• 1
  • 2
2022-09-30, 11:06
Medlem
Fieldxs avatar
Nu syftar jag inte på t.ex. byggarbetare för de förstår jag varför de äter lunch tidigt, men kontorsarbetare som tar lunch kl 11? Vad fan gör dom det för?

Jag ser personligen ner på dessa människor som likt småbarn inte kan behärska sig och vänta med lunchen till en normal tid. Det vänder sig i magen när jag inser att de troligtvis äter middag typ vid 17 också så de är mätta lagom till Bolibompa.

Varför?! Väx upp!
Citera
2022-09-30, 11:07
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldx
Nu syftar jag inte på t.ex. byggarbetare för de förstår jag varför de äter lunch tidigt, men kontorsarbetare som tar lunch kl 11? Vad fan gör dom det för?

Jag ser personligen ner på dessa människor som likt småbarn inte kan behärska sig och vänta med lunchen till en normal tid. Det vänder sig i magen när jag inser att de troligtvis äter middag typ vid 17 också så de är mätta lagom till Bolibompa.

Varför?! Väx upp!

För att dem är vuxna och bestämmer själva när det passar dem att äta lunch
Citera
2022-09-30, 11:09
Medlem
Fieldxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
För att dem är vuxna och bestämmer själva när det passar dem att äta lunch

En normal vuxen människa tar lunch någon gång mellan 12 till 14.
Citera
2022-09-30, 11:10
Medlem
KebabMedWhiskys avatar
Jag brukar ta tidig lunch, runt kl 11. Jag har ett viktigare arbete än många andra (IT) så jag tar tidig lunch för att inte behöva stå i kö.
Citera
2022-09-30, 11:10
Medlem
Jag tycker att det är tramsigt att folk inte kan vänta med att äta till efter arbetsdagen.

"Jag är huuuungrig" håll käften, du är fet och har dålig karaktär.
Citera
2022-09-30, 11:14
Bannlyst
Eftersom att människor är olika verkar det väl rimligt att låta folk äta när de vill. Du måste ha ett jobbigt liv som bryr dig så mycket om andra människors skitsaker.
Citera
2022-09-30, 11:17
Medlem
Lill-Anns avatar
Det kankse inte passar med organisationen att alla ska ha lunch 12-14 och därför måste några ta tidig lunch.

Ingen stor fråga.
Citera
2022-09-30, 11:17
Medlem
holmiums avatar
Kan TS tänka sig något av följande?

-Dom kanske åt frukost klockan 5.
-Korkat att stå i matkö runt kl 12.00

sen kan man tillägga:

Mind your own business !
Citera
2022-09-30, 11:30
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Varför?! Väx upp!
Vid representation bokar jag bord så då är det inga problem, men annars går jag innan köerna kommer.
Går man tidigt kan man välja restaurang och får äta någorlunda ostört.
Käkar frukost vid 0630 så lunch vid 1130 passar utmärkt.
Citera
2022-09-30, 11:30
Medlem
Citat:

Varför?! Väx upp!

Vad har vuxenbegreppet att göra med när man äter lunch och middag?
Citera
2022-09-30, 11:31
Medlem
Kione211s avatar
Maten är ofta färdig vid 10 och sedan varmhåller man den i pannor i vattenbad. Smakar skit.
Citera
2022-09-30, 11:32
Medlem
Dom äter nog ingen frukost och dom svälter väl vid 11:00. Vad är det som stör dig så mycket?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in