• 1
  • 2
2022-09-26, 13:48
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/fic...atalas-tre-man

"Tre män - alla i 20-års åldern åtalas för mordförsök alternativt synnerligen grov misshandel.

Det var i Kristianstad i början av augusti som de tre männen, enligt åklagaren, ska ha misshandlat en person så pass allvarligt att personen har fått en svår och bestående skada.

Misshandeln ska ha skett med olika former av tillhyggen och den utsatte ska bland annat ha fått ett finger avkapat."

Någon som vet mer?
Citera
2022-09-26, 16:29
Medlem
Måste vara en stor grej som hänt innan att man går så långt till att kapa ett finger på offret?
Knarkskulder eller pengaskulder skulle jag tippa på eller att man på något sätt respektlöst dissat någon av förövarna så man blev kränkt och ville ge igen?
Citera
2022-09-26, 18:09
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
Måste vara en stor grej som hänt innan att man går så långt till att kapa ett finger på offret?
Knarkskulder eller pengaskulder skulle jag tippa på eller att man på något sätt respektlöst dissat någon av förövarna så man blev kränkt och ville ge igen?
Ja troligtvis. Tror inte ett vanligt förnedringsrån/förnedringsmisshandel skulle sluta såhär illa. Han har nog haft ett och annat i skulder. Så att så länge man sköter sig och inte samlar skuldberg ska man nog själv kunna klara sig. Dock hemskt förstås att det händer. Hoppas på minst 10-15 år nu hos förövarna eller tom livstid på 18 år. Sen utvisning på det förstås ifall de inte innehar blågult medborgarskap.
Citera
2022-09-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Ja troligtvis. Tror inte ett vanligt förnedringsrån/förnedringsmisshandel skulle sluta såhär illa. Han har nog haft ett och annat i skulder. Så att så länge man sköter sig och inte samlar skuldberg ska man nog själv kunna klara sig. Dock hemskt förstås att det händer. Hoppas på minst 10-15 år nu hos förövarna eller tom livstid på 18 år. Sen utvisning på det förstås ifall de inte innehar blågult medborgarskap.

Ska man hävda sig som kriminell måste man gå all in för att skapa sig ett rykte som fruktad gangster.
Att stympa av ett finger är brutalt som straff inte bara inom Yakuzan när deras egna underhuggare gör bort sig och måste plikta med ett finger för att tillfredsställa bossarna.
Citera
2022-09-26, 19:00
Medlem
Citat:

Så extremt stora grejer behöver de inte vara. Men absolut knarkskuld i mindre del. Minns bara (FB) 26-årige Christian Larsson styckmördad i Bollnäs, september 2010 Christian Larsson i Bollnäs som blev styckad för borttappade piller av ett gäng pundare..
Citera
2022-09-26, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garwl
Så extremt stora grejer behöver de inte vara. Men absolut knarkskuld i mindre del. Minns bara (FB) 26-årige Christian Larsson styckmördad i Bollnäs, september 2010 Christian Larsson i Bollnäs som blev styckad för borttappade piller av ett gäng pundare..

Det är ett stort kliv att ta till sådant våld som att klippa av fingret eller att stycka en människa.
En funtad människa skulle aldrig få för sig att begå grova våldshandlingar
Detta är brutala handlingar som begås av människor utan samvetskval.
Kan handla om knark eller blåsning av något slag?
Citera
2022-09-26, 19:53
Medlem
Citat:
Det är ett stort kliv att ta till sådant våld som att klippa av fingret eller att stycka en människa.
En funtad människa skulle aldrig få för sig att begå grova våldshandlingar
Detta är brutala handlingar som begås av människor utan samvetskval.
Kan handla om knark eller blåsning av något slag?

Det var de jag menade är att de inte är något som en vanlig svensson skulle göra oavsett hur stor grej som har hänt. Utan är man tillräckligt störd i huvudet/påverkad behöver de inte vara så stor sak som orsakar de.
Senast redigerad av garwl 2022-09-26 kl. 20:09.
Citera
2022-09-27, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garwl
Det var de jag menade är att de inte är något som en vanlig svensson skulle göra oavsett hur stor grej som har hänt. Utan är man tillräckligt störd i huvudet/påverkad behöver de inte vara så stor sak som orsakar de.

Personerna som utförde kapandet av fingret ville väl göra sig kända i staden att dom är extremt farliga?
Det ger eko genom hela staden vad som hänt och personerna har stärkt sitt ego och varumärke som brutala gangsters.
Citera
2022-09-27, 16:32
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Personerna som utförde kapandet av fingret ville väl göra sig kända i staden att dom är extremt farliga?
Det ger eko genom hela staden vad som hänt och personerna har stärkt sitt ego och varumärke som brutala gangsters.

Det har stärkt deras varumärke: vi går inte hela vägen.
Citera
2022-09-27, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelamerkel
Det har stärkt deras varumärke: vi går inte hela vägen.

Vissa börjar smått andra tar till storsläggan på en gång och gör sig ett känt namn.
Citera
2022-09-27, 16:41
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Vissa börjar smått andra tar till storsläggan på en gång och gör sig ett känt namn.

Man får ge en eloge till utförandet. totalt ogenomtänkt. Det är imponerande gruppen lyckades snöra på skorna med tanke på "planen".

Det kan inte finnas en logisk tanke där, alls. De handlar bara i ren affekt.

En riktig gangster går inte ut på ljusa dagen, i grupp, med synliga vapen större än avståndet mellan jorden och månen och hoppas på utdelning då ser dom mig komma? En riktig gangster är slug och beräknande bakom mörkrets diskreta slöja.

Edit: ska kolla om det inte finns bilder/filmer. Jag tror sannolikheten är hög det är kardborrsband på många av gärningsmännens skor, men jag bara spekulerar nu
Citera
2022-09-27, 17:45
Medlem
Kriminell mena har ingen hjärna att tänka med för dom är födda till idioter.
Drogar man så finns det även en baksida av det hela mao en bieffekt att man knarkat bort den funktionella biten av hjärnbarken som styr förståndet, det är därför kriminella pissluffare är dysfunktionella och labila individer som har svårt att hålla koll på impulserna.
Finns det något positivt med knark????
Inte vad jag känner till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här