Har inställningarna oförändrade sedan ca fem år sedan då jag då gjorde en översikt och trimmade in sensorer och värmesystemet, tycker inte jag behöver snåla ännu iallafall. Min värme är alltså ”alltid på” då den triggas av utetemperatur samt innertemperaturernas trend. 
Normal mål-temp här hemma är 22 grader i alla rum utom badrummet som har 24. Sänkt temp till 20 i sovrummet under natten, kyler det på sommaren om det behövs. 
Golvvärmen verkar räcka än så länge, vägg-radiatorerna är bara ljumna men golvet är varmt. Vädrar som vanligt på mornarna och har dörrarna uppställda i kortare perioder om jag förutser mycket spring in och ut. 
Ingen ansträngning för att snåla alltså. 
Infravärmen är på på uteplatsen om lunchen eller middag äts där. Har dock vridit lite på dygnen på det senaste så det äts oftast inomhus nu när det är så mörkt. När jag klev upp dig så var det frukost ute iofs, men det var vid normal lunchtid 

Har ca 3 kW på uteplatsen, så det gick åt ca 9-10 kr att ha det bekvämt när jag åt frukost ungefär en timme. 
Varför skulle man vilja snåla med sånt? 
Visst är det dyrare än förra hösten då motsvarande kostade ca 2-3 kr, men va fan liksom. Det är inte en stor grej.