Citat:
Ursprungligen postat av
Silveriller
Med indikation brukar man avse åt vilken riktning något pekar. Enl mig har vi en abnormitet i VAERS. Som efter mer efterforskning kan ge en indikation. Som efter ännu mer efterforskning kan ge bevis.
Abnormitet -> Indikation -> bevis
Men jag kan köpa din tolking av indikation så att vi kan släppa den frågan.
VAERS-datan ger alltså en indikation på att vaccinet orsakar en kraftig ökning av cancerfallen. Det är också en indikation på att cancerfallen ökar kraftigt men att det inte beror på vaccinet. Det är även en indikation på att cancerfallen inte alls ökar, utan endast antalet rapporter.
Då kan vi gå vidare
Två små brasklappar bara:
1) Jag har aldrig sagt att VAERS-statistiken visar på en KRAFTIG ökning av cancerfallen i populationen i stort. Det var du som försökte lägga dom orden i min mun. Det som går att säga utifrån VAERS-statistiken är att det förefaller ha skett en ÖKNING, till följd av covid-sprutorna. Inte hur stor den är. Men det är allvarligt nog.
2) Om en geigermätare ger utslag, så är det
indikation på radioaktiv kontamination. Men en geigermätare kan även ge utslag pga felaktig kalibrering eller nåt elektriskt fel. I så fall kallar man det för
felindikering. Eftersom en geigermätare har inte som funktion att indikera felaktig kalibrering eller elektriska fel.
Samma sak gäller för VAERS. VAERS har som funktion att indikera onormalt stor mängd biverkningar från vaccin. Om orsaken till dom abnorma siffrorna skulle vara någon annan, så skulle det röra sig om en felindikering.
Nåväl, ingen stor sak. Men tycker bara att det är fascinerande att du verkar ha såna svårigheter att få grepp om en så pass enkel term.
Citat:
Ursprungligen postat av
Silveriller
Och jag vågar påstå att cancerfallen monitoreras kontinuerligt, oavsett om det råder pandemi eller inte, och att ingen kraftig ökning av cancerfall har upptäckts i USA, eller något annat land heller för den delen. (Sen kan man ju också tro att ökningen visst finns men att det inte kommer fram någonstans eftersom det råder en global masspsykos. Det var väl din teori).
Jag tror inte vi kommer längre i den frågan heller.
Jorå, lite längre kommer vi nog, även om jag såg i ditt efterföljande inlägg att du gjorde dig redo att sjappa från tråden igen.
CDC erkände, som svar på en FOIA-request från förra året, att dom aldrig brytt sig om att studera biverkningsrapporterna i VAERS. En kopia av CDC:s svar går att läsa här:
https://boriquagato.substack.com/p/how-do-you-miss-the-most-blatant?
Om inte ens CDC, som tillsammans med FDA ansvarar för VAERS, brytt sig om att forska i detta -Vilken annan myndighet tror du plockar upp den bollen?
Lösa påståenden om "monitorering" är inte värt piss. Om det sker bakom stängda dörrar så kan vi inte veta om det sker överhuvudtaget.
Det jag bad om är bevis på att forskning på VAERS-statistiken har gjorts, som är transparent och offentligt tillgänglig. Uppenbarligen så vågar du INTE påstå att det har skett, eftersom du nu formulerade dig som du gjorde.
Citat:
Ursprungligen postat av
Silveriller
För att du presenterade DoD-datan som ett underlag som visar att den nya turbocancern finns, utan att nämna att DoD själva officiellt gått ut och sagt att datan är fel.
Man behöver inte lita blint på dem. Jag tycker bara att det är orimligt att ledningen skulle ljuga om en sån stor sak. Som massor av andra läkare och militär personal också har insikt i. Har de då ha lagt till flera hundratusen FALSKA rapporter i den andra databasen (DMSS)? Alltså de rapporter som fattades i den "läckta" databasen DMED. Där varje rapport innehåller patientdata, diagnoser, läkaruttalanden etc etc. Ja det kan man ju tro. Jag tror inte det. Men ingen av oss kan vara 100% säker så vi kan släppa den frågan också.
Nej det är en foliehattsmyt att olika batcher skulle vara olika "farliga". En del batcher ska tydligen också bara vara placebo...
Militären finns över hela USA och även i andra världsdelar. Jag antar att det varit en stor spridning av batcher även hos dem.
Det står ju tydligt på VAERS hemsida
https://vaers.hhs.gov/data.html att VAERS har många begränsningar och att utredningar sker genom andra system. Om det rapporteras många cancerbiverkningar i VAERS och andra system visar att någon ökning av cancerfall inte finns så betyder det inte att VAERS har fallerat. Det betyder bara att det rapporterats många cancerbiverkningar i VAERS. Varken mer eller mindre.
Tröttsamt att du aldrig tycks läsa vad jag skriver. Jag får upprepa mig igen tyvärr:
Det är inte otänkbart att DOD:s version stämmer. Dvs att dom faktiskt sjabblade ner sig totalt med DMED under 5 år utan att nån märkte det. Det som saknas är dock en begriplig redogörelse för hur nåt sånt skulle ha kunnat gå till. Det är väl knappast mitt fel att DOD har skitit i att ge en vettig förklaring på den punkten, eller hur?
Men generellt sett så har jag inga problem att tro på att en myndighet kan registrera felaktiga eller missvisande siffror i sina databaser. Vare sig det är av ren inkompetens eller tom för att undanhålla obehagliga sanningar från allmänheten.
Du skrev nyligen det här inlägget som länkar till en artikel där det talas om en ökning i cancerfall på 5-15%:
https://www.flashback.org/sp85834944
I samma artikel så ges en kortfattad och vag förklaring till detta, som rimmar illa med siffrorna i din tabell.
Jag har faktiskt svårt att förstå varför du så hårdnackat motsätter dig forskning om covid-sprutornas potentiella samband med cancer, när det uppenbarligen föreligger sådana här frågetecken. Det kan väl bara vara av godo?
Citat:
Ursprungligen postat av
Silveriller
Antivaxx- och fake news sidor. Nej tack
Ja men såklart. Allt som riskerar ifrågasätta att covid-sprutan är 99.99% ofarlig (med undantag för *superlindrig* myokardit etc) är per automatik "antivaxx" och "fejk". Oavsett hur goda argumenten är. Du hade lika gärna kunnat skrika "hädelse" eller "antikrist".