2023-09-23, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Nej, jag hänvisar till en forskare som har mer mellan pannbenen än du ens kan drömma om. Du är gjord av en halv sats och kan inte ens förstå att cancer KAN (jag säger inte att) vara en biverkning av de värdelösa mRNA-"vaccinen".
Återigen, ge mig gärna en relevant studie. Titeln forskare betyder inget om man inte har någon forskning på ämnet.
Citera
2023-09-23, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Återigen, ge mig gärna en relevant studie. Titeln forskare betyder inget om man inte har någon forskning på ämnet.
Du har inte övertygat mig om att jag bör ta en clot shot.
Citera
2023-09-23, 22:22
Avslutad
Citat:
En bra studie bygger på en gedigen metod (t.ex RCT, fallkohort), utförs av personer med god kunskap i ämnet, inkluderar en relevant studiepopulation, tar eventuella confounders i beaktande och presenterar asjusted data, kontrollerar och resonerar kring potentiella bias, och mer därtill. På X kan vem som helst skriva precis vad som helst.

Om det inte är svar nog på varför studier är bättre källor (svar: evidens) så behöver du jobba på din källkritiska förmåga.

Jo men replikation rate inom alla fält, inklusive matematik, fysik etc på dina Åh så fantastiska studier är 50%. Är du inte läskunnig? Det är kanske evidens i hälften av fallen.
Citera
2023-09-23, 22:22
Medlem
Citat:
Du har inte övertygat mig om att jag bör ta en clot shot.
Det försöker jag inte heller, you do you. Vill du bära en foliehatt så är det fritt fram att göra så. Det enda jag faktiskt bett om är en studie som bevisar ditt påstående.
Senast redigerad av Retrouvailles 2023-09-23 kl. 22:26.
Citera
2023-09-23, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnMansArmé
Jo men replikation rate inom alla fält, inklusive matematik, fysik etc på dina Åh så fantastiska studier är 50%. Är du inte läskunnig? Det är kanske evidens i hälften av fallen.
Helt sant att inte alla studier är av hög evidensgrad. Det är just därför man behöver kunna kontrollera evidensgraden för att sålla ut vilka studier som är av relevans. På X däremot finns inget som talas för evidensgraden, därav kan det inte tas som en trovärdig källa.
Citera
2023-09-23, 22:27
Medlem
Citat:
Det försöker jag inte heller, you do you. Vill du nära en foliehatt så är det fritt fram att göra så. Det enda jag faktiskt bett om är en studie som bevisar ditt påstående.
Tack. Jag är tack och lov ovaccinerad och har inget emot att folk som fått information vaccinerar sig. Det jag vänder mig emot är när folk får sparken från sina jobb om de inte vaccinerar sig eller när det införs nazistpass.
Citera
2023-09-23, 22:27
Avslutad
Citat:
Helt sant att inte alla studier är av hög evidensgrad. Det är just därför man behöver kunna kontrollera evidensgraden för att sålla ut vilka studier som är av relevans. På X däremot finns inget som talas för evidensgraden, därav kan det inte tas som en trovärdig källa.

Men det kan inte 50% av studier heller tas som.
Citera
2023-09-23, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Nä vad då "rundgång"? Jag tycker nog vi kommer framåt i vår diskussion, om än med myrsteg.

Dock verkar det som om jag nu måste förklara för dig vad VAERS är för nåt, eftersom du säger att "VAERS-datan indikerar ingenting".

Hela poängen med VAERS är att systemet ska kunna ge en INDIKATION på vaccinskador. Eller vad tror du att databasen finns till för, egentligen?

Så nu har systemet givit oss en väldigt tydlig indikation på vaccinskador, i detta fall cancer. Och vi vet också att majoriteten av befolkningen har injicerats med detta sk vaccin. Med vetskap om dom två sakerna, så är det fullt rimligt att ha som grundantagande att antalet cancerfall också ökat i befolkningen i stort.

Sen krävs det såklart mer forskning för att kunna UTESLUTA förekomst av eventuella felkällor, tex från ökad anmälningsbenägenhet som du spekulerade om. Och även för att få grepp om den totala ökningen av cancerfall, för befolkningen i stort.

Men det är en helt annan sak. Du bad inte om bevis på ökad förekomst av cancer. Du bad om sammanställning av statistik som "pekar på" ökad förekomst av cancer. Och det var precis det jag gav dig.

Dom fanns i DMSS, enligt DOD? Ja, rimligtvis måste dom ju hävda att dom borttappade sjukdomsfallen kom nånstans ifrån. Dom kan ju inte gärna säga att dom hittade det bakom soffkuddarna. Synd att vi inte själva kan verifiera det påståendet bara.

Tycker du inte själv att det låter lite lätt märkligt att DOD påstår sig ha registrerat alldeles för få sjukdomsfall i DMED under fem långa år. Och att dom sen helt random börjat registrera korrekt antal under hela 2021, utan att någon DMED-administratör lagt märket till den enorma skillnaden mot föregående år?

Du får gärna kalla mig misstänksam, men personligen skulle jag nog vilja se en lite mer utförlig redogörelse för hur det där skulle kunna ha gått till, innan jag godtar den förklaringen. Dina "fact-checks" i all ära, men dom brukar vara ganska vaga kring detaljerna.

Jag vet inte vad du sysslade med i tråden före sid 31, när jag hoppade in. Men sen dess så har jag upplyst dig om ett par saker som du uppenbarligen var ovetande om tidigare.

-Dels att det är mer sannolikt att covid-sprutan orsakar cancer, än att den orsakar ödlesvans. Detta eftersom det finns en känd biologisk mekanism som innebär att aktiva ämnen i covid-sprutan kan vara cancerogena. (Du trodde tidigare att båda sakerna var lika sannolika.)

-Dels att det finns sammanställd statistik som PEKAR PÅ att covid-sprutan har lett till ökad förekomst av cancer på befolkningsnivå. Den statistiken kommer från VAERS. Du trodde tidigare att någon sådan statistik inte existerade. (Sen är det upp till dig om du väljer att köpa DOD:s förklaring om den läckta DMED-databasen.)

Så du räknade fel. Jag har givit dig (minst) två belägg.
Tack jag vet vad VAERS är och vad det används till. Här kan alla läsa. https://vaers.hhs.gov/

https://vaers.hhs.gov/data.html
"The number of reports alone cannot be interpreted as evidence of a causal association between a vaccine and an adverse event, or as evidence about the existence, severity, frequency, or rates of problems associated with vaccines."

dvs man kan INTE göra som du gör.
Vidare:

"The strengths of VAERS are that it is national in scope and can often quickly detect an early hint or warning of a safety problem with a vaccine. VAERS is one component of CDC's and FDA's multifaceted approach to monitoring safety after vaccines are licensed or authorized for use. There are multiple, complementary systems that CDC and FDA use to capture and validate data from different sources. VAERS is designed to rapidly detect unusual or unexpected patterns of adverse events, also referred to as “safety signals.” If a possible safety signal is found in VAERS, further analysis is performed with other safety systems, such as the CDC’s Vaccine Safety Datalink (VSD) and Clinical Immunization Safety Assessment (CISA) Project, or in the FDA BEST (Biologics Effectiveness and Safety) system. These systems are less impacted by the limitations of spontaneous and voluntary reporting in VAERS and can better assess possible links between vaccination and adverse events. Additionally, CDC and FDA cannot provide individual medical advice regarding any report to VAERS."

Man kan hitta abnormiteter och "safety signals" i VAERS. Som man sen analyserar vidare i ANDRA system, som inte har alla de begränsningar som VAERS har.

Uppenbarligen har man inte funnit denna eskalerande turbocancer i några andra regionala eller nationella system eftersom det finns noll rapporter om den. Varken från USA eller något annat land på planeten. Trots att miljarder människor vaccinerats. Trots att denna turbocancer ger flera hundra procents ökning av cancerfallen. En aldrig tidigare skådad aggresiv cancer, framförallt hos unga. Miljoner människor globalt måste känna till den, om den finns.
Du tror alltså att den finns och förklaringen till att det finns noll rapporter om den är att det råder en global masspsykos. (och inte en global konspiration som jag felaktigt trodde..)

Det är ju intressanta teorier men det finns fortfarande noll belägg för att den nya turbocancern existerar.
Citera
2023-09-23, 23:30
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Tack jag vet vad VAERS är och vad det används till. Här kan alla läsa. https://vaers.hhs.gov/

https://vaers.hhs.gov/data.html
"The number of reports alone cannot be interpreted as evidence of a causal association between a vaccine and an adverse event, or as evidence about the existence, severity, frequency, or rates of problems associated with vaccines."

dvs man kan INTE göra som du gör.
Vidare:

"The strengths of VAERS are that it is national in scope and can often quickly detect an early hint or warning of a safety problem with a vaccine. VAERS is one component of CDC's and FDA's multifaceted approach to monitoring safety after vaccines are licensed or authorized for use. There are multiple, complementary systems that CDC and FDA use to capture and validate data from different sources. VAERS is designed to rapidly detect unusual or unexpected patterns of adverse events, also referred to as “safety signals.” If a possible safety signal is found in VAERS, further analysis is performed with other safety systems, such as the CDC’s Vaccine Safety Datalink (VSD) and Clinical Immunization Safety Assessment (CISA) Project, or in the FDA BEST (Biologics Effectiveness and Safety) system. These systems are less impacted by the limitations of spontaneous and voluntary reporting in VAERS and can better assess possible links between vaccination and adverse events. Additionally, CDC and FDA cannot provide individual medical advice regarding any report to VAERS."

Man kan hitta abnormiteter och "safety signals" i VAERS. Som man sen analyserar vidare i ANDRA system, som inte har alla de begränsningar som VAERS har.

Uppenbarligen har man inte funnit denna eskalerande turbocancer i några andra regionala eller nationella system eftersom det finns noll rapporter om den. Varken från USA eller något annat land på planeten. Trots att miljarder människor vaccinerats. Trots att denna turbocancer ger flera hundra procents ökning av cancerfallen. En aldrig tidigare skådad aggresiv cancer, framförallt hos unga. Miljoner människor globalt måste känna till den, om den finns.
Du tror alltså att den finns och förklaringen till att det finns noll rapporter om den är att det råder en global masspsykos. (och inte en global konspiration som jag felaktigt trodde..)

Det är ju intressanta teorier men det finns fortfarande noll belägg för att den nya turbocancern existerar.

Nu blir det tyvärr lite rundgång. Men det är för att du tyvärr inte läser vad jag skriver. Eller för att du avsiktligt feltolkar.

Du citerar från VEARS, att datan i sig inte kan användas som bevis (engelska "evidence") för en kausal länk mellan vaccin och biverkningar.

Och vad skrev jag i förra inlägget? Skrev jag "bevis"? Nä, jag skrev att den massiva ökningen av rapporter om cancer från 2021 är en INDIKATION på att det finns en kausal länk. Inte ett BEVIS. Och att använda statistiken som indikation är ingenting som din citerade text avråder oss från att göra.

Det du bad mig att leta fram var inte ett bevis. Du bad om något som "pekar på" ett samband. Dvs en indikation. Och det var vad du fick också. Så jag förstår inte varför du fortsätter traggla på om den saken.

Jag har INTE sagt att det skulle ha skett en ökning på hundratals procent på nationell nivå i något speciellt land. Var har du fått det ifrån? Det jag informerade dig om var vad den läckta DMED-databasen visade på för slags ökning, för anställda inom amerikanska försvarsmakten.

Det enda jag har sagt är att det utifrån VAERS-datan är ganska rimligt att göra antagandet att det skett en ökning i cancerfall överlag, fram tills dess att någon kan komma med en rimlig förklaring på den enorma spiken i rapporter från 2021. Om ökningen sen är på hundratals procent eller ej tänker jag inte spekulera om.

Det du istället borde fråga dig är varför ingen forskning har publicerats, som försöker reda ut varför det rapporterats så enormt många biverkningar i VAERS, bla för cancer. Det borde väl vara av högsta vikt i det här läget? När kommer den forskningen? Det har ju gått nästan två år nu. Varför är den forskningen inte redan gjord för länge sen, och tillgänglig för oss att ta del av?
Citera
2023-09-24, 01:04
Medlem
Citat:
Nej, jag hänvisar till en forskare som har mer innanför pannbenet än du ens kan drömma om. Du är gjord av en halv sats och kan inte ens förstå att cancer KAN (jag säger inte att) vara en biverkning av de värdelösa mRNA-"vaccinen".

Ja, det är uppenbart sedan länge att alla betalda troll och nyttiga idioter hellre diskuterar person än sak. På det viset kan de ju tjafsa hur länge som helst. En sakdiskussion med frågor och svar blir istället direkt förlorad eftersom det faktiskt inte krävs speciellt mycket informationom om man behandlar informationen och drar vettiga slutsatser.

Att ett försvagat immunförsvar sämre bekämpar cancer är faktiskt helt självklart, och helt oavsett vem som säger det.
Visar det sig nu att injektionerna dessutom kan modifiera friska celler till helt nya cancer-celler blir ju mardrömmen bara ännu värre.

Vi som inte tog några injektioner kan verkligen känna oss tillfälligt nöjda, men bara tillfälligt. Ansvariga löper fortfarande på fri fot och har därmed med säkerhet nya planer.
Senast redigerad av ManManne 2023-09-24 kl. 01:23.
Citera
2023-09-24, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Att ett försvagat immunförsvar sämre bekämpar cancer är faktiskt helt självklart, och helt oavsett vem som säger det.
Du är medveten om att cancerceller har förmågan att reducera MHC I på sin yta därav kan undgå immunförsvaret? Det spelar ingen roll hur starkt immunförsvar man har om cellen saknar den markör som påvisar att den är sjuk.
Citera
2023-09-24, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Nu blir det tyvärr lite rundgång. Men det är för att du tyvärr inte läser vad jag skriver. Eller för att du avsiktligt feltolkar.

Du citerar från VEARS, att datan i sig inte kan användas som bevis (engelska "evidence") för en kausal länk mellan vaccin och biverkningar.

Och vad skrev jag i förra inlägget? Skrev jag "bevis"? Nä, jag skrev att den massiva ökningen av rapporter om cancer från 2021 är en INDIKATION på att det finns en kausal länk. Inte ett BEVIS. Och att använda statistiken som indikation är ingenting som din citerade text avråder oss från att göra.

Det du bad mig att leta fram var inte ett bevis. Du bad om något som "pekar på" ett samband. Dvs en indikation. Och det var vad du fick också. Så jag förstår inte varför du fortsätter traggla på om den saken.

Jag har INTE sagt att det skulle ha skett en ökning på hundratals procent på nationell nivå i något speciellt land. Var har du fått det ifrån? Det jag informerade dig om var vad den läckta DMED-databasen visade på för slags ökning, för anställda inom amerikanska försvarsmakten.

Det enda jag har sagt är att det utifrån VAERS-datan är ganska rimligt att göra antagandet att det skett en ökning i cancerfall överlag, fram tills dess att någon kan komma med en rimlig förklaring på den enorma spiken i rapporter från 2021. Om ökningen sen är på hundratals procent eller ej tänker jag inte spekulera om.

Det du istället borde fråga dig är varför ingen forskning har publicerats, som försöker reda ut varför det rapporterats så enormt många biverkningar i VAERS, bla för cancer. Det borde väl vara av högsta vikt i det här läget? När kommer den forskningen? Det har ju gått nästan två år nu. Varför är den forskningen inte redan gjord för länge sen, och tillgänglig för oss att ta del av?
Varför ger VAERS-datan indikation på att cancerfallen i USA har ökat? Det skulle kunna vara så att:

1) Cancerfallen HAR ökat kraftigt och det beror på vaccinen.
2) Cancerfallen HAR ökat kraftigt men det beror inte på vaccin.
3) Cancerfallen HAR INTE alls ökat kraftigt, men det finns en kraftig ökning av misstänkta biverkingar i VAERS.

Varför pekar datan på just #1?
Nej, VAERS-data pekar inte år något håll. När man ser abnormiteter så undersöker man vidare i andra system. Det är inte mer rimligt att antaga att antalet cancerfall har ökat än att antaga att endast antalet rapporter har ökat.

OK, men du tor DMED-databasen stämmer (fast militären sagt att den var inkomplett) och den visade på en ökning med flera hundra procent.

Vad menar du man ska forska på? Det HAR uppenbarligen inte skett någon kraftig ökning av cancerfall, varken i USA eller något annat land eftersom:
- Det skulle ha upptäckts i alla regionala och nationella system, över hela världen
- Det skulle ha rapporterats mycket om detta

Ska man då forska på VARFÖR det finns många rapporterade misstänkta cancerbiverkningar i VAERS trots att cancerfallen inte ökat?
Tja, flera miljoner amerikaner diagnoseras med eller dör av cancer varje år, med eller utan vaccin. Under Covid-åren har relativt många av dem (eller anhöriga) rapporterat deras cancerfall i VAERS som misstänkt biverkning av vaccinet. Ska man forska på hur de tänkte när de rapporterade eller vad? Någon forskning i beteendevetenskap? Det kan ju ifos vara intressant, men det centrala är ju att man INTE kunna se någon verklig, kraftig ökning av cancerfall.
Senast redigerad av Silveriller 2023-09-24 kl. 12:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in