• 1
  • 2
2022-09-27, 16:11
Bannlyst
Jag träffade nyss på en kille som aldrig verkade bli nöjd, han var hög på en av de tyngsta opiaterna men ville ändå ha mer. Han jagade ett högre rus trots att han fått i sig tillräckligt, han frågade mig om jag inte hade tjack. Slutade med att jag tvingade han i sängen.

Är det vanligt att man jagar rus? Något ni känner igen er i? Eller nöjer ni er med den bestämda dosen för kvällen?
Är det lätt hänt att man känner att det är "party" och bara fyller på i hopp om att komma "högre"?
Citera
2022-09-27, 16:13
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Ja. Det blandat med impulsiva drag och lack av disciplin är nog rätt många knarkare.
Citera
2022-09-27, 16:39
Medlem
Har jag så tar jag.
Citera
2022-09-27, 17:14
Medlem
Jango-fetts avatar
Jag nöjer mig vid en viss dos. Har polare som inte kan sluta det är en annan typ av missbrukare
Citera
2022-09-27, 18:07
Medlem
CarlXIIs avatar
Förr när mitt liv var sämre så söp jag mig full oftare. Nu är livet bättre, har bytt tjej och jobbar mindre, så har inte varit full på jättelänge.
Citera
2022-09-27, 21:36
Medlem
På alkohol så dricker jag ofta till jag däckar eller tills det är slut. På allt annat (om jag inte samtidigt dricker alkohol), t ex benso eller amfetamin så tar jag det jag bestämt mig för eller väldigt nära. Funderar på vad det är som gör att jag fungerar så olika på droger. För alkoholen kickar igång hjärnan och jag tappar helt kontrollen. Vet ju inte hur mycket (eller om det är slut) som finns kvar dagen efter när jag vaknar.
Citera
2022-09-27, 23:00
Medlem
Cashleys avatar
Kör alltid på samma mängd tjack
Citera
2022-09-28, 00:11
Medlem
Extremeflys avatar
Jag tar i medicinska syfte och tar den mängd fass rekommenderar
Citera
2022-09-28, 01:17
Medlem
EchoesOfSilences avatar
I mitt fall är det lite olika, dels beroende på substans, dels beroende på syftet med intaget.

Ibland kan jag hålla mig till så kallade mikrodoseringar och nöja mig där, medan i andra fall fyller jag bara på hela tiden. Det är helt enkelt stunden, situationen och syftet i kombination som styr.
Citera
2022-09-28, 01:22
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Förr när mitt liv var sämre så söp jag mig full oftare. Nu är livet bättre, har bytt tjej och jobbar mindre, så har inte varit full på jättelänge.
Men du dricker fortfarande eller ville du bara säga att ditt liv är bättre nu?
Citera
2022-09-28, 05:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sement
Har jag så tar jag.

Även om det är tunga saker?
Varför jagar du mer rus när du redan har ett?
Citera
2022-09-28, 05:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
På alkohol så dricker jag ofta till jag däckar eller tills det är slut. På allt annat (om jag inte samtidigt dricker alkohol), t ex benso eller amfetamin så tar jag det jag bestämt mig för eller väldigt nära. Funderar på vad det är som gör att jag fungerar så olika på droger. För alkoholen kickar igång hjärnan och jag tappar helt kontrollen. Vet ju inte hur mycket (eller om det är slut) som finns kvar dagen efter när jag vaknar.

Typisk beroendepersonlighet att varje gång supa tills man däckar.
Att inte kunna känna "näh nu får det räcka för ikväll" när man börjar bli lite småvinglig.

Är själv likadan... man undrar varje gång varför man är så dum i huvudet dagen efter man vaknar upp med världens huvudvärk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in