2022-10-01, 19:05
Medlem
Varannan arbetare röstade höger *– ”Inte självklart att rösta på S”
Länk till artikel
Det är inte självklart för LO-väljare att rösta på Socialdemokraterna. Det säger Fastighetsmedlemmar efter riksdagsvalet som ledde till maktskifte.
Torbjörn:
"– Jag funderar på vår yttrandefrihet. Med tanke på SD:s utspel om journalistrugby och att reformera public service. Hur länge har vi fria medier i Sverige?"

Nathalie:
– Jag har suttit på fackliga forum när Magdalena Andersson och partisekreteraren kommit dit. Alla smutskastade SD och jag såg reaktionerna bland de över 200 som var där. Man behöver inte gilla dem men det är fel väg att smutskasta ett annat parti.

Har Nathalie rätt i att smutskastning inte är rätt väg att gå?
Citera
2022-10-01, 19:08
Medlem
JRdTLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastighetsfolket

Detta behöver man inte vara SDare för att inse.

Menar du att smutskastningen har fungerat?

Detta är inte en fråga om åsikter, utan fakta.
Citera
2022-10-01, 19:17
Medlem
Att bara säga att SD är dåligt är givetvis bara kontraproduktivt. Då tror folk att man bara är avundsjuk och bitter över deras framgångar.

Man måste förklara varför SD är dåligt. De allra flesta som röstar på SD förstår inte vad SD verkligen står för. Det räcker inte med att säga att SD är ett fascistiskt parti, man måste förklara för folk varför det är ett fascistiskt parti för att de ska förstå det.

SD ska självklart smutskastas då det är ett parti som står för riktigt usla värderingar. Men de ska inte smutskastas med förolämpningar, utan med välformulerade argument.
Citera
2022-10-01, 19:23
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Att bara säga att SD är dåligt är givetvis bara kontraproduktivt. Då tror folk att man bara är avundsjuk och bitter över deras framgångar.

Man måste förklara varför SD är dåligt. De allra flesta som röstar på SD förstår inte vad SD verkligen står för. Det räcker inte med att säga att SD är ett fascistiskt parti, man måste förklara för folk varför det är ett fascistiskt parti för att de ska förstå det.

SD ska självklart smutskastas då det är ett parti som står för riktigt usla värderingar. Men de ska inte smutskastas med förolämpningar, utan med välformulerade argument.
Fascism = ett sätt att organisera ett samhälle som styrs av en regering ledd av en diktator som man inte får opponera sig emot eller kritisera. Regerigen styr även över industri och kommers med starka inslag av nationalkonservatism och ren rasism.

Så när du själv inte ens förstår vad faktiskt fascism innebär eftersom du behöver ha det förklarat för dig, så obildad som du är, hur är Sverigedemokraterna ett fascistiskt parti?
Citera
2022-10-01, 19:24
Medlem
Opaques avatar
Citat:
[b]
Nathalie:
– Jag har suttit på fackliga forum när Magdalena Andersson och partisekreteraren kommit dit. Alla smutskastade SD och jag såg reaktionerna bland de över 200 som var där. Man behöver inte gilla dem men det är fel väg att smutskasta ett annat parti.

Smutskastningen av SD har pågått i 15 år. Och för varje val så har dom växt så det knakar. I själva verket tror jag att alla andra partiers smutskastningskampanjer har varit behjälpliga till 50% av hela SD:s framgång. Men de tycks inte begripa något av det. De bara fortsätter. Att (s) är fullkomligt fixerade på SD förstår man. Den unga väljarbasen hoppar av (s) och röstar på SD, inkl. den s.k. "arbetarklassen" Kvar är pensionärer (sistagångsväljare) och den bidragsberoende invandrargruppen
Citera
2022-10-01, 19:26
Medlem
bulletproofsouls avatar
Svenskar är generellt känsliga för mobbning och vad som kan uppfattas som oschyssta metoder. Att smutskasta SD utan sakliga argument och med endast känslosås som enda tillbehör är dömt att misslyckas. Det förstår alla som inte är gravt vänsterblivna.

Det är väl snart en majoritet av LO anslutna som röstar SD. S och LO strategi är ett totalt haveri.
Citera
2022-10-01, 19:28
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Smutskastningen av SD har pågått i 15 år. Och för varje val så har dom växt så det knakar. I själva verket tror jag att alla andra partiers smutskastningskampanjer har varit behjälpliga till 50% av hela SD:s framgång. Men de tycks inte begripa något av det. De bara fortsätter. Att (s) är fullkomligt fixerade på SD förstår man. Den unga väljarbasen hoppar av (s) och röstar på SD, inkl. den s.k. "arbetarklassen" Kvar är pensionärer (sistagångsväljare) och den bidragsberoende invandrargruppen

Ja så är det men jag tror att allt fler pensionärer och även invandrargrupper hoppar över till SD. Bland invandrare oavsett utom elelr inom europeisk härkomst var SD nästa största parti. Ett totalt misslyckande för S.
Citera
2022-10-01, 19:30
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten

Varför är det självklart att just du har någon sorts unik djupare förståelse och insikt som så många andra tydligen saknar?

Vilka är de "usla värderingarna"?
Citera
2022-10-01, 19:31
Medlem
Citat:
Varannan arbetare röstade höger *– ”Inte självklart att rösta på S”
Länk till artikel
Det är inte självklart för LO-väljare att rösta på Socialdemokraterna. Det säger Fastighetsmedlemmar efter riksdagsvalet som ledde till maktskifte.
Torbjörn:
"– Jag funderar på vår yttrandefrihet. Med tanke på SD:s utspel om journalistrugby och att reformera public service. Hur länge har vi fria medier i Sverige?"

Nathalie:

Tror man, medvetet?, tolkat journalistrugby som att man ger sig på dessa "offensivt", vad som menas är att dom står i vägen och vill ha kommentarer fast det inte finns något att säga, typ regeringsbildningen
Citera
2022-10-01, 19:35
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Ja så är det men jag tror att allt fler pensionärer och även invandrargrupper hoppar över till SD. Bland invandrare oavsett utom elelr inom europeisk härkomst var SD nästa största parti. Ett totalt misslyckande för S.

Det är inte som du tror. Studera valresultatet i bidragsgetton. SD är inte ett smack poppis där, de har typisk 2-5% röstandelar. Det är egen majoritet för sossarna och kommunisterna (många hamnar mellan 50-60%) t.o.m Mp har fått fler röster än Sd överlag (Dubbelt så många,högt över riksresultatet)
Senast redigerad av Opaque 2022-10-01 kl. 19:37.
Citera
2022-10-01, 19:37
Medlem
Citat:
Det är inte som du tror. Studera valresultatet i bidragsgetton. SD är inte ett smack poppis där, de har typisk 2-5% röstandelar. Det är egen majoritet för sossarna och kommunisterna (många hamnar mellan 50-60%)

Finns även invandare utanför dessa "getton"
Citera
2022-10-01, 19:38
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Det är inte som du tror. Studera valresultatet i bidragsgetton. SD är inte ett smack poppis där, de har typisk 2-5% röstandelar. Det är egen majoritet för sossarna och kommunisterna (många hamnar mellan 50-60%)

Visst vi snackar extrema områden som Rinkeby och Rosengård mfl. Men ändå på nationell nivå är SD nästa största parti bland dessa grupper vilket är ganska fantastiskt egentligen.

Sedan kan man ju hävda att det också är fantastiskt att SD kan få så mycket som 5% i ett område som Rinkeby och med den massiva propaganda mot SD som varit särskilt i dessa områden.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2022-10-01 kl. 19:42.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in