
Citera
2022-10-06, 18:13
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Vi säger hypotetiskt att några kriminella håller på att syssla med sin kriminella verksamhet. Samtidigt så sköter du dig själv och går till jobbet och har runt 1000:- över varje månad efter räkningar är betalda. Du håller dig flytande så att säga men du har verkligen inte mycket pengar. Men sen en dag så blir du inblandad i någon kriminell operation, och innan du vet ordet av så är du helt ute ur det kriminella livet, och du har nu 50,000:- som är helt dina. Det var din förtjänst och alla är överens och nu har alla gått skilda vägar.

Du har aldrig sett 50 TUSEN mitt framför ögonen förut, du kan liksom köpa en bil med dessa pengar, spara dom, ja extremt många möjligheter som lockar, för oss som i vanliga fall aldrig har något till övers!

Gjort något kul för kanske 10.000, en resa eller elektroniska inköp. Lagt resten som buffert och sparpengar mot ett eget boende.
Citera
2022-10-06, 19:58
Medlem
Tzatzikins avatar
Kläder - 10 000 sek
Lyxig middag - 1000 sek
Resa, charter till något varmt ställe en vecka eller två - 39 000

Sen var det slut…
Citera
2022-10-06, 20:01
Medlem
Passa på och fråga om du få varor för deras inköpspris och sälj och 10-dubbla det. Då har du någon summa som kanske värd att bry sig lite om.
Citera
2022-10-06, 20:10
Medlem
leprasjuklings avatar
Vadå "blir inblandad" ? Man blir inte inblandad i kriminalitet av misstag utan man har ett personligt ansvar. Har man kännedom om kriminell verksamhet så anmäler man det till polisen. Är det omöjligt att spåra ägaren till de 50 000 så kan man ge bort dem till välgörande ändamål eller till Ukrainas försvar. Moraliskt är det bättre att spola ner pengarna på dass än att smutsa ner sig genom att använda ilfådda pengar.
Citera
2022-10-06, 20:33
Medlem
MrLevaLivets avatar
Jag skulle kostat på mig en ölresa med någon polare, och investerat/sparat resten.
Citera
2022-10-06, 22:51
Medlem
Med tanke på hur världsläget ser ut nu, spara dem. Har du redan nu svårt att gå runt varje månad så kommer dessa pengar bli din räddning denna vinter och i början av nästa år.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in