Citat:
Ursprungligen postat av
RustyShackleford
Nu blir det tyvärr lite rundgång. Men det är för att du tyvärr inte läser vad jag skriver. Eller för att du avsiktligt feltolkar.
Du citerar från VEARS, att datan i sig inte kan användas som bevis (engelska "evidence") för en kausal länk mellan vaccin och biverkningar.
Och vad skrev jag i förra inlägget? Skrev jag "bevis"? Nä, jag skrev att den massiva ökningen av rapporter om cancer från 2021 är en INDIKATION på att det finns en kausal länk. Inte ett BEVIS. Och att använda statistiken som indikation är ingenting som din citerade text avråder oss från att göra.
Det du bad mig att leta fram var inte ett bevis. Du bad om något som "pekar på" ett samband. Dvs en indikation. Och det var vad du fick också. Så jag förstår inte varför du fortsätter traggla på om den saken.
Jag har INTE sagt att det skulle ha skett en ökning på hundratals procent på nationell nivå i något speciellt land. Var har du fått det ifrån? Det jag informerade dig om var vad den läckta DMED-databasen visade på för slags ökning, för anställda inom amerikanska försvarsmakten.
Det enda jag har sagt är att det utifrån VAERS-datan är ganska rimligt att göra antagandet att det skett en ökning i cancerfall överlag, fram tills dess att någon kan komma med en rimlig förklaring på den enorma spiken i rapporter från 2021. Om ökningen sen är på hundratals procent eller ej tänker jag inte spekulera om.
Det du istället borde fråga dig är varför ingen forskning har publicerats, som försöker reda ut varför det rapporterats så enormt många biverkningar i VAERS, bla för cancer. Det borde väl vara av högsta vikt i det här läget? När kommer den forskningen? Det har ju gått nästan två år nu. Varför är den forskningen inte redan gjord för länge sen, och tillgänglig för oss att ta del av?
Varför ger VAERS-datan indikation på att cancerfallen i USA har ökat? Det skulle kunna vara så att:
1) Cancerfallen HAR ökat kraftigt och det beror på vaccinen.
2) Cancerfallen HAR ökat kraftigt men det beror inte på vaccin.
3) Cancerfallen HAR INTE alls ökat kraftigt, men det finns en kraftig ökning av misstänkta biverkingar i VAERS.
Varför pekar datan på just #1?
Nej, VAERS-data pekar inte år något håll. När man ser abnormiteter så undersöker man vidare i andra system. Det är inte mer rimligt att antaga att antalet cancerfall har ökat än att antaga att endast antalet rapporter har ökat.
OK, men du tor DMED-databasen stämmer (fast militären sagt att den var inkomplett) och den visade på en ökning med flera hundra procent.
Vad menar du man ska forska på? Det HAR uppenbarligen inte skett någon kraftig ökning av cancerfall, varken i USA eller något annat land eftersom:
- Det skulle ha upptäckts i alla regionala och nationella system, över hela världen
- Det skulle ha rapporterats mycket om detta
Ska man då forska på VARFÖR det finns många rapporterade misstänkta cancerbiverkningar i VAERS trots att cancerfallen inte ökat?
Tja, flera miljoner amerikaner diagnoseras med eller dör av cancer varje år, med eller utan vaccin. Under Covid-åren har relativt många av dem (eller anhöriga) rapporterat deras cancerfall i VAERS som misstänkt biverkning av vaccinet. Ska man forska på hur de tänkte när de rapporterade eller vad? Någon forskning i beteendevetenskap? Det kan ju ifos vara intressant, men det centrala är ju att man INTE kunna se någon verklig, kraftig ökning av cancerfall.