Citat:
Ursprungligen postat av
Silveriller
Ja, jag skrev mkt text. Jag hade bara kunnat svara att din VAERS-data är irrelevant för sakfrågan.
För VAERS-datan indikerar ingenting.
VAERS-datan visar endast hur många rapporterade misstänkta biverkningar det finns.
Den säger inget om antalet cancerfall har ökat eller inte.
Om du verkligen inte förstår det kan jag inte göra mer.
#rundgång
Nä vad då "rundgång"? Jag tycker nog vi kommer framåt i vår diskussion, om än med myrsteg.
Dock verkar det som om jag nu måste förklara för dig vad VAERS är för nåt, eftersom du säger att "VAERS-datan indikerar ingenting".
Hela poängen med VAERS är att systemet ska kunna ge en INDIKATION på vaccinskador. Eller vad tror du att databasen finns till för, egentligen?
Så nu har systemet givit oss en väldigt tydlig indikation på vaccinskador, i detta fall cancer. Och vi vet också att majoriteten av befolkningen har injicerats med detta sk vaccin. Med vetskap om dom två sakerna, så är det fullt rimligt att ha som grundantagande att antalet cancerfall också ökat i befolkningen i stort.
Sen krävs det såklart mer forskning för att kunna UTESLUTA förekomst av eventuella felkällor, tex från ökad anmälningsbenägenhet som du spekulerade om. Och även för att få grepp om den totala ökningen av cancerfall, för befolkningen i stort.
Men det är en helt annan sak. Du bad inte om
bevis på ökad förekomst av cancer. Du bad om sammanställning av statistik som
"pekar på" ökad förekomst av cancer. Och det var precis det jag gav dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Silveriller
Ja vi har olika uppfattningar. Du tror att US Department of Defense ljuger (konspiration). Jag tror inte det.
Sen var det så att den "läckta" databasen DMED inte var komplett, men att sjukdomsfallen redan var registrerarde i den andra databasen DMSS.
Dom fanns i DMSS, enligt DOD? Ja, rimligtvis måste dom ju hävda att dom borttappade sjukdomsfallen kom nånstans ifrån. Dom kan ju inte gärna säga att dom hittade det bakom soffkuddarna. Synd att vi inte själva kan verifiera det påståendet bara.
Tycker du inte själv att det låter lite lätt märkligt att DOD påstår sig ha registrerat alldeles för få sjukdomsfall i DMED under fem långa år. Och att dom sen helt random börjat registrera korrekt antal under hela 2021, utan att någon DMED-administratör lagt märket till den enorma skillnaden mot föregående år?
Du får gärna kalla mig misstänksam, men personligen skulle jag nog vilja se en lite mer utförlig redogörelse för hur det där skulle kunna ha gått till, innan jag godtar den förklaringen. Dina "fact-checks" i all ära, men dom brukar vara ganska vaga kring detaljerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Silveriller
Du presenterade två saker:
1) VAERS-data. Som är irrelevant för sakfrågan (fast du tydligen inte förstår det).
2) Data från USA:s militär. Som var felaktig (fast du tror att den ansvariga ledningen ljuger).
Nu är vi på 36 sidor och det finns noll belägg för att den nya turbocancern existerar.
Jag vet inte vad du sysslade med i tråden före sid 31, när jag hoppade in. Men sen dess så har jag upplyst dig om ett par saker som du uppenbarligen var ovetande om tidigare.
-Dels att det är mer sannolikt att covid-sprutan orsakar cancer, än att den orsakar ödlesvans. Detta eftersom det finns en känd biologisk mekanism som innebär att aktiva ämnen i covid-sprutan kan vara cancerogena. (Du trodde tidigare att båda sakerna var lika sannolika.)
-Dels att det finns sammanställd statistik som PEKAR PÅ att covid-sprutan har lett till ökad förekomst av cancer på befolkningsnivå. Den statistiken kommer från VAERS. Du trodde tidigare att någon sådan statistik inte existerade. (Sen är det upp till dig om du väljer att köpa DOD:s förklaring om den läckta DMED-databasen.)
Så du räknade fel. Jag har givit dig (minst) två belägg.