Citat:
Ursprungligen postat av
jiZZed
Haha ja jo lite skillnad är där. Spännande vad som händer när all JavaScript och andra grejer kastas ut genom fönstret.
Synd bara Wikipedia och liknande är de enda sidorna som är användbara i links.
Ja, jag använder mig av elinks och links en del men inte till att surfa men läsa email m.m de gör dom fruktansvärt nice annars blir man snabbt handikapad. En del php sidor funkar men inte te.x flashback är inte alls anpassad för det direkt utan det är vissa rena php siter bara så de verkligen begränsat.
Men chrome kan ju tweakas en hel del genom att stänga av te.x network errors:
chrome://network-errors/
chrome://histograms/
chrome://site-engagement/
Men värst av dom alla är nog: chrome://tracing/ det drar en del ram att på detta men som standard är den ju inte direkt perfekt Chromium men det är mitt altenativ.
Det är ju rätt tunga saker som används i bakgruden för ingen nytta alls te.x den där tracig, testa ta record på den så får du siter i historik att rendera i ettt stort nätverk typ och kartlägger alla siter i grafisk miljö typ de kräver att man har lite historik för att se men bara det lär ju dra en jäkla massa.
Sorry, det var fel.
Här är den jag menar den är på som default:
chrome://discards/graph
Märkliga settings verkligen, te.x denna är OFF:
Parallel downloading
Enable parallel downloading to accelerate download speed. – Mac, Windows, Linux, ChromeOS, Android, Fuchsia, Lacros
i chrome://flags men allt annat skit är på man får väl lägga ner en del tid men som standard drar den ju hur mkt som helst. 390mb/flik här iaf men vem använder hover cards? Bara de drar hur mkt som helst: chrome://flags/#tab-hover-cards skall inte sitta och rabbla mer om detta men det går att få den att dra lite men de kräver en del tweaks som tar en evighet fixa fixa så de trist.
Har man en lite bättre dator kan man ju använda GPUn istället CPUn: chrome://flags/#enable-gpu-rasterization så äter inte Chrome upp all CPU iaf.