Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-02, 14:52
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kneegrowhitlah
runka regelbundet

Seriöst ? Får det dig att må bättre
Citera
2022-10-02, 14:54
Medlem
Göra sig av med tv och sociala medier så man gärna går ut och gör något istället.

Skaffade själv tv för några år sedan och nog fastnar man där istället för att gå ur och göra nåt nyttigt. Ett jävla ofog är det. Och dålig disciplin såklart...

Sluta med alkohol hade varit bra, men vem vill det när världen ändå snart går åt helvete, njut nu och anpassa dig senare lever jag efter just nu.
Har nog alltid gjort det när jag tänker efter.
Citera
2022-10-02, 15:02
Medlem
kneegrowhitlahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenlysandeJarl
Seriöst ? Får det dig att må bättre
Ja helst ett runkmaraton
Citera
2022-10-02, 15:14
Medlem
InnesIs avatar
Träna regelbundet: få saker slår detta. Leder till välmående både fysiskt och psykiskt.

Gå upp ur sängen: att inte ligga kvar och dra sig som jag gjorde som tonåring har lett till mer välmående. Jag går alltid upp direkt då klockan ringer (eller då jag vaknar av mig själv) och äter frukost inom några minuter.

Avsatt tid för läsning: främst då jag åker kommunalt (vilket jag gör ofta). Man gör något vettigt med tiden, man övar sin koncentration, man bli bildad och mer grundad.

Lägga undan mobilen: jag har aldrig mobilen på mig på jobbet. Den lägger jag in i mitt skåp. Saknar den aldrig. Har även tagit bort alla tidsslukande appar. Inga spel eller sociala medier.

Självkontroll: främst vad gäller att handla saker. Har alltid varit sparsam av mig och tänker alltid "behöver jag verkligen detta" om jag ser något intressant. Oftast är svaret nej och jag saknar det heller inte när jag inte köper det. Prylar för sakens skull är utan värde för mig.

Laga min egen mat: Jag köper nästan aldrig färdiglagat från matvaruhandeln. Äter ute ibland men inte ofta. Det hemlagade är gott, billigare och oftast nyttigare.

Bara dricka vatten hemmavid: inget annat behövs. Tycker dessutom vatten är godare än mycket annat (om vi tala rom dagligt bruk).
Citera
2022-10-02, 15:17
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Sömntabletter har förändrat mitt liv till det bättre då man helt enkelt inte fungerar om man inte får tillräckligt med sömn.

Små och stora saker blir så oerhört mycket lättare när man inte behöver vrida och vända på sig i 5 timmar innan man somnar.

Annars så är det väl att läsa på om hur man sköter sin ekonomi på ett effektivt sätt, det har gjort underverk för min plånbok.

Edit: Småfel.
Senast redigerad av Kvalitetssnus 2022-10-02 kl. 15:20.
Citera
2022-10-02, 15:37
Medlem
Du behöver endorfiner, oxytocin, dopamin och serotonin. Du får googla på hur du frigör dessa men mycket handlar om att leva som vi gjorde innan jordbrukets uppkomst.
Citera
2022-10-02, 15:40
Medlem
persona.von.gratas avatar
Lumpen. På den gamla goda tiden innan mobiltelefoner. Jävlar vad man kom ut som bättre människa därifrån. Lumpen borde vara obligatorisk.
Citera
2022-10-02, 15:42
Medlem
Gå upp i rimlig tid på morgonen även lediga dagar - aldrig mer problem med jet lag feeling i kroppen.
Citera
2022-10-02, 15:45
Medlem
Automatvapens avatar
Slutat berusa mig ständigt, inte ens koffein och nikotin är längre ett måste.
Slutat bry mig om någonting alls utöver min familj.
Har aldrig känt mig så fri och mått så psykiskt gott!
Tydligen är jag deprimerad men håller verkligen inte med
Citera
2022-10-02, 15:47
Medlem
Det absolut bästa:

Tagit bort skrivbord, speldator och all form konsoler.
Dvs, minimera all for av underhållning. Det är en drog.

Mitt liv har blivit oändligt gånger bättre.
Citera
2022-10-02, 15:56
Citat:
Ursprungligen postat av Nugattimackan
Göra sig av med tv och sociala medier så man gärna går ut och gör något istället.

Skaffade själv tv för några år sedan och nog fastnar man där istället för att gå ur och göra nåt nyttigt. Ett jävla ofog är det. Och dålig disciplin såklart...

Sluta med alkohol hade varit bra, men vem vill det när världen ändå snart går åt helvete, njut nu och anpassa dig senare lever jag efter just nu.
Har nog alltid gjort det när jag tänker efter.
Den var bra, den tar jag!
Citat:
Ursprungligen postat av Automatvapen
Slutat berusa mig ständigt, inte ens koffein och nikotin är längre ett måste.
Slutat bry mig om någonting alls utöver min familj.
Har aldrig känt mig så fri och mått så psykiskt gott!
Tydligen är jag deprimerad men håller verkligen inte med
Härligt. Vem och varför säger de att du är deppig?

Jag har separat efter en 25 år lång bubbla och flyttat. Känns lite som när man flyttade hemifrån. Frihet!
Citera
2022-10-02, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Den var bra, den tar jag!

Den bjuder jag på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto