• 1
  • 2
2022-09-22, 15:18
Bannlyst
Efter att ha läst tidningar i några dagar så ser det ju inte direkt ljust ut för kronan. 2023 skulle tydligen bli ännu värre!

Hur blir man bättre på ekonomi? Ja är bara duktig på att tjäna i stora pengar. Men jag vet inte vad jag ska göra med dom. Det enda folk pratar om är Aktier/fonder. Måste finnas någon annat att lägga in miljoner på. Mark, Klockor, Vin, konst, Unika bilar?

Jag jobbar givetvis inte. Så kan lägga 10 timmar per dygn på att lära mig. Men vart ska jag börja?
Citera
2022-09-22, 15:54
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilleLeva
Efter att ha läst tidningar i några dagar så ser det ju inte direkt ljust ut för kronan. 2023 skulle tydligen bli ännu värre!

Hur blir man bättre på ekonomi? Ja är bara duktig på att tjäna i stora pengar. Men jag vet inte vad jag ska göra med dom. Det enda folk pratar om är Aktier/fonder. Måste finnas någon annat att lägga in miljoner på. Mark, Klockor, Vin, konst, Unika bilar?

Jag jobbar givetvis inte. Så kan lägga 10 timmar per dygn på att lära mig. Men vart ska jag börja?
Du är duktigt på att tjäna stora pengar, men du jobbar inte?

Intressant inledning där.

Aktier, fonder, fastigheter är väl ganska vanliga former för investering. Beror väl också på om du vill ha låg risk/låg avkastning, eller vill riskera lite mer.

Har du så gott om tid kan du ju ägna dig åt day-trading, där gör en del stora förtjänster. Dock jäkligt överstyrt med datorprogram inblandade.
Citera
2022-09-22, 16:32
Medlem
Citat:

Förstår att du trollar, men här kommer ändå en liten fråga:

Du jobbar inte, du kan inget om ekonomi, du investerar inte pengar. Till frågan, hur kan du tjäna stora pengar?
Citera
2022-09-22, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Du är duktigt på att tjäna stora pengar, men du jobbar inte?

Intressant inledning där.

Aktier, fonder, fastigheter är väl ganska vanliga former för investering. Beror väl också på om du vill ha låg risk/låg avkastning, eller vill riskera lite mer.

Har du så gott om tid kan du ju ägna dig åt day-trading, där gör en del stora förtjänster. Dock jäkligt överstyrt med datorprogram inblandade.

Citat:
Ursprungligen postat av Kamreren
Förstår att du trollar, men här kommer ändå en liten fråga:

Du jobbar inte, du kan inget om ekonomi, du investerar inte pengar. Till frågan, hur kan du tjäna stora pengar?

Jag har inte tjänat pengar genom att torka folk i röven på äldreboenden. Eller kaklat ett badrum.

Resten behöver ni inte veta. Pengarna är på kontot + väldigt mycket i kontanter.

Vill sluta med det jag gör nu och tjäna pengar lagligt.
Citera
2022-09-22, 17:06
Medlem
Bästa rådet någon kan ge är nog Skomakare, bliv vid din läst.
Citera
2022-09-22, 17:10
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:

Samlarbilder

Pokémon , basket u name it
Tar ingen direkt plats
Kommer garanterat gå upp i pris

Finns sidor som säljer paket till rea pris
Tex 10 kr istället för 29 kr
Citera
2022-09-22, 17:14
Citat:
Jag har inte tjänat pengar genom att torka folk i röven på äldreboenden. Eller kaklat ett badrum.

Resten behöver ni inte veta. Pengarna är på kontot + väldigt mycket i kontanter.

Vill sluta med det jag gör nu och tjäna pengar lagligt.

Ja har du pengarna i kontanter är dörren till investeringar stängd.
Citera
2022-09-22, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Ja har du pengarna i kontanter är dörren till investeringar stängd.

Har 3.6 på banken. Vet att kontanterna inte går att använda till investeringar.

Men eftersom jag har så lite kunskap i tex fastigheter vill jag ju lära mig mer. Innan jag bara hoppar in i något. Många säger ju att bostadspriserna kommer gå ner. Vill inte köpa en fastighet för 3 miljoner+ sen om 1 år har jag förlorat flera 100 tusen.

Sen finns det inga investeringar som är 100%

Men ju mer kunskap man har om ämnet ju bättre är det.
Citera
2022-09-22, 17:31
Citat:

Men eftersom jag har så lite kunskap i tex fastigheter vill jag ju lära mig mer. Innan jag bara hoppar in i något. Många säger ju att bostadspriserna kommer gå ner. Vill inte köpa en fastighet för 3 miljoner+ sen om 1 år har jag förlorat flera 100 tusen.

Den första frågan du ska ställa dig är vad du ska använda pengarna du investerar till.

Du vill exponera dig själv för risker som bara faller ut när det du slutligen ska köpa också faller i pris.

På så vis finns inget som heter dålig marknad.
Citera
2022-09-22, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Samlarbilder

Pokémon , basket u name it
Tar ingen direkt plats
Kommer garanterat gå upp i pris

Finns sidor som säljer paket till rea pris
Tex 10 kr istället för 29 kr

Vilken sida då?
Citera
2022-11-16, 11:49
Medlem
Citat:

Svårt och ta dig på allvar. Du ger vibes av att vara en inkompetent MENA testostinnad fjant som vunnit lite på lotto.

Men om du nu vunnit dina 3,6 miljoner via Poker borde du ha tillräckligt med hjärnkapacitet för att googla runt lite och inte behöva vända dig till flashback ärligt talat.

Ibland undrar jag hur vissa poker miljonärer faktiskt fungerar när de är duktiga på poker men värdelösa på allt annat
Citera
2022-11-16, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Svårt och ta dig på allvar. Du ger vibes av att vara en inkompetent MENA testostinnad fjant som vunnit lite på lotto.

Men om du nu vunnit dina 3,6 miljoner via Poker borde du ha tillräckligt med hjärnkapacitet för att googla runt lite och inte behöva vända dig till flashback ärligt talat.

Ibland undrar jag hur vissa poker miljonärer faktiskt fungerar när de är duktiga på poker men värdelösa på allt annat

aa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in