Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Telgenytt har fel.

1 person är skadad inte 2.
Hur vet du det? Bilden visade ju en som såg stendöd ut på en trotoar. Samtidigt har en förts till sjukhus enligt polisen. Två personer har ju också namngivits här. En 40-åring och en 20-åring. Visst kan självklart vara lögn men det verkar vara flera som säger samma sak.
Senast redigerad av DogDog 2022-10-01 kl. 22:03. Anledning: Stavning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Så jävla tråkigt jag litar inte ens på polisens rapportering längre. Sverigebilden går före medborgarnas trygghet i en skev damage control.

Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
Tycker alla som kan ska ta sig hit nu och visa att det räcker nu ta med facklor alla till södertälje centrum nu säger vi ifrån på riktigt

Typiskt svenskar. Folk dör och du ska säga ifrån med en fackla. Gå hem å sov för fan. Jävla skitland vi lever i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollkoll
Det vet jag också. Men att det skjuts går man definitivt ut med innan anhöriga fått reda på det. Och då bör Aftonbladet, Expressen, SVT, TV4-nyheterna eller någon mer än Telgenytt (som förövrigt har grova fel i stavelser och känns rätt oseriösa i sina artiklar) ha gått ut med info om att vi har TVÅ olika händelser inom loppet av knappt en timme. Men det har ingen mer än Telgenytt gått ut med. Det som förbryllar mig.

Okej, läste kanske ditt inlägg för snabbt - sorry!

Kan också hålla med om att polisen/övrig media borde kunna gå ut med två skadade om så är fallet. Ingen aning om vem som är trovärdig och inte, men känns ändå som vissa här i tråden + Telgenytt har koll.
Citera
2022-10-01, 22:01
Medlem
Citat:
Det vet jag också. Men att det skjuts går man definitivt ut med innan anhöriga fått reda på det. Och då bör Aftonbladet, Expressen, SVT, TV4-nyheterna eller någon mer än Telgenytt (som förövrigt har grova fel i stavelser och känns rätt oseriösa i sina artiklar) ha gått ut med info om att vi har TVÅ olika händelser inom loppet av knappt en timme. Men det har ingen mer än Telgenytt gått ut med. Det som förbryllar mig.

Telgenytt skrev efter första rapporten ”ytterliggare en skjutning” vilket i ärlighetens namn kan syfta på en till skjutning efter gårdagens skjutning. Folk uppfattar det som en till skjutning efter 19.40 skjutningen ikväll. Tror bara det handlar om ett missförstånd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det kan ju vara samma händelse, där den senare artikeln är en uppdatering av den första.

Då tar man bort den första. Men som sagt - uppenbart att Telgenytt är helt värdelöst. Därför Maestroo och de andra trollen slutat skriva nu också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Det är väl samma folkgrupp med olika namn?

Var ingen klantskalle. Det är det inte. Är svenskar, danskar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maestroo20
Telgenytt är inte aftonbladet.

Telgenytt är personer som bor i Södertälje och skriver bara om tälje för det mesta.

Deras information om Södertälje är större än aftonbladet etc.
Ja men jag tvekar inte på din information men nu har de ändå gått typ en timme sedan telgenytt gick ut med två skadade och en död och alla andra medier hävdar fortfarande bara en skadad och inte död än ens. Förstår inte hur de kan bli så stort missförstånd isf
Citera
2022-10-01, 22:02
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Hur vet du det? Bolden visade ju en som såg stendöd ut på en trotoar. Samtidigt har en förts till sjukhus enligt polisen. Två personer har ju också namngivits här. En 40-åring och en 20-åring. Visst kan självklart vara lögn men det verkar vara flera som säger samma sak.

Han som var död, lät man honom ligga kvar på trottoaren?
Citera
2022-10-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Det är väl samma folkgrupp med olika namn?

Nej det stämmer inte. Kurder tillhör nordvästra underavdelningen av den iranska grenen inom den indo-europeiska språkfamiljen, utan språklig släktskap med varje sig arabiska eller turkiska.

Assyrier (även kallade syrianer och kaldéer) är ursprungsbefolkningen i dagens Syrien, Irak, Turkiet, Iran och Libanon. Assyriernas forntida rike, Assyrien, var ett imperium med ursprung i nuvarande Irak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Precis, så är det.
Instämmer, bilderna i artiklarna är från olika sidor av avspärrningen. I första artikeln syns Ronnaskolan på höger sida av vägen. I den andra är bilden tagen utanför Gulfmacken, Ronnaskolan ligger till höger utanför bild.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnTrackEight
Ja men jag tvekar inte på din information men nu har de ändå gått typ en timme sedan telgenytt gick ut med två skadade och en död och alla andra medier hävdar fortfarande bara en skadad och inte död än ens. Förstår inte hur de kan bli så stort missförstånd isf

2 ambulanser var på plats. En åkte ilfart därifrån. Den andra vanligt. En låg kvar på plats.

Om det inte är 2 skjutna så vettefan varför ena ambulansen åkte så fort
Citera
2022-10-01, 22:06
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Då tar man bort den första. Men som sagt - uppenbart att Telgenytt är helt värdelöst. Därför Maestroo och de andra trollen slutat skriva nu också.

Nu tror inte jag telgenytt är någon aftonbladet med säkert 40 personer som jobbar kväll/natt på en lördag utan någon mindre tidning där kanske nån enstaka skriver när något inträffar och då kan det bli fel. Aftonbladet sitter säkert på mer info men de kan inte gå ut med det om det inte är bekräftat från polisen så då avvaktar de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in