• 1
  • 2
2022-09-25, 11:57
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Han sade att han hade hållits fången mot sin vilja i ett hus mellan Ljungsbro och Borensberg. När vi kom till huset hittades tre personer som inte kunde förklara vad de gjorde där, säger Tobias Sundström, RLC-befäl på polisen i Östergötland till SVT Öst.

Enligt polisen ska ägaren till huset vara informerad, men inte ha med händelsen att göra. Det är oklart hur länge mannen hållits mot sin vilja på platsen.
De tre personerna som befann sig i huset är nu gripna misstänkta för människorov och inbrott. Det handlar om en kvinna i 50-årsåldern och två män i 40-årsåldern respektive 60-årsåldern.

https://www.expressen.se/nyheter/tre...for-linkoping/

Någon som vet mer? Heder/gängsrelaterat eller våldtäkt?
Senast redigerad av Jagejagvemedu 2022-09-25 kl. 12:25.
Citera
2022-09-25, 12:27
Medlem
Åldrarna och blandning av män och kvinnor antyder att det inte handlar om "vanliga" kriminella som försöker tilltvinga sig pengar eller liknande. Jag gissar på något heders-/klanrelaterat. Låga odds på att de inblandade är zigenare, afghaner eller från något MENA-land.
Citera
2022-09-25, 12:29
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Åldrarna och blandning av män och kvinnor antyder att det inte handlar om "vanliga" kriminella som försöker tilltvinga sig pengar eller liknande. Jag gissar på något heders-/klanrelaterat. Låga odds på att de inblandade är zigenare, afghaner eller från något MENA-land.

Inbrottet säger mig motsatsen, får mig att spekulera i MC världen
Avvikande platsen får mig att tänka på bärplockarna.. kan vara vem som helst i dagsläget. Inget bysnack om vem offer är?

Från Aftonbladet
Citat:
Enligt polisen ska ägaren till huset vara informerad, men inte ha med händelsen att göra. Det är oklart hur länge mannen hållits mot sin vilja på platsen.
Senast redigerad av Jagejagvemedu 2022-09-25 kl. 12:41.
Citera
2022-09-25, 12:31
Blandningen av åldrar och män/kvinnor får mig att gissa klassiska tjackisar.
Citera
2022-09-25, 13:17
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Gissar på zigenare...

Tre personer är nu gripna misstänkta för människorov, utpressning och även inbrott. Det är en kvinna i 50-årsåldern, och två män som är i 40-årsåldern och 60-årsåldern.

– I förhören under förmiddagen har det framkommit att det har handlat om pengar. Syftet med kidnappningen var att pressa honom på pengar, säger Tobias Sundström.

Enligt honom finns inga misstankar om narkotikabrott eller vapenbrott. Han har inga uppgifter om hur länge mannen hade hållits mot sin vilja i huset.

– Vi vet ännu inte vad de här personerna har för förhållande till varandra. Det finns inget släktskap vad vi vet, säger Tobias Sundström.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...re-i-ljungsbro
Citera
2022-09-25, 16:29
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis
Finns dock inga misstankar om vapen- eller narkotikabrott. Hade det varit pundare så hade de garanterat varit påtända för att vara extra "effektiva" i hoten/tvång mot den kidnappade - och med största sannolikhet åtminstone ha knivar/skruvmejslar eller något liknande att hota BO med.
Citera
2022-09-25, 16:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis

Eller lagom dementa raggare.
Citera
2022-09-25, 19:19
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Ingen som kan plocka fram häktningsframställan?
Citera
2022-09-25, 19:44
Medlem
Hoppas dom kommer med nåt skvaller om detta snart.
Jag känner en väldigt tvivelaktig heroinist som har hus i det området.
Han hade även lite otäcka vänner.
Vi har inte hörts på många år.
Desperata människor kan ju göra desperata saker.
Tänker om det är pressa pengar till heroin eller liknande situation.
Citera
2022-09-25, 19:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamberadflamingo
Hoppas dom kommer med nåt skvaller om detta snart.
Jag känner en väldigt tvivelaktig heroinist som har hus i det området.
Han hade även lite otäcka vänner.
Vi har inte hörts på många år.
Desperata människor kan ju göra desperata saker.
Tänker om det är pressa pengar till heroin eller liknande situation.

Men heroinister ids väl sällan bemöda sig om att dra ihop något som närmar sig människorov, dessutom i samarbete med andra? Det låter mer som raggare som blivit lite förtida dement av sponken och förstorat någon offörrät 20 åringen eller dennes föräldrar begått. En raggare kan inte gå på dass utan att ha med sig halva gänget till att torka. Linköping är väl bara ett par mil från raggarmeccat Mantorp?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2022-09-25 kl. 20:05.
Citera
2022-09-25, 19:59
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Ingen som kan plocka fram häktningsframställan?

Det är för tidigt för det.
Citera
2022-09-26, 09:24
Medlem
missDementias avatar
Ingen som vet något alls om GM eller offret?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in