Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-10-05, 23:28
Bannlyst
Vi säger hypotetiskt att några kriminella håller på att syssla med sin kriminella verksamhet. Samtidigt så sköter du dig själv och går till jobbet och har runt 1000:- över varje månad efter räkningar är betalda. Du håller dig flytande så att säga men du har verkligen inte mycket pengar. Men sen en dag så blir du inblandad i någon kriminell operation, och innan du vet ordet av så är du helt ute ur det kriminella livet, och du har nu 50,000:- som är helt dina. Det var din förtjänst och alla är överens och nu har alla gått skilda vägar.

Du har aldrig sett 50 TUSEN mitt framför ögonen förut, du kan liksom köpa en bil med dessa pengar, spara dom, ja extremt många möjligheter som lockar, för oss som i vanliga fall aldrig har något till övers!

Vad gör du med dina 50,000:-?
Citera
2022-10-05, 23:31
Bannlyst
Bonusfråga: Och vad borde man göra om man vill få dessa pengar att växa under en 5-20 års horisont? Är det för brett spann? Isåfall vill jag ha en portfölj på 5 års sikt (miljö-portfölj?) och sedan en på 20-års sikt.
Citera
2022-10-05, 23:34
Medlem
Peterheterhans avatar
Hehe man får ingen bra bil för 50 000, kanske som kontantinsats för en hyfsad bil. 50 000 är bara pengar till hyran för fem månader.
Citera
2022-10-05, 23:35
Medlem
Köper SPY puts med några månaders expiry med strike på 300, eller SPX bear certifikat med hävstång om någon vecka eller två.
Citera
2022-10-05, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceStick
Bonusfråga: Och vad borde man göra om man vill få dessa pengar att växa under en 5-20 års horisont? Är det för brett spann? Isåfall vill jag ha en portfölj på 5 års sikt (miljö-portfölj?) och sedan en på 20-års sikt.

Jack Vegas hela veckan.
Citera
2022-10-05, 23:49
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Köper en kasse dunder och en burner, när jag becknat allt köper jag tjack för hela vinsten, när jag becknat det köper jag ladd och när jag becknat laddet drar jag mig tillbaka, köper en bit bördig mark utomlands, bygger en stuga och håller mig självförsörjande livet ut.
Citera
2022-10-05, 23:52
Medlem
JulietsBleedings avatar
50k är ingenting.
Jag skulle köpa något kul till vuxna barnen ellet starta sparkonton till barnbarnen kanske.
Köpa matkassar till folk som behöver.
Ta en kryssning till släktingar i grannlandet men med svit.
Räcker nog inte till Hurtigrutten.🤔
Citera
2022-10-06, 00:10
Medlem
auruns avatar
Vad var poängen med den kriminella historien? Varför inte bara fråga vad man hade gjort för 50k om man var fattig? Eller missförstår jag frågan?

OnT så vet jag inte. 50k är inga pengar, så jag kan inte relatera.
Citera
2022-10-06, 00:24
Medlem
Zaedrewss avatar
50 k. Fan du är man ju fortsatt fattig. Vad i helvete skulle man kunna göra med 50k?. 50 miljoner minst. Det är en annan femma. Sköter man sina kort rätt har man det på det fria med 50 mille.
Citera
2022-10-06, 00:37
Medlem
Gör ingenting. Jag fortsätter som vanligt. Hade använt pengarna som en buffert om det skulle bli någon kris.
Citera
2022-10-06, 00:50
Medlem
ThExanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceStick
Vi säger hypotetiskt att några kriminella håller på att syssla med sin kriminella verksamhet. Samtidigt så sköter du dig själv och går till jobbet och har runt 1000:- över varje månad efter räkningar är betalda. Du håller dig flytande så att säga men du har verkligen inte mycket pengar. Men sen en dag så blir du inblandad i någon kriminell operation, och innan du vet ordet av så är du helt ute ur det kriminella livet, och du har nu 50,000:- som är helt dina. Det var din förtjänst och alla är överens och nu har alla gått skilda vägar.

Du har aldrig sett 50 TUSEN mitt framför ögonen förut, du kan liksom köpa en bil med dessa pengar, spara dom, ja extremt många möjligheter som lockar, för oss som i vanliga fall aldrig har något till övers!

Vad gör du med dina 50,000:-?

om jag hade tänkt att bidra till min försöjning så skulle jag nog inte avvara mig det, livets goda..

Men för att med en tes härleda ur din hypotes så vore det sätt som till synes äga den ekonomiskt övertygande ack bedyrat berusningstillfällen.. Något som ett vandrahem i en ""sämre"" del av ett land som överlag ger mycket valuta i hol/hål aspekten.
Citera
2022-10-06, 01:29
Medlem
Jag hade spottat min chef i ansiktet och sagt sug kuk din jävla hora och sen sagt upp mig och flyttat till Karibien där jag bara skulle ha det skönt och glass på stranden resten av livet.

Eller nä, sa du 50 000:-? Kronor? Det räcker ju tyvärr inte till så mycket men jag hade förmodligen köpt en vintagegitarr eller liknande. Jag gillar att köpa grejer som jag tycker är roliga att använda men som också är samlarobjekt och en investering som ökar i värde.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in