Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-10-10, 12:38
  #49
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Mitt intryck av Polisens brottskarta är att saker ibland skrivs och ibland inte beroende på vem som jobbat då. Vissa är mer benägna att skriva ut nyheter än andra. Kan tex ha med ålder att göra på de ansvariga.

Tror nog mer på fallets känslighet och utredningstekniska skäl.
Citera
2022-10-10, 12:43
  #50
Avstängd
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Tror nog mer på fallets känslighet och utredningstekniska skäl.

Kan vara så.

Men Polisens brottskarta kan informationen variera rejält från dag till dag. Men en sådan olycka borde det skrivas om ja. Även om att lägga upp info där knappast är prio.
Citera
2022-10-16, 01:58
  #51
Medlem
B*n*z H*ider Om*r hette kvinnan från Motala, 27 år ung.


-------------------------------------------------------------------------
*a

Inlägget redigerat enligt regel 0.10 /Moderator
__________________
Senast redigerad av Jultrollet 2022-10-16 kl. 15:20. Anledning: Maskning av namn
Citera
2023-09-23, 11:32
  #52
Medlem
Hört en del rykten om den här händelsen. Lastbilschauffören ska ha sagt att kvinnan sikta. Inga bromsspår och en raksträcka.

Kvinnan ska ha bott tillsammans med en man i 40 - årsåldern som tydligen var ganska elak mot henne, han är lite smått ökänd i Motala, ska ha gjort sig osams med en hel del. Han är nästan varje månad mer eftersökt en vanligt på MrKoll.
Citera
2023-09-23, 18:23
  #53
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area52
Hört en del rykten om den här händelsen. Lastbilschauffören ska ha sagt att kvinnan sikta. Inga bromsspår och en raksträcka.

Kvinnan ska ha bott tillsammans med en man i 40 - årsåldern som tydligen var ganska elak mot henne, han är lite smått ökänd i Motala, ska ha gjort sig osams med en hel del. Han är nästan varje månad mer eftersökt en vanligt på MrKoll.
Maska namnet här?

Osams? Kriminellt?
Kan du googla namn+ Flashback och se om han har tråd här
Citera
2023-09-24, 02:00
  #54
Avstängd
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area52
Hört en del rykten om den här händelsen. Lastbilschauffören ska ha sagt att kvinnan sikta. Inga bromsspår och en raksträcka.

Kvinnan ska ha bott tillsammans med en man i 40 - årsåldern som tydligen var ganska elak mot henne, han är lite smått ökänd i Motala, ska ha gjort sig osams med en hel del. Han är nästan varje månad mer eftersökt en vanligt på MrKoll.

Det är rätt bekräftat ja att det var självmord.

Länka gärna mannen.
Citera
2023-09-24, 11:04
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Maska namnet här?

Osams? Kriminellt?
Kan du googla namn+ Flashback och se om han har tråd här

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är rätt bekräftat ja att det var självmord.

Länka gärna mannen.
R*chard Åk*sson heter mannen. Är som sagt ofta mer eftersökt än vanligt på mrkoll.

Om man söker på google på kvinnan kan man bland annat hitta två intervjuer, tror det va Sverigesradio bland annat. Hon var någon form av ambassadör för fosterhemsplacerade barn. Detta var innan hon träffa mannen. Kvinnan hade ju varit hos 18 olika fosterhem.

Det kan då vara ganska enkelt att räkna ut hur en sådan man bröt ner henne fullständigt, så hon inte såg en annan utväg.

Som sagt, "han ska inte varit så snäll mot henne" är nåt jag hört från en källa som jag tror på till 100%.
Citera
2023-09-24, 14:44
  #56
Avstängd
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area52
R*chard Åk*sson heter mannen. Är som sagt ofta mer eftersökt än vanligt på mrkoll.

Om man söker på google på kvinnan kan man bland annat hitta två intervjuer, tror det va Sverigesradio bland annat. Hon var någon form av ambassadör för fosterhemsplacerade barn. Detta var innan hon träffa mannen. Kvinnan hade ju varit hos 18 olika fosterhem.

Det kan då vara ganska enkelt att räkna ut hur en sådan man bröt ner henne fullständigt, så hon inte såg en annan utväg.

Som sagt, "han ska inte varit så snäll mot henne" är nåt jag hört från en källa som jag tror på till 100%.

Har han Facebook?
Citera
2023-09-24, 17:18
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Har han Facebook?

Har inte hittat honom på Facebook, misstänker att han vill leva inkognito.
Citera
2023-09-24, 17:20
  #58
Avstängd
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area52
Har inte hittat honom på Facebook, misstänker att han vill leva inkognito.

Hittar han inte heller men tro mig veta vem det är. Gillar bilar och inte de snabbaste hästarna på Solvalla? Han bor ute på landet.
Citera
2023-09-24, 18:56
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Hittar han inte heller men tro mig veta vem det är. Gillar bilar och inte de snabbaste hästarna på Solvalla? Han bor ute på landet.

Ah bor på landet, står att han varit skriven där i 1 år, men har bott där betydligt längre. Hon bodde också där ute och var inte heller skriven där tror jag.

Skulle vara intressant att veta hur hon hade det där ute, förmodligen var hon väldigt hämmad. Hon var ju inte uppvuxen i Motala heller.

Har hört att det varit en hel del entreprenadföretag som vägrar göra jobb åt honom samt att han ska ha varit svartlistat från dvs bygghandlare som K-bygg osv.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback