2006-07-06, 16:02
Bannlyst
Jag har sökt och kollat index men inte hittat någon tråd om Frasier, men jag har
för mig att jag har sett någon. Om det är så får väl mod slå ihop trådarna.

Jag har nyss fått hem alla säsonger av Frasier (1-11) och nyss sett första avsnittet.
Underbart är det att få kolla på den här fenomenal Tv-serien igen.

Så vad tycker Flashbacks medlemmar om Frasier?
Är det bara jag som har fastnat så hårt för den?

Här disskutera vi allt som rör Tv-serien Frasier
Citera
2006-07-06, 16:40
Medlem
glyos avatar
Måste faktist säga att det är en av dom serier som alltid går att kolla på. Superb serie som bara blir bättre med åren. Dom sista säsongerna var guld värda och Fraiser borde uppmärksammas mer än det gör. Tillsammans med Scrubs och Family guy är det helt klart en av dom serier man måste se.
Citera
2006-07-06, 17:18
Medlem
Jag älskar serien, vad jag gillar med den är att den inte känns som en vanlig sit-com utan mer som ett skådespel lite av en slå-i-dörrar fars. Den känns helt enkelt mer professionell, mer intelligent.

Det bästa exemplet på vad jag menar med slå-i-dörrar fars är en episod i, tror det är 4-5e säsongen. Då de reser till en stuga alltså Frasier o Niles med deras 2 dejter och det slutar efter många om och men att de inte får till det den kvällen..

Jag kommer att ladda ned samtliga episoder så fort jag tar pengar till att beställa en stor hdd, så att allt får plats.

Kanonserie. Lätt en av de bästa komediserier som gjorts någonsin. Om ni inte har sett Frasier så rekommenderar jag att ni ger serien en chans. ladda ned de 3 första eppen och se på dem. Det är bara 20 minuter per epp. en timme borde ni kunna unna en sån här bra serie. Och gillar ni det så har ni hela 11 säsonger med ~22-24 eps per season att njuta av!
Citera
2006-07-10, 00:17
Bannlyst
Det var inte många som höll med oss grabbar
Citera
2006-07-10, 00:50
Medlem
har ju inte ens gått ett dygn, tråden är ung! Men ja, det är en väldigt bra serie
Citera
2006-07-10, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orka
har ju inte ens gått ett dygn, tråden är ung! Men ja, det är en väldigt bra serie

3 dygn har det vä gått
Citera
2006-07-10, 19:57
Medlem
Jonas_Pampariuss avatar
Jag instämmer gladeligen i med övriga i tråden. Frasier är kalas-bra. Och det bästa är att jag bara sett 1 säsong lite drygt, d v s en massa godis återstår.

Karaktärerna är underbart sköna och kompleterar varandra till fullo. Älskar Niles torra stil, och Frasier sarkastiska utbrott på brodern sin.
Citera
2006-07-10, 20:27
Medlem
Oliveiras avatar
Bra serie med extremt intelligent dialog. Jag älskar Lilith dessutom. Hunden kunde jag dock klara mig utan.
Citera
2006-07-11, 01:43
Medlem
Purjos avatar
Frasier är extremt roligt och att det är en så pass intelligent humor gör bara saken bättre. Funderar också på att köpa ett par säsonger och bara mysa framför TV:n när tillfälle ges. Tråkigt dock att serien "lades ner", jag blev lite tårögd under de sista avsnitten, men alla serier måste ju sluta någon gång.
Förutom Frasier är Scrubs och Family guy underhållande.
Citera
2006-07-11, 02:54
Medlem
gsfans avatar
Väldigt bra serie,snabb intelligent dialog.
Vad säger ni om att den är nedlagd?????
Är det verkligen sant?
Nu blev jag deprimerad.
Citera
2006-07-11, 03:45
Medlem
indulgences avatar
Jag tycker det är skitkul men alla som jag diskuterat Fraiser med total sågar den. Man kan inte misslyckas med 2 stycken psykologer som älskar vin och en farsa som är raka motsattsen. Alla roller är unika och klockrena. Synd att dem har lagt ner serien bara =(
Citera
2006-07-11, 09:09
Medlem
Majakovskis avatar
Är det någon som vet vilken säsong som Kanal 5 repriserar just nu på kvällstid? Brukar titta på vartenda avsnitt. Helt klart en suverän serie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in