Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-09, 21:17
  #253
Medlem
Han är även med i försvarsmaktens inblick på youtube om vägen till stridspilot i avsnitt 4 för den som vill se
Citera
2022-10-09, 22:12
  #254
Medlem
Public Enemys avatar
Att inte klara säkerhetskollen kan vara något så enkelt som att du har familjemedlemmar som är kriminella.
Citera
2022-10-10, 08:29
  #255
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Frågan är om han uttryckligen fick frågan ifall han genomgått en synoperation? Ifall det var så och han svarade nej så ser det sämre ut för honom.
Men var frågan helt öppen ställd, typ "vilka medicinska problem har du haft", så kan jag sympatisera med honom ändå. Synen var ju ändå fixad så då kanske man inte drar upp det i onödan.
Jag vet också att dylika antagningsprocesser ofta är väldigt ologiskt utformade, och frågor som "vilka sjukdomar har du haft?" förekommer, utan närmare instruktioner på vad som avses. Det är ju inte realistiskt att lista vartenda åkomma från öroninflammation till axel ur led man haft om man levt ett någorlunda aktivt liv.

Jag tror också kravet på absolut ärlighet leder till att man rekryterar personer som är skickliga på att ljuga och gärna gör det.
Har man krav på blankt brottsregister och inga sjukdomar, hämta då ut uppgifterna från journaler och dylikt. Att förlita sig på folks ärlighet är helt enkelt ingen bra metod.
Därtill så ljuger ALLA, inklusive de som säger att de inte gör det.

Grabben var nästsn i mål med sin livsdröm, klart det är synd om honom. Att kalla honom babbe och dylikt är bara att ha förutfattade meningar (om än med viss statistik uppbackning).


Det handlar definitivt inte om ett sådant simpelt förfarande, förövrigt läs vad agoggoge skriver i tråden.


Citat:
Ursprungligen postat av Nynexxty
Han är även med i försvarsmaktens inblick på youtube om vägen till stridspilot i avsnitt 4 för den som vill se

Old news, redan postat i tråden med direktlänk. Det går att söka.
__________________
Senast redigerad av MaarekStele 2022-10-10 kl. 08:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback