Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Väldigt tragiskt.

Det flesta ombord på rib-båten var sjövana enligt uppgift.

Så jag återkommer till frågan om alla var nyktra när de gav sig ut i Rib-båten på fredag em?

Enligt vilken uppgift då? Varifrån kommer uppgiften?
Citera
2022-10-25, 22:07
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Enligt vilken uppgift då? Varifrån kommer uppgiften?
Enligt samma person som jag har pratat med tidigare.
Citera
2022-10-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Enligt samma person som jag har pratat med tidigare.

Var det personen som hade sett ett foto med en RIB med fören under vatttnet?
Vem är den personen? Vad har den personen för koppling till händelsen?
Hur definierar den personen "sjövana"?

Vi fick visst aldrig heller riktigt utrett hur det gick till när en RIB blev liggandes med fören under vattnet. Det vore mycket intressant att få höra. Ty, för mig låter det mer eller mindre omöjligt, som jag redan förklarat.
Citera
2022-10-26, 09:50
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Det har påståtts i tråden både att det var ett event-företag och att det var ett kompisgäng. Det har länkats till en person på facebook som påstås ha varit med och som skrivit på facebook att de snart skulle komma ner och besöka han som driver eventföretaget.

Sanningen är kanske att det var ett kompisgäng som nyttjade en av eventföretagets båtar. På eventföretagets hemsida listas dock ingen sådan båt som i tråden påstås ha förolyckats.

Det har i den information som gått ut om ärendet från polisen inte förekommit någon misstanke om sjöfylleri.
Varför skulle polisen gå ut med någon misstanke om sjöfylleri om passagerare var onyktra?
Citera
2022-10-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Varför skulle polisen gå ut med någon misstanke om sjöfylleri om passagerare var onyktra?

Polisen har meddelat att förundersökning inletts och vad den omfattar, det är fullt normalt. Varför skulle de inte göra det är väl i så fall snarare frågan. Har du inte läst länkarna i tråden?
Det gäller i så fall självklart inte fulla passagerare, utan en full befälhavare, det borde man inte ens behöva förklara, kan jag tycka.
Senast redigerad av Veridictores 2022-10-26 kl. 16:25.
Citera
2022-10-26, 17:50
Medlem
Citat:
Polisen har meddelat att förundersökning inletts och vad den omfattar, det är fullt normalt. Varför skulle de inte göra det är väl i så fall snarare frågan. Har du inte läst länkarna i tråden?
Det gäller i så fall självklart inte fulla passagerare, utan en full befälhavare, det borde man inte ens behöva förklara, kan jag tycka.

Jag letar efter länkarna kring polisens förundersökning.
Finns de i tråden
Citera
2022-10-26, 19:04
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Finns de i tråden
Förundersökningen pågår.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/september/30/30-september-1728-raddningsinsats-goteborg/
Citera
2022-10-26, 21:59
Medlem
Citat:
Finns de i tråden

och så länge förundersökningen pågår råder förundersökningssekretess, dvs, ingen information från förundersökningen lämnas ut. Vi får snällt vänta tills förundersökningen är avslutad.
Citera
2022-10-26, 22:24
Medlem
På begäran kommer här videon över båtarnas rörelser vid olyckstillfället igen då förra länken upphört, med fokus på båten Silvana.

https://anonfiles.com/34C076E0y6/Silvana_2022-09-30-2_mp4
Citera
2022-10-26, 23:12
Medlem
Citat:
och så länge förundersökningen pågår råder förundersökningssekretess, dvs, ingen information från förundersökningen lämnas ut. Vi får snällt vänta tills förundersökningen är avslutad.

Min fråga avsåg i första hand om polisen uppget att man undersöker att du undersöker sjöfylleri.
Att de i ett sådant fall undersöker är väl naturligt. Men att de UPPGER att de undersöker just det är inte brukligt väl.
Citera
2022-10-26, 23:21
Medlem
Citat:
Min fråga avsåg i första hand om polisen uppget att man undersöker att du undersöker sjöfylleri.
Att de i ett sådant fall undersöker är väl naturligt. Men att de UPPGER att de undersöker just det är inte brukligt väl.

Som jag nämnde i tråden igår har polisen INTE nämnt någon misstanke gällande sjöfylleri. Läs tråden, och länkarna!
Citera
2022-10-26, 23:26
Medlem
Citat:
Som jag nämnde i tråden igår har polisen INTE nämnt någon misstanke gällande sjöfylleri. Läs tråden, och länkarna!

Bra. Då är vi överens.
Även dina inlägg kan vara lite svåra att tyda ibland. Jag undrade på 208
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in