Citat:
Ursprungligen postat av
ziggys-band
Skilj på brott och straff och moraliskt ansvar. Jag säger inte att dif ska straffas utan att de har ett ansvar för den uppkomna situationen.
Likt du har när dina skattekronor går till macka, ett par nya skor och fickpengar till import av kriminella ja.
Citat:
Jag har argumenterat mot ditt argument att en häktning är vanligt och inget speciellt. Med att det inte är vanligt. Vanliga argument och motargument. Ditt argument om google träffar mötte jag med ett annat argument om googleträffar osv.
Nej, för du pratar ju enligt dig själv om den moraliska, inte juridiska och rättsliga.
Anledningen är för att du känner dig fram och saknar rationella argument.
Du tycker != objektiv verklighet
Citat:
Din sista halmgubbe bryr jag mig inte om att besvara.
Det är ingen halmgubbe. De senaste 20 åren har ”ersättning” som betalats ut för tid satt i häkte och felaktigt fängslande ökat kraftigt (långt mer än fördubblats)
jag ser det som korkat att påstå att där finns en moralisk aspekt som kräver att vi ska hålla alla dömda kriminella som ansvarslösa.
Men inte mer korkat än ditt resonemang kring en i dagsläget oskyldig men häktad individ
Citat:
Vi tycker olika och övertygar inte varandra.
Jag är ju inte din mamma så jag har inget att vinna eller förlora på att övertyga dig om vad du känner från ena stunden till den andra, däremot finns där fler som läser tråden än som skriver i den.