Citat:
Ursprungligen postat av
estet10
Hej! Slog mig att om man är tillsammans med en snygg tjej så är det bästa att pusha på att flytta ihop med tjejen fort. Så länge man inte bor ihop så känns de som att tjejen hela tiden kommer stöta på andra killar betydligt oftare och på helgerna kommer de finnas mycket tid som hon inte spenderar med mig. = större chans hon hittar en annan kille eller andra raggar på henne.
Är de knepet ? att flytta ihop med tjejen och låsa sig med henne , så man minimerar chansen att hon börjar va me nån annan kille.
Bor man ihop så känns de som att tjejen kommer ha svårare att bara avsluta relationen?
Är man inte ihop så är de så enkelt att bara börja ignorera och börja knulla me nån annan.
Fler än jag som tänkt samma tanke?
För mig har de varit så att tjejen har massa killar som raggar på henne hela tiden och tillslut blir hon nyfiken på nån annnan. Brukar hålla i 3 månader typ sen alltid nån annan hon börjar knulla med. Så har de varit när jag dejtat någon snygging
Tror du behöver fundera på dig själv och din inställning till förhållanden innan du inleder något nytt. Min gissning är att det är din syn på relationen/tjejen som gjort att dina tidigare tjejer sett sig om efter annat. Eller att du helt kvävt dom.
Förhållanden bygger på tillit. Du kan inte flytta ihop med en tjej med intentionen att kunna kontrollera henne bättre eller så att hon "håller sig hemma". Man flyttar ihop av andra orsaker. Man kan inte heller kedja fast sig vid en annan människa så att denne inte kan göra annat med andra människor. Sånt kväver folk. Förhållanden mår bra av att individerna i förhållandet gör saker på egen hand också och har sin grej, hobbys, egna vänner med mera. Sedan kan du inte styra vad andra människor gör mot din tjej, det är ju inte hennes fel att killar ibland raggar på henne. Egentligen ingens fel eftersom det inte står i pannan på henne att hon är upptagen.
Jag tror du kommer få svårt (eller ja, det har du ju uppenbarligen redan) att hitta en tjej som möter upp dina krav.