• 1
  • 2
2022-10-03, 17:06
Medlem
Fabianzzos avatar
Som rubriken lyder, inflationen och Putinpriserna har slagit hårt mot oss alla, inte minst hos min familj. Jag har länge förutspråkat att vi ska dra ner på alla kostnader här hemma, och jag satt mer med frugan och diskuterade det för någon timme sedan.

Då sade frugan: ”du bör gå upp i timmar alternativt skaffa ett extrajobb då jag, Sune, Karl-Alexander och Uno inte ska behöva ändra våran levnadsstandard pga någon påhittad inflation!”

Hur ska jag övertala henne om att vi måste handla billigare, äta billigare, förbruka mindre el och generellt sätt leva ännu billigare?
Citera
2022-10-03, 17:08
Medlem
flukkes avatar
Vi som jobbar hemifrån kör ofta extra gigg hos andra uppdragsgivare, flera av mina kollegor vet jag har 2st jobb på heltid.
Inte alls ovanligt inom It var väldigt omskrivet redan förra året:

https://www.wsj.com/articles/these-p...bs-11628866529
Citera
2022-10-03, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Som rubriken lyder, inflationen och Putinpriserna har slagit hårt mot oss alla, inte minst hos min familj. Jag har länge förutspråkat att vi ska dra ner på alla kostnader här hemma, och jag satt mer med frugan och diskuterade det för någon timme sedan.

Då sade frugan: ”du bör gå upp i timmar alternativt skaffa ett extrajobb då jag, Sune, Karl-Alexander och Uno inte ska behöva ändra våran levnadsstandard pga någon påhittad inflation!”

Hur ska jag övertala henne om att vi måste handla billigare, äta billigare, förbruka mindre el och generellt sätt leva ännu billigare?
Hon kan väl fnaska om behöver extrapengar?
Citera
2022-10-03, 17:11
Medlem
Ja du.. fråga henne vem som ska upprätthålla levnadsstandarden när du gått in i väggen och inte kan jobba?!

Förlåt att jag säger det men om du redan jobbar heltid och hon tycker du ska ta på dig ännu mer jobb så är hon rätt dum, såvida du inte själv vill så klart.

Kan inte hon extraknäcka istället? Det verkar ju ändå vara hon som vill spendera pengarna?
Citera
2022-10-03, 17:19
Medlem
Skaffa inte nytt extraknäck, skaffa ny fru.

Den sista idioten är uppenbarligen inte född.
Citera
2022-10-03, 17:21
Medlem
Aktieklipparns avatar
Ibland känns det ganska skönt att vara särbo
Citera
2022-10-03, 17:25
Medlem
Citat:

Bättre att hon börjar fnaska för att tjäna extra pengar.
Citera
2022-10-03, 17:25
Medlem
Vad jobbar Tanten med? Och hur mycket, heltid?
Citera
2022-10-03, 17:37
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Vad jobbar Tanten med? Och hur mycket, heltid?
Nej hon jobbar deltid, ca 60% som lärare
Citera
2022-10-03, 17:39
Medlem
Citat:

Du skall uppmana henne att jobba mer/mer timmar ta extrajobb dra in mer stålar
Citera
2022-10-03, 17:44
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Mad dom namnen på sina barn, bor man inte inte i en fin stadsdel i Malmö som heter Möllan.
Nähä, för att? Vi är nyinflyttade till Malmö, eller rättare sagt Möllevångstorget från Igelfors.

Vi funderade på att flytta upp till frugans hemstad Tampere men valde att stanna kvar i gamla ”Svedala” så att säga… Lär dock bli så att vi flyttar till något annat område i Malmö, som till exempel St. Knut eller liknande.
Citera
2022-10-03, 17:44
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Du skall uppmana henne att jobba mer/mer timmar ta extrajobb dra in mer stålar
Hur exakt ska jag göra det menar du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera