2022-09-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Är kvinnor som är kåta, menstruerar en gång i månaden och bajsar när de föder barn lika dåliga som våldsamma män menar du? Där har du nog inte tänkt så mycket.

Kvinnor och män som är våldsamma är betydligt värre än:
- Kvinnor som är kåta, menstruerar en gång i månaden och bajsar när de föder barn
- Män som är kåta, rakar sig dagligen och svimmar när deras kvinnor föder barn

Kvinnor tar gärna upp hur våldsamma män är, medan Jenny9 "numera" menar på att kvinnor är lika våldsamma.
Ska erkänna att jag inte vet hennes ståndpunkt sedan tidigare i frågan, men generellt är ju feministers ståndpunkt att män är mer aggressiva än kvinnor.
Citera
2022-09-28, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Så anledningen till att feminister är arga beror egentligen på att de inte har fysiken att misshandla män?

Nä mer att kvinnor mycket, mycket oftare blir mördade/grovt misshandlade/våldtagna/sexrakasserade osv än tvärtom.
Citera
2022-09-28, 20:51
Medlem
Citat:
Jag uppfattar inte feminister som arga. Men om de är arga, så är det väl för att kvinnor inte har samma rättigheter som män: politiskt, socialt och ekonomiskt. Feminister vill inte misshandla män. Trist att ens behöva förklara detta.

Nej, jag är själv inte feminist, men jag känner en del. Själv är jag humanist.
Jag syftar på extremfeministerna nu, inte på liberalfeminister. Emligt liberalfeministerna så är du nog allt feminist, och inget jättefel i det.
Citera
2022-09-28, 20:52
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Jag syftar på extremfeministerna nu, inte på liberalfeminister. Emligt liberalfeministerna så är du nog allt feminist, och inget jättefel i det.

Känns som du behöver ha ngt att göra. Jättetrött trådstart.
Citera
2022-09-28, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nä mer att kvinnor mycket, mycket oftare blir mördade/grovt misshandlade/våldtagna/sexrakasserade osv än tvärtom.
Men om kvinnorna haft de fysiska förutsättningarna, hade det kanske kunnat vara lika vanligt åt det andra hållet då?
Citera
2022-09-28, 20:56
Medlem
Citat:
Kvinnor tar gärna upp hur våldsamma män är, medan Jenny9 "numera" menar på att kvinnor är lika våldsamma.
Ska erkänna att jag inte vet hennes ståndpunkt sedan tidigare i frågan, men generellt är ju feministers ståndpunkt att män är mer aggressiva än kvinnor.

Varför blandar du ihop kvinnor och feminister?
Jag vet inte om feminister påstår att män är mer aggressiva än kvinnor. Däremot så finns det vedertaget mäns våld oftare än kvinnors våld är brutalare.

Varje år dödas mellan 13-20 kvinnor av en man de har en nära relation med. Motsvarande siffra för män som dödas av en kvinna som de har en nära relation med är mellan 0-2/år. Så viss skillnad.
Och vilka är det som skjuter ihjäl folk här i landet? Det är män. Som både skjuter och oftast män som blir skjutna. Så mäns våld är brutalare. Men kvinnor är minst lika aggressiva som män och kan också definitivt vara våldsbenägna. Men det är mycket mer sällan kvinnor tar till brutalt/dödligt våld.
Och kommer vi till sexbrott så är män rejält överrepresenterade som förövare. Det är väl eventuellt detta som feminister diskuterar i så fall.
Citera
2022-09-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Känns som du behöver ha ngt att göra. Jättetrött trådstart.

Det har du all rätt att tycka. Själv tycker jag att den är både informativ och tankeväckande.
Citera
2022-09-28, 20:59
Medlem
Citat:
Men om kvinnorna haft de fysiska förutsättningarna, hade det kanske kunnat vara lika vanligt åt det andra hållet då?

De har de fysiska förutsättningarna. Knappat svårt att plocka upp ett verktyg. Människor har tummar.
Citera
2022-09-28, 20:59
Medlem
Jag tror att kvinnor uttrycker sin ilska osv på andra sätt än killar som tar till fysiskt våld
Citera
2022-09-28, 21:01
Medlem
Citat:
Varför blandar du ihop kvinnor och feminister?
Jag vet inte om feminister påstår att män är mer aggressiva än kvinnor. Däremot så finns det vedertaget mäns våld oftare än kvinnors våld är brutalare.

Varje år dödas mellan 13-20 kvinnor av en man de har en nära relation med. Motsvarande siffra för män som dödas av en kvinna som de har en nära relation med är mellan 0-2/år. Så viss skillnad.
Och vilka är det som skjuter ihjäl folk här i landet? Det är män. Som både skjuter och oftast män som blir skjutna. Så mäns våld är brutalare. Men kvinnor är minst lika aggressiva som män och kan också definitivt vara våldsbenägna. Men det är mycket mer sällan kvinnor tar till brutalt/dödligt våld.
Och kommer vi till sexbrott så är män rejält överrepresenterade som förövare. Det är väl eventuellt detta som feminister diskuterar i så fall.
Jag är mycket väl medveten om detta, och män som beter sig så här har jag ingenting till övers för. Frågeställningen lyder egentligen; om män vore det fysiskt svagare könet, skulle en del kvinnor bete sig lika illa som en lika stor del män gör idag? Jag tror faktiskt det, blir dock svårt med sexbrotten.
Citera
2022-09-28, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
Jag tror att kvinnor uttrycker sin ilska osv på andra sätt än killar som tar till fysiskt våld
Då läste du inte trådstarten.
Citera
2022-09-28, 21:06
Medlem
slutaletas avatar
Aggressiviteten kommer fram om inte kvinnan får: närhet, uppmärksamhet, krypa upp i en famn, regelbundna orgasmer. Drabbas av kvinnlig hysteri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in