2022-10-03, 10:01
Medlem
Nedomanskys avatar
Har ärvt en gammal Ipad efter min moster, gjorde misstaget att uppdatera den o kan nu inte använda den då jag inte vet nödvändiga inloggningsuppgifter till Icloud o liknande. Kan jag göra något för att göra plattan till "min"?

OBS! Har noll erfarenhet av Apleprodukter..
Citera
2022-10-03, 10:02
Medlem
Är väl factory reset som göller? Men krävs kanske inloggning dä med? Testa ladda ner gammal firmware via itunes.

Googla finns massa knep(annars hade ingen stulit apple produkter)
Citera
2022-10-03, 10:03
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Har ärvt en gammal Ipad efter min moster, gjorde misstaget att uppdatera den o kan nu inte använda den då jag inte vet nödvändiga inloggningsuppgifter till Icloud o liknande. Kan jag göra något för att göra plattan till "min"?

OBS! Har noll erfarenhet av Apleprodukter..

Fråga din kära moster så är problemet löst.
Du hade säkerligen inte kommit längre även om du inte uppdaterat den då det behövs inloggning och allt för att återställa den.

Det är inte så att det var en "moster"?
Citera
2022-10-03, 10:30
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smileyfejs
Jag läste de som att moster befinner sig i jorden. Kan vara oerhört komplicerat att föra ett samtal då. Men visst ts, sök upp ett medium så kanske?

Då kan det vara väldigt knepigt men i så fall är det bara att söka i lådor osv hos mostern om de kanske kan hitta en lapp med appleID, äldre människor skriver gärna ner saker på lappar.
Citera
2022-10-03, 11:05
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Det är möjligt att Apple kan låsa upp den om du kan visa att du äger den.

Bör väl finnas någon handling från bouppteckning kanske som du kan visa upp?
Citera
2022-10-03, 11:46
Medlem
Manschauvinistens avatar
Vilken iPad gäller det?
Äldre iPads dvs med äldre iPad OS versioner är väldigt lätta att jailbreaka och på så sätt kringgå activation lock.
Checka in Unc0ver.
https://unc0ver.dev/
Citera
2022-10-03, 12:28
Medlem
Nedomanskys avatar
Mostern är död sedan 1 år tillbaka o lägenheten rensad o urstädad. Plattan har inget ekonomiskt värde, blev erbjuden 45:- i inbyte när jag köpte ny telefon hos Netonet.

Hade dock igång den via den 4-siffriga koden som var skriven på baksidan av plattan, skulle inte uppdaterat...
Citera
2022-10-03, 13:07
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manschauvinisten
Vilken iPad gäller det?
Äldre iPads dvs med äldre iPad OS versioner är väldigt lätta att jailbreaka och på så sätt kringgå activation lock.
Checka in Unc0ver.
https://unc0ver.dev/

Har du några fler tips på liknande för Iphone eller Android lurar? Vill helst inte syssla med knäcka icloud låset men har träffat många ärliga människor som bara får slänga fungerande apparater på hög pga det. Det är sjukt mycket bullshit som dyker upp när man googlar på ämnet. Skumma sidor, skumma programvaror, kostar pengar etc. Man förstår att marknaden är enorm, troligen mest för tjuvar också.

Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Mostern är död sedan 1 år tillbaka o lägenheten rensad o urstädad. Plattan har inget ekonomiskt värde, blev erbjuden 45:- i inbyte när jag köpte ny telefon hos Netonet.

Hade dock igång den via den 4-siffriga koden som var skriven på baksidan av plattan, skulle inte uppdaterat...

Jag har varit med om att man kan trycka "kan inte lösenordet? Använd koden istället" i sista steget. Inte alls säkert du får samma alternativ dock. Ska du låsa upp den lär det krävas en del pillande som
Manschauvinisten nämnde.
Citera
2022-10-03, 14:14
Medlem
Manschauvinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Har du några fler tips på liknande för Iphone eller Android lurar? Vill helst inte syssla med knäcka icloud låset men har träffat många ärliga människor som bara får slänga fungerande apparater på hög pga det. Det är sjukt mycket bullshit som dyker upp när man googlar på ämnet. Skumma sidor, skumma programvaror, kostar pengar etc. Man förstår att marknaden är enorm, troligen mest för tjuvar också.

Nja, inga verktyg som är relevanta för Android längre. Har varit utanför allt för länge.
Kan enbart Apple numera.
Fixa en iMac/Macbook, ladda ner Unc0ver och installera. Sen följer du instruktionerna via mjukvaran för att sätta igång jailbreak. Rätt så enkelt faktiskt.
Går upp till OS 14.8 numera.

Gå inte på alla tjänster som annonserar "köp upplåsning" och liknande.
Fungerar inte alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in