Flashback bygger pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2022-10-05, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foliehattmakare
Inte prata med henne nu, Ta reda på saker först. Prata kan du göra när du överraskar med skillsmässa.
Hittar du inget som tyder på vänsterprassel är det så klart bra.
Säg i vilket fall bara till henne att dui inte jobbar mer än du redan gör och om det inte passar henner så skitet du fullständigt i det.
Tjatar hon igen om saken så låtsas att du inte hör tills hon börjar prata om något intressant.
Om du har svårt för att säga emort bara för att det din fru så låtsas art det är en manlig polare som ställde lika orimliga krav och svara som du skulle gjort då.

Råkade citera fel inlägg ovan men du fattar.
Citera
2022-10-05, 17:33
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Som rubriken lyder, inflationen och Putinpriserna har slagit hårt mot oss alla, inte minst hos min familj. Jag har länge förutspråkat att vi ska dra ner på alla kostnader här hemma, och jag satt mer med frugan och diskuterade det för någon timme sedan.

Då sade frugan: ”du bör gå upp i timmar alternativt skaffa ett extrajobb då jag, Sune, Karl-Alexander och Uno inte ska behöva ändra våran levnadsstandard pga någon påhittad inflation!”

Hur ska jag övertala henne om att vi måste handla billigare, äta billigare, förbruka mindre el och generellt sätt leva ännu billigare?
Precis pratat med henne. Det är kaos här hemma nu. Kaos, skrik och gråt, hårda ord osv.

Lyfte fram att hon bör jobba 100%, om vi inte ska dra ner på utgifterna. Åter igen svarade hon med; ”Jag, Sune, Karl-Alexander och Uno ska inte dra ner på levnadsstandarden bara för att du är en lat jävel som inte kan offra dig en enda gång för denna familjen” Ska tilläggas att jag alltid är den som får offra mig.

Svarade men något i stil med ”du jobbar ju bara 60%, så vem är lat?” Sen var kaoset igång.

Passade på att dra upp hur KA och Uno curlas och att hon ska sluta ge de pengar, men då var jag en ”snål jävel”. Hur fan ska jag ta detta utan allt skrik? Får knappt prata, bara personangrepp personangrepp och mer personangrepp. Nu smällde hon igen dörren till sovrummet och ligger där i fosterställning och gråter…
Citera
2022-10-05, 17:38
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homo-fil
Säg samma sak då. Antar att du jobbar fullt, du orkar inte mer än så.

Vad vill du ha för råd? Skilj dig. Sälj huset, flytta till Grönland. Så kan hon själv ta hand om saker.
Jobbar 100% och är fotbollstränare för ett barnlag i fotboll, jobbar bara ”extra” genom fotbollen några gånger i veckan alltså.

Skilsmässa är ej ett alternativ, just nu hyr vi då vi precis flyttat från Igelfors.
Citera
2022-10-05, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Olika typer av IT konsulttjänster i mitt fall.

Menar du sådana förmedlade via gigplattformar? Eller avtalade deltidstjänster i egenskap av konsult/anställd?

Mest nyfiken på hur man får till detta och samtidigt kan flyga under radarn så att säga. Så att ens arbetsgivare inte kan komma på en eller ens kunna leda det i bevis.
Citera
2022-10-05, 20:29
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drennan
Menar du sådana förmedlade via gigplattformar? Eller avtalade deltidstjänster i egenskap av konsult/anställd?

Mest nyfiken på hur man får till detta och samtidigt kan flyga under radarn så att säga. Så att ens arbetsgivare inte kan komma på en eller ens kunna leda det i bevis.

En nära kollega är anställd på heltid av 2 företag samtidigt, men gör båda jobben på de vanliga arbetstiderna hemifrån. Än så länge flyger han under radarn men tror att det är enklare att rodda mindre extra uppdrag i form av att ha en egen konsultfirma att fakturera med. Via kontakter eller förmedlare.

Han kör dubbla datorer och ett makro som håller teams på grön status konstant. Det sistnämnda gör även jag så man kan få lite annat gjort på dagarna än jobba.
Citera
2022-10-05, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
En nära kollega är anställd på heltid av 2 företag samtidigt, men gör båda jobben på de vanliga arbetstiderna hemifrån. Än så länge flyger han under radarn men tror att det är enklare att rodda mindre extra uppdrag i form av att ha en egen konsultfirma att fakturera med. Via kontakter eller förmedlare.

Han kör dubbla datorer och ett makro som håller teams på grön status konstant. Det sistnämnda gör även jag så man kan få lite annat gjort på dagarna än jobba.

Att ha dubbla anställningar ser jag som högrisk. Borde vara enkelt att begära ut kontrolluppgifter från SKV och se vilka företag som rapporterar in.

Konsultupplägget känns mer riskfritt, men de uppdragen som går genom konsultmäklare är oftast heltid och i många fall krav att arbeta på plats eller iaf några dagar i veckan. Då återstår gigplattformarna, allt som oftast korta deltidsuppdrag men tyvärr är man då på en global scen och prisnivån därefter. Får titta runt om det finns några mäklare/förmedlare för deltidsuppdrag på svenska villkor, känner du till någon?
Citera
2022-10-06, 08:20
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drennan
Att ha dubbla anställningar ser jag som högrisk. Borde vara enkelt att begära ut kontrolluppgifter från SKV och se vilka företag som rapporterar in.

Konsultupplägget känns mer riskfritt, men de uppdragen som går genom konsultmäklare är oftast heltid och i många fall krav att arbeta på plats eller iaf några dagar i veckan. Då återstår gigplattformarna, allt som oftast korta deltidsuppdrag men tyvärr är man då på en global scen och prisnivån därefter. Får titta runt om det finns några mäklare/förmedlare för deltidsuppdrag på svenska villkor, känner du till någon?

Nu har nog många kört gamla kunder eller via kontakter, men du kan köra tex Ework och många uppdrag är deltid eller helt på distans (beroende på vad du konsultar inom).
Citera
2022-10-06, 14:15
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Precis pratat med henne. Det är kaos här hemma nu. Kaos, skrik och gråt, hårda ord osv.

Lyfte fram att hon bör jobba 100%, om vi inte ska dra ner på utgifterna. Åter igen svarade hon med; ”Jag, Sune, Karl-Alexander och Uno ska inte dra ner på levnadsstandarden bara för att du är en lat jävel som inte kan offra dig en enda gång för denna familjen” Ska tilläggas att jag alltid är den som får offra mig.

Svarade men något i stil med ”du jobbar ju bara 60%, så vem är lat?” Sen var kaoset igång.

Passade på att dra upp hur KA och Uno curlas och att hon ska sluta ge de pengar, men då var jag en ”snål jävel”. Hur fan ska jag ta detta utan allt skrik? Får knappt prata, bara personangrepp personangrepp och mer personangrepp. Nu smällde hon igen dörren till sovrummet och ligger där i fosterställning och gråter…

Förstår inte att du inte kan se problemen med din fru som ställer sådana jävla krav som hon gör?
Är en sak om ni kommit överens från början med att 1 person i hushållet bara ska jobba men hon vill ju uppenbarligen fortsätta leva som vanligt och tänker inte dra in på någonting. Hur fan är hon funtad i huvudet?
Jag hade lämnat henne direkt och eftersom du själv inte gör något åt detta så varför går du ut och gnäller på FB överhuvudtaget när du själv inte inser vilken jävla kärring till fru du har. Man blir fan mörkrädd över hur du agerar i allt detta? Men du är väl förblindad pga kärleken.
Citera
2022-10-06, 14:17
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfaq
Varför är det här trollet på aktuella ämnen dag efter dag?

Börjar bli jävligt tröttsamt. Särskilt som man kan göra något åt det.
Citera
2022-10-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Börjar bli jävligt tröttsamt. Särskilt som man kan göra något åt det.
Det största problemet är TS problem är relativt alldagligt och således inte speciellt underhållande när man vet att TS är ett troll.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in