2022-10-06, 09:34
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zocu
Vad snackar du om?

En av bilderna i det här inlägget: https://tinyurl.com/ys8he9yb

Så borta är den inte...

Du har alldeles rätt, mina ögonkollade bara i flödet =)
Citera
2022-10-06, 10:17
Medlem
https://www.lt.se/2022-10-06/just-nu...-pa-41-aringen

Tonåring gripen för mordet på 41 åringen. Någon som vet vem?
Citera
2022-10-06, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gforlofe77
Jag tycker inte att man ska ge sig på oskyldiga personer så som det verkar hända nu. Har du något otalt med någon gå istället utan vapen och försöka att reda ut problemet. Det finns tyvärr ingen kommunikation längre , utan vapen har istället blivit kommunikationen bland de kriminella. Och detta tyder på att det är grov brist på kommunikation bland folk idag . Respekten kommer inte från antal mord du utfört, respekten skapas av att vara rättvis och en bra människa. Idag ger man sig på sitt egna folk, istället för att slå ihop sig och bli starka tillsammans så som Assyrierna var en gång i tiden och krigade tillsammans i irak, tills idag lever deras historia. ”Alla vill bli Berno men ingen kan bli Berno , utan falska kopior kommer ut i marknaden som tror att de kommer att lyckas ” Det handlar just nu mer om ”hellre hans mamma gråter än min mamma gråter” men tillslut kommer endå alla mammor att gråta då det sker hämnd. Nu är det race på vems mamma som ska få gråta först. Det är verkligen tragiskt.

Så jävla bra skrivet! En 12/10
Citera
2022-10-06, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapenbroder
Tack för sammanfattningen.

https://www.facebook.com/Elius17

Den 2 oktober lägger han upp en bild på sin brors grav. Kan inte bara vara ett slumpmässigt sammanträffande tänker jag. Efter båda skjutningarna alltså. Menar han att rättvisa skipats här kanske? Eller typ att det ska vara en reminder för andra som också dött?

Nej de har inget med varandra att göra
Citera
2022-10-06, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gforlofe77
Jag tror mer att folk har missuppfattat. Moris Aho och hans bror George Aho är farbröder till Gabriel Aho som blev skjuten till döds under juni månaden i år . Abraham Aho som kallas för Bibo är inte släkt med dessa personer. Utan de blev fiender sen lång tid tillbaka då barndomsvännerna Moris och Berno slutade att prata. Samma sak för barndomsvännerna George Aho och Bibo Aho som är mosters son till Berno, de slutade prata efter en lång tids vänskap. Bibo har ingen riktig falang om han inte löser konflikten som uppstod med Ronnafalangen men nu sitter han inne och räknas att släppas ut om 3-4 år.

Jaha visste inte att de va ovänner.

Men om det nu är så att nätverket ligger bakom mordet på G.Aho så tror jag moris kommer gå hårt in mot de.

Moris är ingen man vill jävlas med.
Citera
2022-10-06, 12:47
Medlem
Vad vet vi om den misstänkta 17 åring som ni är häktad.
Citera
2022-10-06, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Vad vet vi om den misstänkta 17 åring som ni är häktad?

Hur mycket brukar man veta om 17-åringar?

På sin höjd att de är kända av polisen sedan tidigare?

17-åringar har liksom sällan hunnit samla på sig en massa.
Citera
2022-10-06, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Du tog ingen printscreen? Bilden är nämligen borta =)
Då får du ta och kolla igen.
Citera
2022-10-06, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mamol
Nej det stämmer inte. Kurder tillhör nordvästra underavdelningen av den iranska grenen inom den indo-europeiska språkfamiljen, utan språklig släktskap med varje sig arabiska eller turkiska.

Assyrier (även kallade syrianer och kaldéer) är ursprungsbefolkningen i dagens Syrien, Irak, Turkiet, Iran och Libanon. Assyriernas forntida rike, Assyrien, var ett imperium med ursprung i nuvarande Irak.
Assyrierna är inte ursprungsbefolkning i Iran direkt, det är perserna, men dom va ett av dom små folken där.
Citera
2022-10-06, 14:31
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapenbroder
Då får du ta och kolla igen.

Jo jag gjorde ju det
Citera
2022-10-06, 14:39
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Nja jag bor mitt i smeten och är neutral (svennebanan) känner gott om människor från båda läger, det är en relativt liten klick som "avskyr" och de flesta tycker faktiskt att det är rent fjanteri.

Kom hit så kan du få dig en guidad rundtur och prata med människorna så slipper du sitta bakom skärmen och killgissa.

Bodde i Södertälje i många år innan vi flydde. Kände många assyrier (inte syrianer). Alla hatade inte, men konflikten fanns där. Syrianer hade det generellt bättre ställt.
Citera
2022-10-06, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Hur mycket brukar man veta om 17-åringar?

På sin höjd att de är kända av polisen sedan tidigare?

17-åringar har liksom sällan hunnit samla på sig en massa.

Men han kan ju tillhöra ett gäng tex. Och sif vilket, bor på andra sidan landet så lite svårt att hålla koll då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in