2006-07-06, 19:51
Medlem
Bungies avatar
Tjena.

Tänkte att vi kunde diskutera, hjälpa och ge tips till varandra om detta spel.

Så jag kan ju börja med min fråga:
Gruvan i Drassen har nu blivit övertagen av monster. Men det jag inte riktigt förstår är att jag inte hittar ett enda monster i hela gruvan/gångarna. Har kommit ner ända till de vita äggen (?).
Buggar sig mitt spel eller ska det inte vara några monster där nere?

Någon som kan peka ut vart alla Samsites är? Har hittat den i nordvästra hörnet (D2).

EDIT:
Postar en annan tråd om en ny uppdatering till spelet (vilket jag ej har spelet).
http://www.flashback.org/showthread.php?t=343207&highlight=Jagged+Alliance
Citera
2006-07-06, 19:56
Medlem
Flärps avatar
Ojoj! Nostalgitripp!

Det var ett bra jävla tag sen jag spelade detta underbara spel så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med dina problem Tänkte bara kika in och slå ett slag för ovannämnda.

Kommer ihåg för 6-7 år sedan när man satt som liten palting med en polare och körde igenom det på realistic. Satan i gatan vad glad man vart när drottningen (glömt bort namnet) for i backen

Lev väl,
Flärpen.
Citera
2006-07-06, 20:00
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Ojoj! Nostalgitripp!

Det var ett bra jävla tag sen jag spelade detta underbara spel så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med dina problem Tänkte bara kika in och slå ett slag för ovannämnda.

Kommer ihåg för 6-7 år sedan när man satt som liten palting med en polare och körde igenom det på realistic. Satan i gatan vad glad man vart när drottningen (glömt bort namnet) for i backen

Lev väl,
Flärpen.

Gör som jag, installera det bums .
Nästan så man glömt hur roligt det faktiskt är!
Citera
2006-07-06, 20:03
Medlem
Flärps avatar
Skulle gärna göra. Men min pöshkans cd-läsare är sneknullad så jag måste köpa en ny

Kan iofs tanka.
Citera
2006-07-07, 02:18
Medlem
Moldernados avatar
Tröttnar alltid på det när jag kommer till huvudstaden. Impulsspelar det kanske i 3-4 dagar och sen lägger ner allt, för att starta på nytt några veckor efter.
Citera
2006-07-07, 22:41
Medlem
Penders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bungie
Tjena.

Tänkte att vi kunde diskutera, hjälpa och ge tips till varandra om detta spel.

Så jag kan ju börja med min fråga:
Gruvan i Drassen har nu blivit övertagen av monster. Men det jag inte riktigt förstår är att jag inte hittar ett enda monster i hela gruvan/gångarna. Har kommit ner ända till de vita äggen (?).
Buggar sig mitt spel eller ska det inte vara några monster där nere?

Någon som kan peka ut vart alla Samsites är? Har hittat den i nordvästra hörnet (D2).

EDIT:
Postar en annan tråd om en ny uppdatering till spelet (vilket jag ej har spelet).
http://www.flashback.org/showthread.php?t=343207&highlight=Jagged+Alliance

Låter som en bugg. Kolla på Bearpit's forum: http://www.ja-galaxy-forum.com/forums/ultimatebb.php
Citera
2006-07-09, 11:51
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pender
Låter som en bugg. Kolla på Bearpit's forum: http://www.ja-galaxy-forum.com/forums/ultimatebb.php

Det löste sig, när jag tänkte gå upp till ytan igen så dök monstrerna upp i näst sista rutan. Så det var bara att gå tillbaka till sista och döda "mamman" .

Slapp göra alla andra rutor så det var nog värt den buggen!

Har för övrigt hittat två av tre samsites nu iaf.
Citera
2006-07-09, 11:57
Medlem
IkoneNs avatar
Blir grymt sugen på och börja lira igen. :P
Ska nog installera det ikväll.
Citera
2006-07-09, 23:21
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IkoneN
Blir grymt sugen på och börja lira igen. :P
Ska nog installera det ikväll.

Blev det installerat?
Citera
2006-07-11, 11:50
Medlem
nollans avatar
Så förbannat trevligt spel!

Vilka är era favoritmercs? Spontant kommer jag på Sidney (den väluppfostrade britten med "the much feared throwing-arm), Ivan (ryssen som "has enrolled English courses") och Reaper (Nick Slaughter-kopian som får bonus av att ligga på tak). Dock är de två sistnämnda rätt dyra, så det är väl kanske mer intressant att diskutera vilka man väljer i ett inledande skede med knappa resurser...

Älskar kombinationen av grym turn-based action med skön humor! Hur kul är det bara inte när Deidrianna delar ut örfilarna till Elliott?
Citera
2006-07-12, 00:22
Medlem
Bungies avatar
Nu när jag startade det köpte jag Lynx och Spider.
Under spelets gång har jag köpt Gasket (M.E.R.C) samt Scope.

Sen har jag givetvis Ira och två andra följeslagare, Dynamo och Shank från Tixa (eller vad fängelset heter), inget att hänga i julgranen dock.
Ira har jag tränat upp till en riktigt krigare.

Min egna gubbe är riktigt bra.

Ett tips är att stanna vid bondgårdarna och slå korna till döds, du får plus både i strength och dexterity.
Citera
2006-07-12, 00:40
Medlem
Penders avatar
Fidel har sköna kommentarer!

Om man ska avskeda honom: "Maybe fidel not go.Maybe I stay here and shoot you."

Bloodcats: "Fidel need new coat"

Då och då: "When I die I come back as big black bird that pick at bodies. I go from war to war just picking at bodies. Dis be good life, no?"

"Doggie doo!"

HAHA!

EDIT: Denna har jag dock aldrig hört, måste testa... What is this Flo? She look like houswife. Maybe I kill her and do funny things with the body.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in