• 1
  • 2
2022-09-26, 19:53
Medlem
En tanke slog mig häromdagen, jag har en Powerbank USB-C 26800 mAh upp till 20v. Har sökt men förgäves efter någon typ av värmekälla som kan drivas med denna som t ex en värme fläkt. Någon som har något fiffigt sätt att använda gratis uppladdning av denna powerbank till någon nytta i hemmet?
Alltid gratis att ladda på jobbet!
Citera
2022-09-26, 19:57
Medlem
sommarlovs avatar
Batterier funkar inte att driva värmekällor, de har helt enkelt inte tillräcklig kapacitet.
Citera
2022-09-26, 19:59
Medlem
De enda du möjligtvis kan driva med den är en sådan där värmeväst. Du har batteriet i fickan och västen blir lite varm ett par timmar så att kroppen håller värmen bättre.

Jägare har såna här ibland
Citera
2022-09-26, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Gepetto
De enda du möjligtvis kan driva med den är en sådan där värmeväst. Du har batteriet i fickan och västen blir lite varm ett par timmar så att kroppen håller värmen bättre.

Jägare har såna här ibland
https://techkungen.se/produkt/heatve...hoCUmAQAvD_BwE
Citera
2022-09-26, 20:01
Medlem
Waterlilys avatar
Det rör sig omkring 0,5 kWh. Och jag tvivlar på att det går att klämma ut allt. Inte mycket till värme.

Vänligen Näckrosen.
Citera
2022-09-26, 20:16
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waterlily
Det rör sig omkring 0,5 kWh. Och jag tvivlar på att det går att klämma ut allt. Inte mycket till värme.

Vänligen Näckrosen.
Men då kan man ju snåla in ett par kronor om dagen i alla fall.
Citera
2022-09-27, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Men då kan man ju snåla in ett par kronor om dagen i alla fall.

Bortsett från att du fått betala de kronorna för att ladda powerbanken
Citera
2022-09-27, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Bortsett från att du fått betala de kronorna för att ladda powerbanken

Han skulle ladda den på jobbet för att sno åt sig gratis energi.
Citera
2022-09-27, 02:08
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Han skulle ladda den på jobbet för att sno åt sig gratis energi.
Tänker du att det ens skulle vara mödan värt att sätta en powerbank på laddning för att tjäna två-tre kronor?
Citera
2022-09-27, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Tänker du att det ens skulle vara mödan värt att sätta en powerbank på laddning för att tjäna två-tre kronor?
Tror inte det blir så mycket två eller tre kronor.

Ja det är värt det för vissa som är snåla av princip det är värt för dem om de tror att de tjänar fem öre.
Citera
2022-09-27, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infidence
En tanke slog mig häromdagen, jag har en Powerbank USB-C 26800 mAh upp till 20v. Har sökt men förgäves efter någon typ av värmekälla som kan drivas med denna som t ex en värme fläkt. Någon som har något fiffigt sätt att använda gratis uppladdning av denna powerbank till någon nytta i hemmet?
Alltid gratis att ladda på jobbet!

Det beror ju på hur snabbt du vill att värmen skall utvecklas, i princip allt du tar ur den blir värme förr eller senare.
Citera
2022-09-27, 02:53
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waterlily
Det kan vara så lite som 0,1 kWh, många batteribankar anger ju kapaciteten som att nominella spänningen är 3,7 volt, detta oavsett om de endast är parallellkopplade eller även lagd i serie. En batteribank på 27 000 mAh och 20 volt väger ju annars 2-3 kg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in