• 1
  • 2
2022-10-02, 09:55
Medlem
Romanche92s avatar
Har märkt att både Firefox och Chrome äter isönder mycket när du kollar på din andra skärm. Chrome var katastrof. Firefox var inte lika dåligt men ändå mög. Vilket rekommenderar ni? Har Windows
Citera
2022-10-02, 10:00
Medlem
Enligt min erfarenhet drar Brave minst. Använder den på både luren och datorn. Har inbyggd reklamblockering dessutom.
Citera
2022-10-02, 10:06
Medlem
fikasugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
Enligt min erfarenhet drar Brave minst. Använder den på både luren och datorn. Har inbyggd reklamblockering dessutom.

Precis va jag har önskat mig länge på min mobil. Inga popups av reklamsidor. Kanon, Tackar.
Citera
2022-10-02, 10:21
Medlem
Bassplays avatar
Opera GX tar en bråkdel av vad Chrome och Firefox gör
Citera
2022-10-02, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Opera GX tar en bråkdel av vad Chrome och Firefox gör
Opera GX är också ägda av ett smutsigt kinesiskt företag.
Citera
2022-10-02, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61

Citat:
Ursprungligen postat av fikasugen
Precis va jag har önskat mig länge på min mobil. Inga popups av reklamsidor. Kanon, Tackar.
Håller helt med, Brave är suverän. Otroligt bra på attta bort reklam och popups etc
Citera
2022-10-02, 11:06
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Har märkt att både Firefox och Chrome äter isönder mycket när du kollar på din andra skärm. Chrome var katastrof. Firefox var inte lika dåligt men ändå mög. Vilket rekommenderar ni? Har Windows

Ett test - https://windowsreport.com/best-browser-low-memory/

Opera, fast då GX varianten, har ställbart RAM och CPU-användande. Slimbrowsers 32-bits version är också "snål". Edge med flikar som somnar efter inställbar tidsrymd är ett bra alternativ.
Senast redigerad av 1FF 2022-10-02 kl. 11:11.
Citera
2022-10-02, 11:30
Safari är den mest energieffektiva webbläsaren för Mac.
Citera
2022-10-02, 11:37
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Safari är den mest energieffektiva webbläsaren för Mac.
Jag tror dig visserligen, eftersom Safari är optimerat för MacOs, men finns det några undersökningar som jämför energikonsumption mellan Brave och Safari?

För övrigt har väl TS Windows varför tråden bör flyttas!
Citera
2022-10-02, 11:41
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag tror dig visserligen, eftersom Safari är optimerat för MacOs, men finns det några undersökningar som jämför energikonsumption mellan Brave och Safari?

För övrigt har väl TS Windows varför tråden bör flyttas!

Vet inte hur det är med Brave, men kommer ihåg nu att med Firefox hade jag i princip identisk batteritid som med Safari.
Citera
2022-10-02, 12:05
Medlem
Freddyfishs avatar
Lynx
Citera
2022-10-02, 13:00
Medlem
covf33fs avatar
Egentligen har du tre att välja mellan. Firefox (quantum), Chrome (blink) eller Safari (webkit)
Övriga browsers är forks på dessa.., vissa bättre än andra
De som rekommenderar brave är shills som gör allt för .01 BAT, men det är fortfarande googles bajsmacka
Senast redigerad av covf33f 2022-10-02 kl. 13:03.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in