2022-09-30, 01:19
Medlem
Är intresserad av ett ta ett lån på 10-15000 riksdaler och betala av cirka 500-1000 i månaden så att jag betalar cirka 2000 extra (som ränta). Däremot finner jag inte ens möjligheten finns om man inte kunde låna av en polare med massa pengar.
Citera
2022-09-30, 01:48
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshReset
Är intresserad av ett ta ett lån på 10-15000 riksdaler och betala av cirka 500-1000 i månaden så att jag betalar cirka 2000 extra (som ränta). Däremot finner jag inte ens möjligheten finns om man inte kunde låna av en polare med massa pengar.

Googla på "mikrolån".
Citera
2022-09-30, 02:41
Medlem
Grin-Days avatar
Sök på peer to peer lån , P2P-lån.
Citera
2022-09-30, 04:16
Medlem
Varför måste det vara av en privatperson? Har du så dålig kreditvärdighet att bankerna inte vill låna ut till dig?
Nu vill du ha tag i en lättlurad privatperson som kan låna ut pengarna.

Problemet är väl två saker. På grund av din troligen dåliga betalningsförmåga gör dig till en högriskkund. Räntan kommer då bli därefter. Troligen vill man ha tillbaka det dubbla inom ett år.

Privatpersoner som lånar ut så mycket pengar är kanske inte alltid helt trevlig att ha o göra med när det kommer till missade återbetalningar.

Varför sparar du inte ihop pengarna istället för o låna?
Citera
2022-09-30, 17:48
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Är intresserad av ett ta ett lån på 10-15000 riksdaler och betala av cirka 500-1000 i månaden så att jag betalar cirka 2000 extra (som ränta).
Vilka garantier för att lånet skall betalas tillbaka kan du lämna?
Citera
2022-09-30, 20:27
Medlem
Citat:

prova malmskillnadsgatan dock behöver du panta röven, 0% ränta.
Citera
2022-09-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piloten125
prova malmskillnadsgatan dock behöver du panta röven, 0% ränta.
Hade jag varit bög hade det varit en utmärkt idé.
Citera
2022-09-30, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Varför måste det vara av en privatperson? Har du så dålig kreditvärdighet att bankerna inte vill låna ut till dig?

Problemet är väl två saker. På grund av din troligen dåliga betalningsförmåga gör dig till en högriskkund. Räntan kommer då bli därefter. Troligen vill man ha tillbaka det dubbla inom ett år.

Privatpersoner som lånar ut så mycket pengar är kanske inte alltid helt trevlig att ha o göra med när det kommer till missade återbetalningar.

Aa jag har sämsta kreditvärdigheten.

Jag tror jag skippar planer om lånet.
Citera
2023-04-22, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar

Tidsfaktorn!

Funkar en affärsidé jag har kan jag spara ihop startkapitalet, men det tar 2-4 år.

Jag är beredd att låna 500k-650k då jag behöver 300-400k samt en reserv.

Att betala tillbaka på 8-10år. Återbetalt belopp skulle vara en vinst på 100% + eventuell inflation.

Mina förberedelser är goda, hållit på på två år.

Det gäller att smida medan järnet är varmt!

Jag har allt planerat, förutom startkapitalet.

Investeraren kan dock förlora allt om det går åt pipan.

Går det bra så kan jag med lätthet betala igen det dubbla.

Alltså;

misslyckande; investeraren förlorar allt.

mediokert resultat; återfår sitt belopp

framgång, det dubbla
succé; utlånat kapital + 200% +inflation i vinst ,men då under 12-15år
Citera
2023-04-22, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VergaRica20y17
Tidsfaktorn!

Funkar en affärsidé jag har kan jag spara ihop startkapitalet, men det tar 2-4 år.

Jag är beredd att låna 500k-650k då jag behöver 300-400k samt en reserv.

Att betala tillbaka på 8-10år. Återbetalt belopp skulle vara en vinst på 100% + eventuell inflation.

Mina förberedelser är goda, hållit på på två år.

Det gäller att smida medan järnet är varmt!

Jag har allt planerat, förutom startkapitalet.

Investeraren kan dock förlora allt om det går åt pipan.

Går det bra så kan jag med lätthet betala igen det dubbla.

Alltså;

misslyckande; investeraren förlorar allt.

mediokert resultat; återfår sitt belopp

framgång, det dubbla
succé; utlånat kapital + 200% +inflation i vinst ,men då under 12-15år

Du verkar prata om en investering nu och inte ett lån, det är olika saker.
Jag kan säga direkt att är någon villig att låna ut 500 000-650 000 kr så vill man ha bra betalt också.
Att då hävda att pengarna kan gå förlorade är inget som kommer att hålla. Ett lån är ett lån och pengarna skall betalas tillbaka.

Dina scenarion med mediokert resultat och framgång är troligen inte samma som en utlånares idé om avkastning.

Succé är inte att få dubbelt kapital tillbaka efter 12-15 år. Det är ju för fan en katastrof.
Du skall troligen leverera dubbelt kapital inom 1-2 år för att det skall kallas okej avkastning.

Att låna 650 000 kronor av en privatperson och inte betala tillbaka är ingen bra idé. Du kommer sluta dina dagar som grismat i skogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in