Citat:
Ursprungligen postat av
IceStick
Vi säger hypotetiskt att några kriminella håller på att syssla med sin kriminella verksamhet. Samtidigt så sköter du dig själv och går till jobbet och har runt 1000:- över varje månad efter räkningar är betalda. Du håller dig flytande så att säga men du har verkligen inte mycket pengar. Men sen en dag så blir du inblandad i någon kriminell operation, och innan du vet ordet av så är du helt ute ur det kriminella livet, och du har nu 50,000:- som är helt dina. Det var din förtjänst och alla är överens och nu har alla gått skilda vägar.
Du har aldrig sett 50 TUSEN mitt framför ögonen förut, du kan liksom köpa en bil med dessa pengar, spara dom, ja extremt många möjligheter som lockar, för oss som i vanliga fall aldrig har något till övers!
Vad gör du med dina 50,000:-?
om jag hade tänkt att bidra till min försöjning så skulle jag nog inte avvara mig det, livets goda..
Men för att med en tes härleda ur din hypotes så vore det sätt som till synes äga den ekonomiskt övertygande ack bedyrat berusningstillfällen.. Något som ett vandrahem i en ""sämre"" del av ett land som överlag ger mycket valuta i hol/hål aspekten.