Citat:
Ursprungligen postat av
Plingare
Hon har börjat få utbrott och ångest anfall när hon ska till mig och jag förstår verkligen inte varför.
För att ni splittrade familjen innan ena barnets ens blivit 6 månader gammal. Det är helt sjukt hur svenskar resonerar, det är som att folk slutat bry sig om sina barn.
Inget barn vill ha en splittrad familj där man behöver byta hem varannan vecka. Givetvis kommer det att reflekteras i barnets känsloliv, beteende och framtid.
Som du säger, så är du hårdare - eftersom mannen är den disciplinära delen i en familj. Personen som håller ihop allt och håller ordning. Mamman har andra uppgifter.
Men det fungerar givetvis inte när familjen inte längre existerar. Framförallt inte när morsan tycks sakna all form av disciplin.
Det är en svår situation att lösa. Det bästa vore nog att prata med mamman och förklara att hon inte kan säga ja till allt, att barnet kommer bli bortskämt - vilket kommer få negativa konsekvenser i vuxen ålder. Säkert redan nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flipparn123
Att först vara så kär i en person och vilja skaffa barn för att sedan några månader senare separera och bli förvånad över att problem uppstår tyder på mental funktionsnedsättning?
Instämmer. Extremt sorgligt, men tyvärr inte ovanligt. Förr i tiden blev jag chockad över att folk skiljde sig innan barnen ens börjat grundskolan.
Nu förstör folk familjen innan barnet ens börjat gå på pottan..
Sen ska det introduceras "plastmammor" och "plastpappor", gärna en ny vartannat år. Tro fan att kommande generationer kommer ha psykiska problem.