Citat:
Ursprungligen postat av
pastregrets
Det känns som att jag aldrig kommer vara nöjd med mig själv förrän jag blivit någon i världen. När jag i mitt egna huvud dagdrömmer så är det otaliga gånger jag drömt att jag var någon.
”Titta, titta, där är han som gjorde det. Han som kom på det.”
Påtalar skadligheten då det fuckar itu med mig själv till den grad att oavsett vad jag gör så blir jag inte nöjd för jag vill så mycket mer men saknar en rimlig väg dit. Ju mer jag jämför mig med vad jag än hittar på i mitt huvudet och det är MYCKET. Så mår jag bara sämre och sämre till dess att jag målat upp en skev föreställning det är möjligt och jag intalar mig, ”såhär är det.”
Framförallt tänker jag på de män med en as grym självkänsla som är brandmän, eller som bär riktigt snygga kostymer och är chefer eller som tjänar duktigt med pengar. Självsäkra människor som är populära...
Människor som andra respekterar för de är någon i världen - de tar för sig och får allting därefter...
jag är helt enkelt en medelmåtta som arbetar på ett arbete jag hatar och vill så mycket annat men jag bara gnäller och skyller ifrån mig. En snygg medelmåtta är jag vilket är en klen tröst men det spelar ingen roll för jag kommer alltid gå runt att må dåligt för jag vill så mycket mer än jag är beredd att kämpa för......
Om jag inte hade så skeva förväntningar skulle jag kunna använda den tiden jag har till att göra något istället för att bara gräva mig själv en grop
Edit: Om inget annat kommer det här skapa en hög grad mindervärdeskomplex
Hej
Prova att söka dig inåt
Alla svaren finns inom dig.
Allt i den här världen kanske inte riktigt är så som du trodde från början.
Sluta jämföra dig med andra.
Alla andra kommer ju bara vara bättre än dig genom hela ditt liv isåfall.
Särskilt om du använder sociala medier.
Där är alla bättre än dig dygnet runt.
Prova att försöka nöja dig med det lilla i livet.
Rent vatten. God vällagad mat.
En eller några få vänner du kan överösa med kärlek.
Läs alla böcker som finns i världen.
Ta promenader i skogen.
Skaffa dig en hobby du älskar.
Tja lite tips och idéer
Och om du vill kan du prova att hjälpa en ny människa varje dag

Kanske du får en ny idé om vad livet egentligen handlar om
Lycka till