Citat:
Ursprungligen postat av
threefifty
Jag har ett stort elfel i min bil och har inte råd att fixa detta just nu.
Min halvljus lampa h7 vägrar starta på höger sida.
har en Ford Focus 2012
Det vi har testat är byta Säkringar två st f74(15a) och f23(5a)
Självklart testat 3 nya H7 lampor.
Vänstra sidan fungerar felfritt och lyktan(Hela strålkastaren) från högersida fungerar utan problem ifall vi kopplar in den i vänstra.
Allt fungerar på strålkastaren, blinkers, helljus och parkeringslampa men inte Halvljuset.
Jag pratade med en ford verkstad och de vill ha 2500 kr bara för att ens TITTA på bilen med en dator.. sedan tar de cirka 1900 kr i timmen efter den första timmen. Han sa att det kan sticka iväg upp mot 10 .. 20 tusen och vill jag inte just nu..
Så min fråga är, går det inte fuska så att lampan lyser med kablar från batteriet eller från den andra lampan? Jag kan inget om bilar men gjort allt jag kan tänka mig.
det kan gå att ta från den andra lampan, dvs du drar ledning från den fungerande lampan till den defekta, alltså att den delar på strömmen. jag har inte gjort det själv vill jag betona, men rent logiskt bör det fungera. sedan kan det kanske bli att du får varningslampa som tänds för felaktig lyse men då kan du väl dra den lampan bara så lyser den inte.
dock först och främst- har du kollat så det inte är så enkelt att det inte kommit fukt eller annan skit som gör att lampan inte lyser , dvs spraya med 5,56 eller liknande på alla kontakter