2006-07-12, 12:26
Medlem
nollans avatar
Jag brukar starta med en färgad herre vars specialitet är automatvapen, vad fan heter han nu? Just det! Ice heter han.

Stephen är lite fjollig men är grym på nattkampanjer.

Raider är halvtafflig i strid men fenomenal på att träna milis.

I mitt tycke tre prisvärda mercs att starta med! Sen ska man ju gärna hitta folk som kan medicin, mech och sedermera heavy weapons...
Citera
2006-07-12, 12:28
Medlem
Penders avatar
Kör ni förresten med en doktor i era team? Jag fattar inte riktigt vad de ska göra förutom att bidra med first aid, vilket nästan alla chars kan göra?

Edit: Ah danke, nu kom jag ihåg hur det där funkade.
Citera
2006-07-12, 12:36
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bungie
(...)
Ett tips är att stanna vid bondgårdarna och slå korna till döds, du får plus både i strength och dexterity.
Det ska även ge poängmässig utdelning att kasta kastkniv på fåglarna som börjar knapra på liken man lämnar efter sig! Någon som provat?

Och förresten, hur nischar ni er egna gubbe?
Citat:
Ursprungligen postat av Pender
Kör ni förresten med en doktor i era team? Jag fattar inte riktigt vad de ska göra förutom att bidra med first aid, vilket nästan alla chars kan göra?
Ja, eller åtminstone någon som är bättre på medicin än average joe. Annars får man stå och vänta så jääävla länge när man ska hela sina mercs efter en batalj.
Citera
2006-07-15, 15:23
Medlem
nollans avatar
Verdammt!

Är det bara jag som upplever att spelet blir hejdundrands mycket svårare med v.1.13-patchen inkörd?

Tog över Drassen under första dagen, men innan jag knappt hunnit slicka såren kommer det >20 jävla lede fi och formligen ÄTER mig! Hmm...får tänka ut en ny strategi märker jag.

Kom igen nu, med ett spel som detta har denna tråd enorm potential!

Edit: stavning
Citera
2006-07-16, 03:25
Medlem
Penders avatar
Mm de höjde svårighetsgraden.

Jag kör också 1.13 & har tagit Drassen, första SAM-siten och attackerar nu Cambria eller vad den där staden i mitten heter.
Citera
2006-07-16, 12:24
Medlem
nollans avatar
Citat:
Mm de höjde svårighetsgraden.

Jag kör också 1.13 & har tagit Drassen, första SAM-siten och attackerar nu Cambria eller vad den där staden i mitten heter.
Har insett att man inte kan ha lika bråttom som i originalet, då kunde man med lite flyt i princip storma Drassen och en SAM redan första dagen utan att ens behöva tänka på varken milis eller mercarnas hälsa nämnvärt...

Får ta en sak i taget nu istället!
Citera
2006-07-17, 15:55
Medlem
Affelindos avatar
Silent Storm vs Jagged Alliance 2

Jag fullkomligt älskade spelet Silent Storm och undrar hur det står sig mot Jagged Alliance 2. Om det är i närheten av lika bra så blir det köp direkt...
Citera
2006-07-17, 19:00
Medlem
roaders avatar
Silent Storm, Storm i ett vattenglas.

Någon som känner igen den kommentaren ?
Citera
2006-07-17, 23:55
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
Jag fullkomligt älskade spelet Silent Storm och undrar hur det står sig mot Jagged Alliance 2. Om det är i närheten av lika bra så blir det köp direkt...

Har tyvärr inte spelat Silent Storm och heller aldrig hört talas om det så kan inte uttala mig.
Men tycker du kan ge det en chans. 99:- är ingenting.
Gäller för övrigt er andra som är lite nyfikna.

LÄNK
Citera
2006-07-18, 01:04
Medlem
Penders avatar
Citat:

Silent Storm är bra. Jagged Alliance är bättre.

Grafiken och fysikmotorn är bättre i SS, men vad gäller gameplay och karaktär så vinner JA2.

EDIT: Skulle tipsa om att testa att köra JA2 med senaste 1.13 fanpatchen men möjligtvis välja bort alternativet "tons of guns" när du lirar första gången. Det är sjukt mkt olika vapen och ammos jämfört med JA2-originalet.. och jämfört med Silent Storm. Vidare finns en del bra tweaks man kan göra beroende på hur man gillar att spela, men det kan vi ta en annan gång.
Citera
2006-07-18, 11:10
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Silent Storm är bra. Jagged Alliance är bättre.

Grafiken och fysikmotorn är bättre i SS, men vad gäller gameplay och karaktär så vinner JA2.

EDIT: Skulle tipsa om att testa att köra JA2 med senaste 1.13 fanpatchen men möjligtvis välja bort alternativet "tons of guns" när du lirar första gången. Det är sjukt mkt olika vapen och ammos jämfört med JA2-originalet.. och jämfört med Silent Storm. Vidare finns en del bra tweaks man kan göra beroende på hur man gillar att spela, men det kan vi ta en annan gång.
Tack för ditt tydliga svar. Nu har jag beställt JA2 gold pack från webhallen för enbart 69kr.

Jag blev även nyfiken på pratet om tweaks. Vad innebär detta?
Citera
2006-07-18, 12:02
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Tack för ditt tydliga svar. Nu har jag beställt JA2 gold pack från webhallen för enbart 69kr.

Jag blev även nyfiken på pratet om tweaks. Vad innebär detta?

Jag vill också ha Goldpack! Får beställa det i framtiden.
Ska även installera patchen så fort jag klarat spelet i originalform.

Har bara huvudstaden kvar iaf. Får dock inte tummen ur arslet och ta igång spelandet igen, så mycket annat nu. Men inom en vecka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in