2022-09-27, 19:54
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbwolf
Rätt att neka? Det är ingen "rätt" att ljuga.

Samhället tjänar på att du erkänner det brott du uppenbarligen begått. Massor av tid och pengar som kan läggas på annat än att utreda ditt uppenbara brott. Poliser och åklagare ska dokumentera och skriva rapporter, stödpersoner ska kopplas in, försvarsadvokater ska driva din enfaldiga fråga etc. etc. Allt det kan undvikas genom att vara man nog att säga "Jag gjorde det och tar mitt straff".

Varför ska skattebetalarna stå för cirkusen med att motbevisa det uppenbara? För att det är någons rätt? Nej, för att de är rädda och försöker gömma sig som små pojkar vilka har blivit påkomna med att snatta från butiken (en örfil, ut och klart). Ynkligt.

Du tänker fel min vän. Du verkar vara skadad av systemet och kan inte se den högre frågan.

Det är enligt lag. Det är för
mig alldeles självklart att man inte ska behöva erkänna något om man inte vill.
Ekonomiska argument är helt uddlösa.
Citera
2022-09-27, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Kim & Hampus..vilka jävla namn att leva upp till. Heter deras föräldrar Engla & Kevin?
Skulle inte förvåna om dessa bägge inavlade WT-muppar blivit socialfall som inkasserar socialbidrag efter diverse snack och fika med saft och bulle med socialtanten på soss i Oskarshamn .
Citera
2022-09-27, 20:11
Avstängd
senhackarens avatar
Dom där två måste hållas inlåsta för gott. Dom verkar ju ha gjort detta för nöjes skull. Eller för att få pengar till sitt missbruk.
Citera
2022-09-27, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Vore intressant att veta vad åklagaren menar med detta uttalande:

"Enligt åklagare Linda Caneus, som är förundersökningsledare, kan händelseförloppet delas in i två delar. Först den grova misshandeln med sparkar och slag och sedan, en kort stund senare, själva mordet då Ulf Sandberg blev knivskuren."
Har förundersökningsledaren hos Polisen via information som man har fått fram efter det grundläggande förhören med de bägge mordmisstänkta GM fått reda på vilket motiv som kan ligga bakom knivmordet på 52-åringen utanför restaurangen i Oskarshamn i fredags kväll?
Citera
2022-09-27, 20:44
Medlem
TokyoBarns avatar
Vet inte om det nämnts men Kim har även en Insta där han går under "Kingakong1" ifall hans Facebook skulle stängas ner.

https://instagram.com/kingakong1?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Riktigt farlig med tatuering i pannan och nå plupp under ögat, som han verkar skaffat början av 2022

Ingen som har bilder på den andra tuffingen Hampus? Bara sett På "Kim Kong"
Senast redigerad av TokyoBarn 2022-09-27 kl. 20:50.
Citera
2022-09-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrle
Är fotbollsmålvakten Bill Halvorsen släkt med en av de misstänkta gärningsmännen?

Ja.
Citera
2022-09-27, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Har förundersökningsledaren hos Polisen via information som man har fått fram efter det grundläggande förhören med de bägge mordmisstänkta GM fått reda på vilket motiv som kan ligga bakom knivmordet på 52-åringen utanför restaurangen i Oskarshamn i fredags kväll?

Ingen vet det, kan vara vad som egentligen, det sägs dom blivit utkastade från en butik, antar det är coop då det handlar om, går man från entren på coop mot stora torget så hamnar på denna gata som mordet skedde, är kortaste vägen också samt att KH bodde i porten mittemot mordplatsen.

Ja vad kan ha hänt? Rånförsök? Snubblade Ulf mot dom? Sa dom något till honom som han försökte svara på? inte vet jag, dom kanske bara gav sig på första bästa dom mötte på trottoaren eller såg dom bara ett lätt offer att ge sig på?

Det lär vi aldrig få veta heller, dom kommer aldrig att berätta sanningen om varför, för det kommer vara så banalt och det lär dom fatta när abstinensen lagt sig
Citera
2022-09-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Låter helt otroligt att dessa avskum kunnat gå omkring och inte vara häktade. Har du mer info? Polisanmäldes inte denna misshandel?

Hela händelsen filmades av en nära person till mig (vill inte outa mig) och skickades sedan till polisen + intervju. Så lite hade de ändå att gå på, men vet inte vad som hände med det hela sen.
Citera
2022-09-27, 21:18
Medlem
Citat:
Såna inavlade WT-muppar kommer inte upp till gud har man gjort hemska saker i livet så kommer man att hamna i helvetet hos satan 3000 meter i underjorden som straff det kallas karma .och såna inavlade WT-muppar som mördar en försvarslös människa har ta mej fan gått långt och kommer att bli gott som ogillad innanför fängelsemurarna för såna typer blir inte ett dugg populär bland de medintagna inne på Kumla fängelsebunkern i fall de får en enkel biljett dit och hoppas att de får sitta inspärrad i resten av sina liv och aldrig släppas ut mer.
Ditt religiösa vet vi ju inget om men man får ju hoppas att de får ett helvete på jorden resten av sina ruttna liv. Två avskum som får sitta länge och oskarshamnarna slipper se igen. Hoppas att resten av deras kriminella släkt har lärt sig något. Släktingarna som inte är kriminella och får lida för dessa idioter tycker jag synd om.
Citera
2022-09-27, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iior
Hela händelsen filmades av en nära person till mig (vill inte outa mig) och skickades sedan till polisen + intervju. Så lite hade de ändå att gå på, men vet inte vad som hände med det hela sen.
Bra att det blir bevis men ändå ganska vidrigt med folk som börjar filma mitt under en dödsmisshandel istället för att ringa polis, påkalla uppmärksamhet eller göra vad fan som helst för att få dem att upphöra.
Citera
2022-09-27, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monstergadda
Var Ulf efter i huvudet också eller var hans åkommor "bara" fysiska?

Har det kommit fram något möjligt motiv?

Jag ber om ursäkt om det framkommer i tråden redan, jag har läst det mesta men inte allt.
Jag hoppas att gärningsmännen får ett helvete!
Bara att läsa från sidan 1. Ulf fick en hjärnskada som ung. Vet att det kan ta tid att läsa igenom allt. För mig tog det säkert 60 timmar att komma ifatt Raffa tråden. Värt varje minut på den tiden.
Citera
2022-09-27, 21:30
Medlem
Citat:
Skulle inte förvåna om dessa bägge inavlade WT-muppar blivit socialfall som inkasserar socialbidrag efter diverse snack och fika med saft och bulle med socialtanten på soss i Oskarshamn .
De är redan socialfall. Bidrag och brott är deras inkomst källa. Någon i O-hamn som vet om de någonsin gjort något ärligt och betalat in en skatte krona? Finns för mycket i Sverige med deras mentalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in