Citat:
Ursprungligen postat av
Kaj-Robert
Hej!
Går i tankarna om att införakaffa en toppmatad tvättmaskin. Tvättstugorna i vårt nya hyreshus är otroligt äckliga periodvis och folk som tvättar innan oss efterlämnar skit och lufter i maskinerna.
Till frågan, går det att koppla tvättmaskinen till kranen i handfatet direkt med hjälp av en adapterslang och sedan hänga tömslangen ovanför golvbrunnen i dushen?
Dvs samma princip som med en bänkdiskmaskin.
Oavsetot ja eller nej svar, är det överlag ingen fara och vad finns det för risker med det? Släng gärna in någon källa så kan jag läsa lite själv.
Har googlat en stund utan att hitta något specifikt relaterat till handfat.
Tack!
Sök på:
gardena kran adapter
välja att titta på bilderna på träffarna och pussla/välj därifrån.
Hade behov av en del "underliga" kopplingar och adapter's när jag flyttat och behövde ansluta tvätt/tork kombo, amazon.se visade sig ha en oanad mängd i ämnet.
Edit,
bassen93 är helt rätt ute förövrigt.
Edit 2,
Ska försäkring gälla så får du om jag kommer ihåg rätt endast göra inkoppling där det redan är förberett typ diskmaskin, och el i badrum finns normalt sett endast i dosa, dvs elektriker kompetens krav. Fick mitt inkopplat av leverantör men förberedde med skarvar och grenkopplingar för avlopps samt kondensvatten innan då jag ville få det på visst sätt som jag fick acceptans på.