2022-09-23, 16:22
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...el-vallentuna/

22 september 18:55, Trafikolycka, singel, Vallentuna
En man omkommer i en motorcykelolycka.

Strax söder om Karby på länsväg 268 inträffar en singelolycka med motorcykel. Motorcykelföraren, en man i 40-årsåldern, skadas svårt och förs till sjukhus med ambulans men avlider på sjukhus.
Anhöriga har underrättats om dödsfallet.

Text av
Polisen region Stockholm
Publicerad
22 september 22:17

Någon som vet mer?
Citera
2022-09-23, 21:27
Medlem
Min kollega som avlidit. Har inte fått mycket info, fick bara veta från jobbet via mejl.
Citera
2022-09-23, 21:58
Medlem
Noterade att det låg oljeabsorbent i denna kurva (innerkurva?!) idag. Var det möjligtvis där?
https://www.google.com/maps/@59.5537....2184768,16.5z
Citera
2022-09-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nykomlingen18
Min kollega som avlidit. Har inte fått mycket info, fick bara veta från jobbet via mejl.
Vet du något mer?

Beklagar 😢
Citera
2022-09-24, 00:06
Medlem
Tyvärr inte, hela jobbet försöker fortfarande smälta det hela. Skulle gissa på att han antingen va påväg hem från jobbet eller kanske ute på en nöjesåkning med bågen, körde förbi olycksplatsen ett par timmar efter vi fått veta.

Han bodde i Kårsta och brukade pendla till och från jobbet.
Citera
2022-09-24, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikNorrort
Noterade att det låg oljeabsorbent i denna kurva (innerkurva?!) idag. Var det möjligtvis där?
https://www.google.com/maps/@59.5537....2184768,16.5z

Ja det är olycksplatsen var själv där och kollade vid 13:30-14:00 tiden.
Citera
2022-09-24, 15:12
Medlem
Citat:
Tyvärr inte, hela jobbet försöker fortfarande smälta det hela. Skulle gissa på att han antingen va påväg hem från jobbet eller kanske ute på en nöjesåkning med bågen, körde förbi olycksplatsen ett par timmar efter vi fått veta.

Han bodde i Kårsta och brukade pendla till och från jobbet.

Så sorgligt, lätt att dra förhastade slutsatser när man läser om mc+ död i tidningen…
Svinninge är ju en känd olycksväg…

Känns ju inte alls som att den här olyckan ens skulle kunna ske om det är den vägen jag tror, är det inte in där efter Vada? Mot granby.
Citera
2022-09-24, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wave92
Så sorgligt, lätt att dra förhastade slutsatser när man läser om mc+ död i tidningen…
Svinninge är ju en känd olycksväg…

Känns ju inte alls som att den här olyckan ens skulle kunna ske om det är den vägen jag tror, är det inte in där efter Vada? Mot granby.

Olyckan skedde på gamla norrtäljevägen(Länsväg 268) som ErikNorrort länkade till, det är en hyfsat skarp kurva precis innan man kommer in mot Brottby. Sen vet jag inte om Han körde mot Brottby eller från då olycksplatsen såg lite konstig ut för min del.

Kan ha varit så att han lämnade Brottby och svängde lite för skarpt och kraschade in i skogspartiet. Finns så mycket teorier om hur det kan ha hänt, men jag märkte själv när jag körde där att det är en väldigt fin väg och väldigt rolig att köra.
Citera
2022-09-24, 17:58
Medlem
Citat:
Olyckan skedde på gamla norrtäljevägen(Länsväg 268) som ErikNorrort länkade till, det är en hyfsat skarp kurva precis innan man kommer in mot Brottby. Sen vet jag inte om Han körde mot Brottby eller från då olycksplatsen såg lite konstig ut för min del.

Kan ha varit så att han lämnade Brottby och svängde lite för skarpt och kraschade in i skogspartiet. Finns så mycket teorier om hur det kan ha hänt, men jag märkte själv när jag körde där att det är en väldigt fin väg och väldigt rolig att köra.

Jag vet att det var 268 men trodde det var åt sunnerstavägen. (Lokala fb gruppen). Och just där känns det inte som att det borde varit någon fara om ingen kört rätt på.
Citera
2022-09-24, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wave92
Jag vet att det var 268 men trodde det var åt sunnerstavägen. (Lokala fb gruppen). Och just där känns det inte som att det borde varit någon fara om ingen kört rätt på.

ah då hänger jag med, nä jag håller med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in