Citat:
Ursprungligen postat av
trottwell
Du kan ringa till A B C Service Centrum
Hornsgatan 29 A i Stockholm, innehavaren heter Werner Koch, han r duktig p Omega.
Jag har luskat ut vad det r fr modell, klockan r frmodligen tillverkad 1944 och tillverkades fr export till allierade under WWII, gick ven till Sveriges flygvapen under betckningen CK2400 "Suvern" med en sn dr subsekund-tavla ovanfr "klockan 6". Vrdet verkar spreta, sg en auktionsfirma i London dr slutbudet hamnade p 3500 med en annan i Kpenhamn slde ett ex fr 23000 Dkr.
S jag kollade upp med en urmakare p Backaplan/Gbg som kunde lite om vintageklockor, och han pstod att om han fick helrenovera den s var han "sker" p att han skulle kunna slja den fr 30-35000, s det r vl dr omkring dom ligger i pris?. Han tar 3500kr fr en helrenovering av uret, s det kan det kanske vara vrt nr jag har pengar ver, ven om jag inte r ute efter att slja klockan d det r ett arv.
Jag rvde ven en annan manuell Omega som enligt samma urmakare bara brukar kallas "Omega Geneve" eller Omega caliber 613 och gjordes under tidigt 70-tal. jag funderar p att anvnda till vardags d den r rtt "70-tals-cool" helt i stl och med silvergr urtavla. Mste bara hitta en schysst armlnk till den, d den saknas.
Det har visat sig att det r ju rtt intressant med klockor och misstnker att jag kanske ftt en ny "hobby" om halsen, d jag redan laddat ner ett flertal urmakarbcker p piratebay, som jag sitter och skrm-fluktar i p kvllskvisten... (ja jag har av ren nyfikenhet ven varit tvungen att skruva av bakboet fr att se vad som pgr dr inne)