Citat:
Ursprungligen postat av
Fabianzzo
Som rubriken lyder, inflationen och Putinpriserna har slagit hårt mot oss alla, inte minst hos min familj. Jag har länge förutspråkat att vi ska dra ner på alla kostnader här hemma, och jag satt mer med frugan och diskuterade det för någon timme sedan.
Då sade frugan: ”du bör gå upp i timmar alternativt skaffa ett extrajobb då jag, Sune, Karl-Alexander och Uno inte ska behöva ändra våran levnadsstandard pga någon påhittad inflation!”
Hur ska jag övertala henne om att vi måste handla billigare, äta billigare, förbruka mindre el och generellt sätt leva ännu billigare?
Precis pratat med henne. Det är kaos här hemma nu. Kaos, skrik och gråt, hårda ord osv.
Lyfte fram att hon bör jobba 100%, om vi inte ska dra ner på utgifterna. Åter igen svarade hon med; ”Jag, Sune, Karl-Alexander och Uno ska inte dra ner på levnadsstandarden bara för att du är en lat jävel som inte kan offra dig en enda gång för denna familjen” Ska tilläggas att jag alltid är den som får offra mig.
Svarade men något i stil med ”du jobbar ju bara 60%, så vem är lat?” Sen var kaoset igång.
Passade på att dra upp hur KA och Uno curlas och att hon ska sluta ge de pengar, men då var jag en ”snål jävel”. Hur fan ska jag ta detta utan allt skrik? Får knappt prata, bara personangrepp personangrepp och mer personangrepp. Nu smällde hon igen dörren till sovrummet och ligger där i fosterställning och gråter…