2022-10-01, 21:44
Medlem
EdmundCampers avatar
Hej!
Jag ska montera fjärrljus på min bil och undrar om någon vet var/om jag kan ta styrström till reläet utan att klippa sönder ledningar? Tror ha läst att det finns en pin/kontakt någon stans just för detta på Volvo?
I den förra bilen klippte jag av ledningarna i en lampa och använde en wago-klämma, men jag skulle helst undvika sådana lösningar om jag kan.
2011 V60
Citera
2022-10-01, 21:57
Medlem
Bilia har färdiga kablage till det .
Citera
2022-10-01, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdmundCamper
Hej!
Jag ska montera fjärrljus på min bil och undrar om någon vet var/om jag kan ta styrström till reläet utan att klippa sönder ledningar? Tror ha läst att det finns en pin/kontakt någon stans just för detta på Volvo?
I den förra bilen klippte jag av ledningarna i en lampa och använde en wago-klämma, men jag skulle helst undvika sådana lösningar om jag kan.
2011 V60

Styrström så menar du sätta på/av extra ljuset som du kopplas Helljus sladden?
Jag har också klippt av, gjorde som så jag fixade en sladd med lampa från en krockad bil o klippte den i två delar, o så klämde ihop dom med krymslang. Jag känner inte till någon kontakt för detta på Volvo, tror inte det finns
Citera
2022-10-02, 01:33
Medlem
Gå in på volvoforumet jagrullar.se, där finns hur många trådar som helst om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in