Göra sig av med tv och sociala medier så man gärna går ut och gör något istället.
Skaffade själv tv för några år sedan och nog fastnar man där istället för att gå ur och göra nåt nyttigt. Ett jävla ofog är det. Och dålig disciplin såklart...
Sluta med alkohol hade varit bra, men vem vill det när världen ändå snart går åt helvete, njut nu och anpassa dig senare lever jag efter just nu.
Har nog alltid gjort det när jag tänker efter.
Träna regelbundet: få saker slår detta. Leder till välmående både fysiskt och psykiskt.
Gå upp ur sängen: att inte ligga kvar och dra sig som jag gjorde som tonåring har lett till mer välmående. Jag går alltid upp direkt då klockan ringer (eller då jag vaknar av mig själv) och äter frukost inom några minuter.
Avsatt tid för läsning: främst då jag åker kommunalt (vilket jag gör ofta). Man gör något vettigt med tiden, man övar sin koncentration, man bli bildad och mer grundad.
Lägga undan mobilen: jag har aldrig mobilen på mig på jobbet. Den lägger jag in i mitt skåp. Saknar den aldrig. Har även tagit bort alla tidsslukande appar. Inga spel eller sociala medier.
Självkontroll: främst vad gäller att handla saker. Har alltid varit sparsam av mig och tänker alltid "behöver jag verkligen detta" om jag ser något intressant. Oftast är svaret nej och jag saknar det heller inte när jag inte köper det. Prylar för sakens skull är utan värde för mig.
Laga min egen mat: Jag köper nästan aldrig färdiglagat från matvaruhandeln. Äter ute ibland men inte ofta. Det hemlagade är gott, billigare och oftast nyttigare.
Bara dricka vatten hemmavid: inget annat behövs. Tycker dessutom vatten är godare än mycket annat (om vi tala rom dagligt bruk).
Du behöver endorfiner, oxytocin, dopamin och serotonin. Du får googla på hur du frigör dessa men mycket handlar om att leva som vi gjorde innan jordbrukets uppkomst.
Slutat berusa mig ständigt, inte ens koffein och nikotin är längre ett måste.
Slutat bry mig om någonting alls utöver min familj.
Har aldrig känt mig så fri och mått så psykiskt gott!
Tydligen är jag deprimerad men håller verkligen inte med
Göra sig av med tv och sociala medier så man gärna går ut och gör något istället.
Skaffade själv tv för några år sedan och nog fastnar man där istället för att gå ur och göra nåt nyttigt. Ett jävla ofog är det. Och dålig disciplin såklart...
Sluta med alkohol hade varit bra, men vem vill det när världen ändå snart går åt helvete, njut nu och anpassa dig senare lever jag efter just nu.
Har nog alltid gjort det när jag tänker efter.
Den var bra, den tar jag!
Citat:
Ursprungligen postat av Automatvapen
Slutat berusa mig ständigt, inte ens koffein och nikotin är längre ett måste.
Slutat bry mig om någonting alls utöver min familj.
Har aldrig känt mig så fri och mått så psykiskt gott!
Tydligen är jag deprimerad men håller verkligen inte med
Härligt. Vem och varför säger de att du är deppig?
Jag har separat efter en 25 år lång bubbla och flyttat. Känns lite som när man flyttade hemifrån. Frihet!