Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
Hem & Hyra "glömmer" helt att nämna vad kallhyran för damens lägenhet är! Ksllhyror brukar vara låga och hyresgästföreningen håller hyrorna på söder så låga som möjligt, det är deras kärnverksamhet.
Jag gissar att kallhyran är på straxt under 5000 kr i månaden, lägg till det en elräkning på årsbasis som för hennes del landar på i snitt mac 4000 kr så har hon en månafskostnad på under 10.000 kr i månaden vilket alla inser är en skälig boendekostnad för den lägenheten och sannolikt under halva kostnaden om det varit marknadshyra.
Hem & Hyra "glömmer" nästan alltid någon viktig parameter i sina snyftartiklar, Nå vad är hennes kallhyra? Det är en ytterst relevant fråga!
Du har helt rätt och det är detta som är så "charmigt" med sådana här tidningar, man ställer sig så blodigel-nitiskt på den enes sida att det blir komiskt. Här blir åtminstone jag jäkligt nyfiken på mer än vad de "råkar" ha glömt att nämna angående kallhyran.
Om uppgiften stämmer (som en användare skriver ovan) att hon haft ett bolag helt utan omsättning de senaste åren, varför ska (och hur mycket pengar handlar det om) hon ha rätt till "konstnärsstöd" under Corona-krisen, borde inte samhället vårda skattepengarna varsamt och ge stöd som är baserat på VERKLIG inkomstförlust, att konstnärerna helt enkelt har bevisbördan att bevisa att de haft exempelvis 1 miljon i omsättning 2012-2019 och sedan 300kkr/år under 2020-2021. Ett stöd baserat på bevisad och verifierad omsättningsförlust ?
Varför är hennes namn (efternamn) förvanskat i reportaget ? Är det för att förvilla och göra det svårare att kolla upp hennes inkomster ?
Går man ut med "det är synd om mig" så får man ju också vara beredd på att bli granskad.