2022-09-30, 11:33
Medlem
Ghastens avatar
När är rätt tid 21 på kvällen eller?
Citera
2022-09-30, 11:37
Medlem
HermannWirtzs avatar
Ser ner på alla som äter mat. Tar man inte saltlösning IV med vitaminer vid sidan är man inte vuxen.
Citera
2022-09-30, 11:44
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldx
Nu syftar jag inte på t.ex. byggarbetare för de förstår jag varför de äter lunch tidigt, men kontorsarbetare som tar lunch kl 11? Vad fan gör dom det för?

Varför?! Väx upp!
Samma ska med folk som går och läger sig före kl. 24.00. Va fan liksom...
Citera
2022-09-30, 11:50
Medlem
En normal, vuxen människa sitter inte och bölar över när andra tar lunch. Väx upp.
Citera
2022-09-30, 12:06
Medlem
Fieldxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsad
En normal, vuxen människa sitter inte och bölar över när andra tar lunch. Väx upp.

Jag antar att du känner dig träffad och jag har fortfarande inte fått någon förklaring. Har du ett bra svar?
Citera
2022-09-30, 12:08
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Nu syftar jag inte på t.ex. byggarbetare för de förstår jag varför de äter lunch tidigt, men kontorsarbetare som tar lunch kl 11? Vad fan gör dom det för?

Jag ser personligen ner på dessa människor som likt småbarn inte kan behärska sig och vänta med lunchen till en normal tid. Det vänder sig i magen när jag inser att de troligtvis äter middag typ vid 17 också så de är mätta lagom till Bolibompa.

Varför?! Väx upp!
Alltid lunch klockan 11:00. Kaffe och krans klockan 15:00
Citera
2022-09-30, 12:09
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag antar att du känner dig träffad och jag har fortfarande inte fått någon förklaring. Har du ett bra svar?

Att de går upp innan dig på morgonen? IQ fiskmås?
Citera
2022-09-30, 12:11
Medlem
Kommer själv igår när jag jobbade kontor. I mitt team tog majoriteten (förutan jag och en till) frukost 8:30 sedan lunch 11:00. Dessa personer kom även in 7:45 också. För mig var detta sjukt. Inte ens lagerarbetare som börjar 5:00 vill ta lunch 11:00.
Citera
2022-09-30, 12:13
Medlem
Newkies avatar
Citat:

Jag ser personligen ner på dessa människor som likt småbarn inte kan behärska sig och vänta med lunchen till en normal tid. Det vänder sig i magen när jag inser att de troligtvis äter middag typ vid 17 också så de är mätta lagom till Bolibompa.

Varför?! Väx upp!

Gubbjävlar som är sura på alla andra för att dom har hårt reglerad arbetstid själv. Dom ser jag ner på :P

Åt 11 på mitt förra jobb. Vi käkade ute varje dag och vid 11:30 kom alla hantverkare och industriarbetare. Köerna kunde utan problem äta upp 10 minuter av lunchen. Tid man kan använda för att flexa 50 minuter på fredag em till exempel. Men alla har inte förtroendetid och kan göra som dom vill antar jag.

Nu blir det runt 11:30. Har sen dess dragit ned på ätandet ute. För mycket kalorier för en skrivbordsryttare som mig själv.
Citera
2022-09-30, 12:13
Medlem
Citat:

Varför?! Väx upp!

Typiskt svenskt beteende, kliva upp tidigt och äta frukost. Jobba hårt och tidig lunch, jobba hårt, hem och äta middag. Araber, afrikaner och syderoupeer har inte så högt arbetstempo och väldigt varmt. Så ni äter sena middagar när det blivit svalare.
Citera
2022-09-30, 12:27
Medlem
Facades avatar
Citat:

Varför?! Väx upp!

Du ser ner på folk som äter lunch klockan 11?
Och det skall vara ett vuxet beteende?
Citera
2022-09-30, 12:29
Medlem
Emellies avatar
Är inte det en onödig sak att störa sig på?

De kanske åt frukost tidigt eller inte alls och är hungriga vid elva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in