• 1
  • 2
2022-09-25, 22:14
Medlem
Lofns avatar
Tanken slog mig att det kanske vore "enkelt" för google att men hjälp av machine learning lista ut vem olika användare är. De kan läsa av alla inlägg och tider för dessa och köra detta mot google-sökningar och youtube-historik. Skulle tro att man skulle kunna få ganska stor träffsäkerhet? Eller är det för lite data? Kan för lite om machine learning.

Eller finns det kanske enklare sätt om nu google skulle vilja? De flesta använder ju chrome. Hur mycket data samlar de in från chrome? Hur är det med "trackers"?
Citera
2022-09-25, 22:30
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn
Tanken slog mig att det kanske vore "enkelt" för google att men hjälp av machine learning lista ut vem olika användare är. De kan läsa av alla inlägg och tider för dessa och köra detta mot google-sökningar och youtube-historik. Skulle tro att man skulle kunna få ganska stor träffsäkerhet? Eller är det för lite data? Kan för lite om machine learning.

Eller finns det kanske enklare sätt om nu google skulle vilja? De flesta använder ju chrome. Hur mycket data samlar de in från chrome? Hur är det med "trackers"?
Det går alldeles säkert att avslöja folk som är hyfsat aktiva om man vill. Både via program och vanliga iakttagelser. Speciellt om man vet vad man är ute efter. Så länge man behöver logga in och använda ett konto med användarnamn så är det ju inte mer anonymt än att alla inlägg är ihopbuntade.
Citera
2022-09-25, 22:37
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn

Då jag inte använder judiska plattformar att dela min information på så känns det tveksamt att AI kan pinpointa min person till mitt användarnamn.
Sedan har jag säkert råkat spilla lite information här och var, men i förlängningen så kan det nog inte gå längre än att jag inkluderas i ett kluster av människor.
Citera
2022-09-26, 00:36
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Reggar du dig med ett mailkonto från gmail, hotmail, eller annats som ägs av google kan dom naturligtvis komma in på ditt konto och se att du reggat dig på flashback.
Citera
2022-09-26, 09:23
Medlem
nordicwraths avatar
Stora data brokers har ca 1600 kolonner data på varje användare, så kallade ”attribut”. Det kan vara så att de rent av har ditt konto kopplat till dig redan. Vill man hitta identiteten på en person kan man använda sig att maskininlärning och lingvistik. Man kan helt enkelt undersöka hur en människa uttrycker sig och sedan slå mot andra internetforum/databaser (bland annat Googles sökbas) för att hitta en matchning. Att hitta alla människor på detta sätt är ett NP problem och går inte ens att lösa med världens snabbaste superdator. Att hitta en specifik person är dock möjligt, men även detta kommer ta en del tid för en dator att lösa.
Citera
2022-09-26, 09:28
Medlem
StonedMonkeys avatar
Tror absolut dom skulle kunna ta reda på det men har svårt att hitta anledningar till att dom skulle vilja det
Citera
2022-09-26, 10:57
Medlem
PistolPartiets avatar
En bekant som var mycket aktiv här för ett par år sen (men tystades ner när Ukrainapropagandan skulle börja rullas ut) fick oförklarligt sparken med hänvisning till "kommentarer på internet som skapat otrygg stämning". Han hade inga sociala medier utan skrev bara på FB och Reddit under anonymitet. Så bevisligen pågår ett aktivt arbete med att identifiera och hänga ut dissidenter. Rektor Hamid är ett bra exempel. Sanningen om judarna måste FÖRTIGAS till varje pris.
Citera
2022-09-26, 15:13
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Då jag inte använder judiska plattformar att dela min information på så känns det tveksamt att AI kan pinpointa min person till mitt användarnamn.
Sedan har jag säkert råkat spilla lite information här och var, men i förlängningen så kan det nog inte gå längre än att jag inkluderas i ett kluster av människor.

Hur ser ditt upplägg ut?
Citera
2022-09-26, 15:36
Medlem
Freddyfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien

Vad kör du för webbläsare och OS?
Citera
2022-09-26, 16:17
Medlem
om du är ett prioriterat mål, så kanske

Citat:
En varsler i USAs militære har levert en rekke klager som hevder at Naval Criminal Investigative Service (NCIS) er engasjert i kjøp og bruk av amerikanernes nettleserdata, uten rettskjennelse. NCIS fikk takk i informasjonen fra en megler.
Citera
2022-09-26, 16:40
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddyfish
Skribenten syftade specifikt på att AI dammsuger skriven data.
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Hur ser ditt upplägg ut?
Vad menar du?
Citera
2022-09-26, 17:07
Medlem
rattata22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddyfish
Han kanske kör en degoogled ROM och Firefox?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in