2022-10-04, 15:40
Medlem
skulle vilja sga passa p nu men ven med negativt elhandelspris s r elen dyr.

elntsbolagen tar vl fast 30 re/kwh sen skatt.. vad hamnar det riktiga elpriset p nr elen r gratis i sverige? 1kr/kwh?

Kollade p mitt elntsavtal och jag betalar tydligen 30re/kwh till elntsbolaget och 45re/kwh i skatt
Senast redigerad av PontusVonPluring 2022-10-04 kl. 15:45.
Citera
2022-10-04, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring

elntsbolagen tar vl fast 30 re/kwh sen skatt.. vad hamnar det riktiga elpriset p nr elen r gratis i sverige? 1kr/kwh?

Kollade p mitt elntsavtal och jag betalar tydligen 30re/kwh till elntsbolaget och 45re/kwh i skatt
Majoriteten av dom som har rrligt har nog inte timpris, s att "passa p" att brnna el knns lite ondigt. Dremot r det vlkommet d det drar ner snittpriset fr mnaden.
Citera
2022-10-04, 15:54
Medlem
Waterlilys avatar
Citat:

Det skiljer sig lite beroende p var i landet du bor och vilket elntsbolag du har. Jag bor Uppland och har Ellevio. Fr verfring betalar jag till Ellevio 27 re/kWh inklusive moms. Min elskatt r 45 re/kWh inklusive moms.

Sen kommer de fasta mnadskostnader till.

I vissa norrlandsln lr elskatten vara lgre (n 45 re) har jag hrt.

Vnligen Nckrosen
Citera
2022-10-04, 16:07
Medlem
Popetoterors avatar
Brukar kolla spotpriser, dagens pris i SE3 175,82 re i morgon 32,13 re.
som en tidigare sa spotpriser r inte vad det kostar utan man fr kvadrupla priset med all moms energiskatt etc etc.
Rknade ut vad min router drog frra mnaden med alla avgifter och det blev 114.-/mnad.
Men det verkar sjunka lite nu, bara positivt.
Och vad jag vet s har de allra flesta snittpris och inte tim pris.
Skriver upp nu varje mnad och i Augusti s frbrukade jag nr jag snlade 60Kwh och med el och ntavgifter s blev det 388.-
Senast redigerad av Popetoteror 2022-10-04 kl. 16:12.
Citera
2022-10-04, 16:50
Bannlyst
Citat:

Oj, kom som en verraskning frmodar jag? Ja du fr sluta frbruka strm om du inte har rd helt enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in