2023-01-26, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajaninja
Jag undrar också detta. Står också att KH har gjort sökningar på sin mobil efter vilket gäng detta är. Ingen som vet om det finns något gäng som kallar sig detta?

Hittade svar på frågan.

(FB) Hässelbygänget ”Lejonen”
Citera
2023-01-26, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Lite OT men vilka är "Lejonen" som hotat KH? Finns det nån tråd om dom här?

Han måste ju gjort något illa när dom vill ha 500K och att han byter efternamn till Brundin haha varför just detta efternamn kan man undra?
Citera
2023-01-26, 06:59
Medlem
densistasovjets avatar
Mer information, Kim har varit drivande. De har dessutom spelat in allt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...annen-for-mord

"Därför menar åklagaren att det inte går att bevisa att också 30-åringen ville döda Ulf Sandberg. 30-åringen åtalas däremot för grovt rån och försök till grovt rån, tillsammans med 27-åringen."
Citera
2023-01-26, 07:04
Medlem
https://m.dagenshultsfred.se/nyheter...talas-tva-man/
Citera
2023-01-26, 07:30
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handbromsen
https://m.dagenshultsfred.se/nyheter...talas-tva-man/
Citat från länken
Citat:
Först misshandlades den funktionshindrade mannen svårt. När gärningsmännen bara fick med sig en klocka och inte lyckades avtvinga mannen några pengar hska den ene av dem hämtat en kniv och huggit honom flera gånger.
Nu åtalas en man med kopplingar till Hultsfreds kommun misstänkt för bland annat mord och grovt rån i Oskarshamn i höstas. Hans jämnårige kamrat, även han med kopplingar till norra delar av länet, åtals också.
Citera
2023-01-26, 08:41
Medlem
Kommissarien1989s avatar
Hur många år kmr dom få?
Citera
2023-01-26, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Hur många år kmr dom få?

KH får livstid, det är jag 100% säker på, det hänger på att han lämnade platsen i flera min för att hämta kniven.

HN får nånstans mellan 2-4 år
Citera
2023-01-26, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajaninja
Jag undrar också detta. Står också att KH har gjort sökningar på sin mobil efter vilket gäng detta är. Ingen som vet om det finns något gäng som kallar sig detta?

vilken sida i Fup står det om detta?
Citera
2023-01-26, 10:16
Medlem
Nu vet jag i alla fall varför Danne såg ut om elefantmannen förra året. Föga överraskande att det hände i Spånghagen. Hemskt ställe. Synd på ett så naturskönt ställe. Att blobb-Hampus var mindre aktiv i mordet på Ulf är heller ingen överraskning. De båda, hur korkade de än må vara, måste vetat vem Ulf är/var och att mörda honom, med vittnen, mittemot en viss bostad är fullständigt obegripligt.
Citera
2023-01-26, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
vilken sida i Fup står det om detta?

Sida 271.
Citera
2023-01-26, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulpaprika11
Denne kim ska även ligga till skuld till HA

Det nämns i Fup, vet du mer ?
Citera
2023-01-26, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Äckliga jävla as..jo alla vet vem morsan är..hon är inte omtyckt sedan detta skedde o jag hoppas hon förstår VAD HON själv kunde ha gjort också för att rädda hans liv... finner fan inga ord..
Kärringen är ju nästan medskyldig. Har hon några hjärnceller så flyttar hon från Oskarshamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in